Make It Happen (2008)

geregisseerd door Darren Grant
met Mary Elizabeth Winstead, Riley Smith en Tessa Thompson

Lauryn is een jonge vrouw uit een klein stadje, die naar Chicago verhuist met de grote droom om aangenomen te worden aan de Chicago School of Music and Dance. Maar na afwijzing voor haar deelname in de school en een reeks van ongelukken, besluit ze te gaan werken in een club. De club blijkt een plaats te zijn van conflicten en zelf-ontdekking voor Lauryn, en helpt haar te beseffen dat plannen kunnen veranderen, maar dat dromen dat niet doen.

Aapje81 schreef:
Het enige wat ik hiervan weet is dat dat lekkere blondje van The Pussycat Dolls hierin voorbij huppelt. Ashley Roberts heet ze geloof ik. Dat is in ieder geval al een pluspunt.

Dan ook wel het ènige "plus"punt. ^^

Beetje vergelijkbaar met Step Up ,maar die vond ik net iets beter.
Geef hem 3*

Ik houd absoluut van dansfilms, maar ik vond deze film slecht.

Niet alleen is het verhaal mager, maar dat is bij de meeste dansfilms.

Dat hoeft ook niet erg te zijn, want dan ligt de nadruk waar die hoort: namelijk op het dansen. Maar juist dat ontbrak hierin.

Er werd vrijwel niet gedanst en dan kan het verhaal de film echt niet dragen.

Het dansen op de bar deed inderdaad aan cayote ugly denken, maar in deze laatste film werd zelfs meer gedanst.

Ik vond zelfs step up 1 en 2 betere films dan deze film. Deze film hoef ik nooit meer te zien.

De hoofdrolspeelster heeft een balletachtergrond, maar dat kon je echt niet terugzien in de kleine stukjes. Een gemiste kans.

Helemaal geen hol waard. Komt niet eens tot aan de enkels van films zoals Step up 1 & 2 en dat op zich zegt al héél veel.
Dansscènes waren totaal niet spectaculair en kwamen veel te weinig aan bod om de film te kunnen dragen, want van het verhaal moeten deze flims het natuurlijk helemaal niet hebben. Ook het vrouwelijk schoon beperkte zich tot een stuk of 2.

Conclusie: weinig in deze film is het kijken waard.

avatar van lhasa
vond deze erg tegen vallen, helemaal in vergelijking met step up 1 en step up 2.

dansen was niet bijzonder, verhaal was niet bijzonder, totaal was niet bijzonder

Gisteren bekeken met mijn vrouw, en zelfs zij (en zij houdt echt van dansfilms) vond deze film niet geod.

Cliche na cliche, standaard verhaal van iemand die iets probeerd te bereiken, en daar " moeite" mee heeft.

Bovendien is er aan dans weinig nieuws te zien.

Het moet een drama voorstellen, maar die delen die ze echt dramatisch hadden kunnen maken stelden ook al niet veel voor.

Deze film zal niet snel weer van de plank komen.

Goede film. Deze film is toch iets anders dan de Step Up film. Je kunt ze niet vergelijken. Komt wel in de buurt. De dansen in de club vond ik wel zeer goed en mooi gedaan.

Het was alsof ik naar een pornofilm zat te kijken. Alleen de porno was nu dans. Voor de rest hetzelfde als een pornofilm. Slecht verhaal, slechte dans.

avatar van tal1b
chick flick van 13 in een dozijn

avatar van Idoo
Volgens mij is dit 1 van de slechste films die ik ooit gezien heb. Ze kan niet dansen, slecht verhaal gewoon standaard

avatar van Najade
Snap niet waarom ze iemand genomen hebben die niet kan acteren en ook niet kan dansen?! De film is zooo voorspelbaar, zie je al van mijlenver aankomen.
ik snap niet wat er zo geweldig was aan het stukje wanneer ze voor het eerst danst en helemaal afgaat om vervolgens haar eigen ding te doen, sloeg echt nergens op! Toen ze voor de 2e keer auditie ging toen, sloeg ook nergens op, een beetje hangen op ladders en van piano's afspringen, what the hell!!

best een leuke film als je een keer niks beters hebt te doen.
maar hij is wel oorspelbaar en het dansen is niet geweldig.

* 3,5

deze film is wel goed. maar hij is zeker niet de beste dansfilm.er zijn wel stukken betere dansfilms.maar voor de rest was hij wel aardig.

Wat een waardeloze film!

Ik heb echt gevoel voor dansfilms, en ik
verwachtte niet te veel van deze film.

Maar deze film ligt ver onder mijn verwachtingen!

avatar van amanda22
Een hele hoop samengestelde stukken van andere dansfilms...
Maar deze had alles net niet.
net niet de juiste dans moves, net niet de juiste cat fight, net niet de juiste romance en net niet de juiste drama...

Jammer....maar toch vermakelijke "ik-heb-niks-beters-te-doen-film"

bah, het sloeg gewoon nergens op?

avatar van DonOswaldo
verhaal was niet zoveel boeiends meer na step up 1-2 save the last dance 1-2, center stage turn it up etc, maar dat vond ik niet erg. alleen toch kon deze me heel wat minder vermaken. te weinig dans, en ik had de hele tijd het gevoel dat het naar iets groots toewerkte, waarna het toch redelijk snel afgekapt werd en de film nogal plots voorbij was..

omdat ik dit soort films wel leuk vind en vanwege de mooie Mary Elizabeth Winstead nog een voldoende

Natuurlijk draait het in filmen als deze om een zeemzoet verhaaltje, waarbij je je niet al te veel moet voorstellen.
Maar de combinatie van dans, muziek en mooie meisjes werkt, net als in 'Step Up', zeer goed.
De film is leuk en swingend, en alleen al daardoor blijf je kijken.
Je hebt bij het bekijken van filmen als dit dadelijk een goed gevoel en dat is toch waar het hem om draait.
En hoewel de muziek niet echt mijn genre is, was ik er toch over opgetogen, ook al omdat er zulke mooie dansen op worden gebracht.
Misschien heeft het met mijn leeftijd te maken, maar ik vind filmen als deze wel kunnen, al zou ik dat 20-30 jaar geleden niet hebben gezegd.

avatar van Aapje81
Deze viel me erg mee. Natuurlijk is het de zoveelste dansfilm maar slechter als Step up 2 kon dit in mijn ogen niet worden.

Make it Happen heeft een rustige en prettige sfeer en is minder schreeuwerig dan alle genregenoten van de laatste jaren. Ik vond het een kruising tussen Coyote Ugly en Flashdance.

Het dansen (met uitzondering van de auditie) was sensueel en stijlvol, de dames waren mooi (vooral Ashley Roberts van The Pussycat Dolls) en het verhaal was natuurlijk ontzettend cliché maar dat werd nergens echt vervelend.

Alles bijelkaar is het geen hoogstaande film maar hij keek lekker weg en voor een inwisselbare dansfilm is dat al heel wat. Zeker een voldoende waard.

avatar van Decec
Ik vond heel leuk film, niet slecht. Leuk muziek en goed gedanst

Saaie film. Een paar leuke snoetjes die redelijk kunnen dansen maar een o zo voorspelbaar einde. Dansen leken op de duur ook allemaal hetzelfde.

avatar van Fran
Op zich wel een leuke dansfilm maar hij springt er echt niet tussenuit bij de andere dansfilms. Wel een keer verfrissend dat de film zich niet afspeelt in een of andere dansschool maar gewoon in het echte leven.

De personage's zijn ook best realistisch neergezet. Maar ik vond het nou nergens echt spannend worden en echt iets origineels bracht deze film ook niet.

Het dansen in de film kon ik wel weer meer waarderen dan in andere films zoals Step Up. Het was wat meer vrouwelijker zoals ook in de film aangegeven word.

avatar van Decec
ajimowamal schreef:

Je hebt zeker ervaring dansen?

avatar van AardeWerk
Deze film rammelt aan alle kanten. Het verhaal is erg dunnetjes, de regie is beroerd, het acteerwerk is van het nivo 'as the world turns' en de dansscenes hadden heel wat beter in beeld gebracht kunnen worden. Het had een heel leuke film kunnen zijn,maar naar mijn idee klopt er gewoon teveel niet aan deze film. O ja, de gebruikte muziek was trouwens wel top (2,5*)

Dansfilm? Die chick kon niet eens dansen!

avatar van soom
De chemistry tussen Lauryn en Russ was schattig en aandoenlijk om te zien, ik vond het mooi, hoe ze naar hem keek, hoe hij naar haar keek. De dansscenes waren ook best mooi, en hoofdrolspeelster Mary Elizabeth zet net als Rutina in How she Move, haar beste beentje voor. Ik houd van dansfilms.

avatar van Friday the 13 th
Leuke popcorn-film.

De film is alles behalve een uitschieter en bevat bovendien afschuwelijk veel clichés. Lijkt wel een samenraapsel van 10 andere dansfilms: de jaloerse vijand die achteraf plots een goede vriend wordt, de moeder die overleden is en die een droom doorgeeft aan haar dochter, de eerste auditie die rampzalig slecht is, het don't give up your dream moment...........het zit er dus allemaal in.

Niets nieuws dus, MAAR Mary Elizabeth Winstead doet het bijzonder goed. Zonder moeite kan zij zich ontpoppen van sensuele danser tot het charmevolle boerenmeisje uit Indiana. De decors doen misschien net iets te veel moeite om hip uit de hoek te komen, maar het levert zeker mooie beelden op. De muziek is van hetzelfde popcorn gehalte. Heel leuke deuntjes, maar nergens iets beklijvends of memorabels. Het eindlied is zelfs van Lady Gaga, wat toch wel een gedurfde verrassing is.

Ik vond het einde op "Just Dance" van Lady Gaga en de dans op "Jamelia-Beware of the dog" in de club Ruby's de beste momenten uit de film. Leuk voor een keertje!

avatar van seanpuffy
vind het een matige film met matige acteerprestaties de enige die nog denderend kon acteren was de broer van lauryn... had meer verwacht van deze film

avatar van Freckles
Dinsdag ochtend op Prime Series.

avatar van benthe
Tuurlijk, de dans is leuk, ze doen het goed, de muziek is leuk, maar het verhaal is weer zo standaard.