Make It Happen (2008)

geregisseerd door Darren Grant
met Mary Elizabeth Winstead, Riley Smith en Tessa Thompson

Lauryn is een jonge vrouw uit een klein stadje, die naar Chicago verhuist met de grote droom om aangenomen te worden aan de Chicago School of Music and Dance. Maar na afwijzing voor haar deelname in de school en een reeks van ongelukken, besluit ze te gaan werken in een club. De club blijkt een plaats te zijn van conflicten en zelf-ontdekking voor Lauryn, en helpt haar te beseffen dat plannen kunnen veranderen, maar dat dromen dat niet doen.

avatar van Leland Palmer
Wow, origineel hoor

avatar van jacobine_rodijk
Onofficiele vervolg op Step Up 2: The Streets? Hadden ze misschien beter moeten promoten als Making it Happen on the Str33ts.

avatar van Dianaa`
Redelijke film met een voorspelbaar verhaal. Verder vond ik niet dat het bij de genre Drama hoort. De dansen die erin voorkomen zijn wel aardig om te zien.
Zelf had ik wat meer van de film verwacht.

avatar van anco12
ik ben erg benieuwd naar de film,
ga hem morgen kijken
aan de trailer te zien best wel goed denk ik ?

deTuinman
jammer

Die tienerfilms die pubers laat weten dat dansen en kleding belangrijker zijn dan school en een sociaal leven.

avatar van rvh76
deze sla ik over

avatar van eppy
hoe komt zo'n dertien in dozijn film aan zulke punten, een beetje filmliefhebber kotst op dit soort films

Raffael77
Prima film die meer inhoud heeft dan Step Up 2 en nog een paar van dat soort look-a-likes.

Het mooie aan deze film vind ik dat er meer diepgang inzit.
Ze hebben hier meer aan het verhaal gedacht dan alleen het dansen. Verder een beeldige dame met een body om te smikkelen.
Leuke moves heeft als classic ballet met een mix van streetdance en moderne dans komen goed tot zijn recht.

avatar van Keane1983
Ik heb de film net gezien, en het is niet iets vernieuwends. Althans niet wat we nooit eerder hebben gezien.
De choreografie was wel erg leuk en had erg veel weg van de dansjes van de PCD.
De soundtrack swingde de pan uit en was erg gaaf
Het verhaal daarin tegen is (zoals ik net al zei, niet vernieuwend). Het gaat allemaal erg vanzelf...een beetje voorspelbaar, maar zeer zeker niet vervelend om naar de kijken.
Ik heb de 80 minuten goed doorgebracht...ik hoop alleen niet dat ze ook hier weer een deel 2 van gaan maken...hoewel ik me er wel al op aan het voorbereiden ben.

deTuinman schreef:
jammer

Je hebt veel dansopleidingen tegenwoordig:D
Maar ik snap je en geef je gelijk want een dans carriere kan afgelopen zijn na een blessure.
Maar muziek integendeel kan je best je toekomst van maken.

avatar van finitio
jacobine_rodijk schreef:

Haha, precies!

avatar van Katharina
deTuinman schreef:
jammer

Ach man. Niet zo pessimistisch! Wat maakt dat nou weer uit. Ik vind dit soort films geweldig, en geloof me, ik besteed veel meer tijd aan school dan aan kleding en ik dans al helemaal niet. En mijn sociale leven is ook al prima.

Wat wel negatief aan deze film is, is dat het dansen niet bepaald van een hoog niveau is. Vooral die einddans zou geweldig moeten zijn, maar ik vond het een rommeltje en absoluut niet spectaculair. Verder was de dansstijl heel anders dan in de Step Up films.

Is wel een leuk filmpje vanacht gezien beetje coyoty ugly achtig maar kvond hem super stoer aleen hij duurt so kort

Vreselijk film, duurt ook echt maar 76 minuten. Een van de eerste amerikaanse films waarbij slecht acteerwerk me opviel, en het danswerk vond ik nou ook niet echt bijzonder.

Nee, al met al een ontzettend slechte remake van Coyote Ugly en Save the last dance 2..

avatar van Nasty
Dit was echt zeer matig .

13 in een dozein film , niet je vrije avond aan besteden !

En dan die decors owwwwwww

1,5 *

haha ik hem m al,,! wel gebrand maar deze is wel heeeel goed gebrand mij broer heeft echtt super programma en hele dure goeie cd..

maar moet hem nog wel zien hoor dus ben benieuwd,

en dan kom k wel terug en vertel ik hoe hij was

einde was ook raar ik dacht was dit de film duurt die vast niet 90 min

avatar van UrbanDjampa
Leuke meid, maar verhaal hebben we al tig keer gezien. Einde was veels te afgeraffeld...

echt een leuke film, ik dacht eerst dat zo'n saaie dansfilm zou zijn met zo'n verhaal dat er een meisje is die altijd al danser wilde worden en dat het in de film alleen maar de goede kant op gaat

voor de gene die hem nog niet heeft gezien kun je hem hier kijken

avatar van dulcinea
Deze viel beter mee dan verwacht, het verhaal is zoals altijd in dit soort films ook héél voorspelbaar maar de cliché's vallen hierin best mee en het wordt allemaal op een leuke manier gebracht.
De dansscènes in de club vond ik heel geslaagd, acteerwerk was ook dik in orde, ik vond deze eigenlijk ruim zo leuk dan de Step up films, die ik een beetje overroepen vind.

avatar van stan
Heerlijke film.
Beter dan verwacht.
Lekkere muziek, leuke dans goed geacteerd en een toch wel beter verhaal als andere dansfilms.
Hier en daar toch voorspelbaar maar dan denk ik weer he welke film is dat niet tegenwoordig.

avatar van nr10micha
Wel een aardige film. De dansstukken zijn over het algemeen leuk en muziek ook. Ook goed geacteerd (knappe hoofdrolspeelster is altijd leuk) Verhaal vond ik ook wel goed, alleen vond het te snel afgekapt, had verwacht dat het nog verder zou gaan.

Hier staat ook dat de film 90 minuten is, maar volgens mij was de film zelf, zonder aftiteling e.d. 75 minuten ongeveer, tenminste volgens mijn dvd speler...

Al met al 3*

avatar van acrazylady
ben dol op dansfilms en vond deze erg leuk. vond vooral de muziek erg goed. heb er erg van genoten.

duidelijk te zien dat t van dezelfde schrijver als step up en the streets is.
zelfde verhaal, andere spelers.

avatar van kanjertje
Leuke film.
Niet enkel een goede dansfilm maar ook een leuk en origineler verhaal dan in de meeste dansfilms eromheen geweven.
Meer dan eens wordt er een aangename en plezante sfeer gecreeerd.

avatar van namingway24
Ik zou deze film bijna willen gaan zien door Mary Elizabeth Winstead. Wat een prachtvrouw is dat toch. Helaas is dit niet mijn genre.

Het eerste kwartier was een regelrechte kopie van Center Stage: Turn It Up
Voor de rest wel een aardige film!

stan schreef:
Heerlijke film.
Beter dan verwacht.

Absoluut niets van waar. Ze kan voor geen meter dansen en dan zeg je als klap op de vuurpijl ook nog dat dit beter is dan andere dansfilms !! wat een flop ik was blij dat de film eindelijk afgelopen was. Ondanks het klote einde. Een film als step up 2 is echt vele malen beter dan deze troep.
1 ster voor het kontje van de hoofdrolspeelster

avatar van Scorpio11
Ik vond er niks aan.

avatar van workinggirl
Het is een mix tussen coyote ugly, save the last dance en step up.
Vond de films los leuker!