Make It Happen (2008)

geregisseerd door Darren Grant
met Mary Elizabeth Winstead, Riley Smith en Tessa Thompson

Lauryn is een jonge vrouw uit een klein stadje, die naar Chicago verhuist met de grote droom om aangenomen te worden aan de Chicago School of Music and Dance. Maar na afwijzing voor haar deelname in de school en een reeks van ongelukken, besluit ze te gaan werken in een club. De club blijkt een plaats te zijn van conflicten en zelf-ontdekking voor Lauryn, en helpt haar te beseffen dat plannen kunnen veranderen, maar dat dromen dat niet doen.

avatar van gizmoart
moet altijd lachen als mensen bij dit soort films zeggen dat ze veel diepgang hebben. Enige diepgang is de inkijk bij de dames in deze film

avatar van Dianaa`
deze zou ik niet in de bios gaan kijken. zie voor mijn verdere mening onderaan.

13 in dozijn film.

Gelukkig duurde hij niet te lang. Wat een bagger.

avatar van SpooXxX
Dat er dansfilms uitkomen... PRIMA! Zorg wel voor een soort van originaliteit.

Deze film is ( zoals hier eerder terecht is opgemerkt ) een regelrechte kopie van Save the last dance vs Coyote Ugly. Het ergste is dat hij bijna soort van identiek is aan Turn it up. En het dansen...? PLEASE!!

Pff..... kopieren van een kopie.... Easy money?

Nu maar hopen dat al deze slechte films de grond in worden geboord in de nieuwe Wayans: Dance Flick.

Enig plus punt was dat Ashley Roberts er in meespeelde..........

avatar van Willy Wonka
Ik had het idee bij deze film dat ik hem al 10 X eerder gezien had, step up, save the last dance, coyote ugly ga zo maar door,
Ga inderdaad NIET naar de bioscoop voor deze film!

avatar van mavii
zo stom was hij toch ook niet oké hij lijkt op de andere maar dan andere variatie het is wel een film waarvoor je in de bui moet zijn...

avatar van vero89
weer zo een dansfilm!

dit is een goeie film hij is beter dan step up 1 maar 2 overtreft het hiermee maar deze film is niet zo slecht want hij is opzich wel leuk

Lekker goedkoop afkraken , ja tuurlijk is een dansfilm een dansfilm lijken ze allemaal op elkaar en natuurlijk moet je het ook niet van een sterk'/ goed verhaal hebben (duh!) ja daarom het het ook een dansfilm: 1x raden waar het dan wel overgaat ? Nou ik denk euh.. dansen ? NOu hoor ik helaas nog geen echte goede mening hoe die nu is dus ga ik maar (helaas) af bij de trailer,

Ik heb hem gisteravond gezien! VOnd hem prima zoals een dansfilm was.

De een paar opmerkingen!

- Er mOcht iets meer humor inzitten en we komen niet te weten wat er precies met de ouders was gebeurd! (dat kon je gebruiken in de film:gemiste kans)

-Ook erg vreemd dat ze de auto kwijt was (ok is een film) en daarna haar niks meer deed of deerde! Ik zou het zo doen:

* Ze waren in die garage en dan een geweldadige overval ofzo .. en dan die flashbacks dat hun ouders toen niet overleefd hebben. En dan evt. haar broer dan ook niet ?

- EN een lange meisje is goed maar neem dan geen kleinere filmvriend!

- Ietsje meer drama daarom is Save the last dance wellicht de beste dansfilm... (Dirty Danceingken ik langzamerhand wel ) Step up 1 een goede 2 ..

FF voor de goede opmerking:

Hij lijkt echt niet op Save the last dance (Meer drama dan Make it happen) of op de beide Step up FIlms

(veel coolere clips en betere muziek en ook meer humor) en dat heeft Make it happen niet echt dus... enigste vergelijking is dat het een dansfilm is!

Die paraplu`s acts was erg leuk om te zien..

(bij me 1e opmerking moet natuurlijk de zin zijn: ,,Daarom is het ook een dansfilm"..

teigetje37
Wat kan je er van zeggen.

Oke.... nou

Bagger !

Waardering: 1/2 ster

slechte flm

Save The last dance, Honey, Step Up zijn veel beter

*Joly*
Step Up & Honey waren okay maar ze moeten niet overdrijven, die bioscoop poster ziet er 2 druppels uit als Step Up 2.

step up 2 vond ik niets..

honey, step up, save the last dance zijn beter

avatar van selientje
peruaansefilm schreef:
Ik heb hem gisteravond gezien! VOnd hem prima zoals een dansfilm was.

De een paar opmerkingen!

- EN een lange meisje is goed maar neem dan geen kleinere filmvriend!

FF voor de goede opmerking:

Die paraplu`s acts was erg leuk om te zien..

heb jij wel goed Nederlands geleerd

*Joly*
selientje schreef:

heb jij wel goed Nederlands geleerd

Daar gaat het toch helemaal niet om. Wat hij/zij wel of niet geleerd heb het gaat hier over de film Make It Happen doh

avatar van wwelover
Ongelooflijk hoe slecht een film kan zijn zeg. Gelukkig duurt hij niet lang, anders had ik nog kunnen staan braken, de schrijver moet zich echt werkelijk dood schamen. Heeft het leuk gedaan met Step Up 1 en Save the last dance, maar om continue hetzelfde te schrijven en zoveel te stelen uit andere films bijvoorbeeld uit Raise Your Voice, dat is echt het laagste van het laagste en die man zou ook geen scripts meer mogen schrijven!

Het verhaal is drie keer niks, ik heb het allemaal wel eens gezien in andere films en dan beter, het is te voorspelbaar voor woorden en ook zo cliché. Ik kan niet begrijpen dat mensen dit leuk vinden, het is gewoon bagger. En de dansjes waren ook niet zo bijzonder, de hoofdrolspeelster kon in mijn ogen ook totaal niet dansen, ze zag er leuk uit maar daar bleef het bij, geen talent in dans of acteerwerk. En eigenlijk geldt voor de hele cast dat ze niet kunnen acteren. En ook hun dansjes vond ik niet interessant, het was te makkelijk en in tegenstelling tot films als Step Up en Save The Last Dance is daar niet goed over nagedacht.

1* En dan ben ik nog gul

avatar van wwelover
Raffael77 schreef:
Prima film die meer inhoud heeft dan Step Up 2 en nog een paar van dat soort look-a-likes.

Het mooie aan deze film vind ik dat er meer diepgang inzit.
Ze hebben hier meer aan het verhaal gedacht dan alleen het dansen. Verder een beeldige dame met een body om te smikkelen.
Leuke moves heeft als classic ballet met een mix van streetdance en moderne dans komen goed tot zijn recht.

Meer inhoud dan die look-a-likes? De inhoud komt uit die look-a-likes, die schrijver heeft niks nieuws op papier gezet alleen wat gekopieerd en geplakt uit andere scripts.

teigetje37 schreef:
Wat kan je er van zeggen.

Oke.... nou

Bagger !

Waardering: 1/2 ster

mee eens!!!

avatar van patrick17
Ik heb deze film van de week eens bekijken. Het is het filmpje wat ik wel verwacht had. Het zijn 'gewoon' dezelfde verhalen als o.a Step Up(2). De film is best vermakelijk, hoofdrolspeelster heeft een goed lichaam in ieder geval voor de rol qua danseres. Ik vind hem persoonlijk niet beter dan de Step Up versie van dit gerne.

De film is niet geweldig maar ook zeker niet slecht! Vermakelijk dat wel.

2.5 *

helemaal met je eens supervoorspelbaar en het leek te veel op die vorige film ouders dood, dan niet op die school en dan uiteindelijk
wel lijkt een beetje op de streetz niet.. ik had ook een helemaal vernieuwend nieuw mooi verhaal verwacht..

Dianaa` schreef:
Redelijke film met een voorspelbaar verhaal. Verder vond ik niet dat het bij de genre Drama hoort. De dansen die erin voorkomen zijn wel aardig om te zien.
Zelf had ik wat meer van de film verwacht.

avatar van m1701
wat een ontzettend slappe film!
Het dansen erin is zelfs niet eens bijzonder!
Super houterig! Acteerwerk is ook 10x niks!
Van mij krijgt deze film dan ook maar 2*!!

avatar van LB2411
Een flinterdun verhaal die wil meeliften op de leukere films als Step Up en High School Musical. Orginaliteit is tegenwoordig ver te zoeken helaas.

avatar van kraj28
Dit is absoluut geen bioscoop film waard,
dit is gewoon een b-film ,
een van de slechtste films wat ik ooit heb gezien,
er zit totaal geen verhaal in en voor een dans film flopt tie helemaal,
want veel gedans zit er niet in,je ziet een paar keer een volwassen vrouw stuipdansen alsof ze energie pillen heeft geslikt,om vervolgens weer suf te raken gedurend bijna de hele film,
als je een leuk avondje wilt dan moet je zeker dit film vermijden,
wat mij betreft 'n 0,5

Wat een slechte film! Heel voorspelbaar en zeer ongeloofwaardig.
Bijvoorbeeld het stukje dat haar auto in beslag genomen wordt: ze rent naar buiten ( het regent- natuurlijk!) en laat ze het erbij zitten... En vervolgens, een paar scènes later, staat haar auto om de hoek van die tent waar ze werkte.. Sure..

0.5*... En dat is eigenlijk nog te veel

buiten dat hij erg voorspelbaar was, wat wel vaker het geval is bij dansfilms. vond ik de dans dus ook echt niet spectaculair. Ik had niet het gevoel naar een top danseres te kijken met zeer matige choreografie.

Het verhaal was helemaal niet bijzonder en dus al heel erg uitgekauwd
geen aanrader. zelfs niet voor thuis

SanneW
Vond hem saai, erg voorspelbaar, weinig dans en met zeer irritant publiek wordt de film wel erg om naar te kijken.

Ik vond step up 10x beter.

chattengirl123 schreef:

wat voor een mening is dat nu ? het is een goeie film, deze film is niet zo slecht??? wat is het nu als je een mening schrijft, schrijf het dan deftig en duidelijk, niet dat ik geintereseerd ben in deze film, want ik kan die toch al voorspellen, maar door u recensie zou ik gwn al zkr niet gaan kijken naar deze film, probeer eens echte goeie dingen te zeggen over de film als je hem goed vind maar laat de zever weg

groeten

avatar van Aapje81
Het enige wat ik hiervan weet is dat dat lekkere blondje van The Pussycat Dolls hierin voorbij huppelt. Ashley Roberts heet ze geloof ik. Dat is in ieder geval al een pluspunt.