Make It Happen (2008)

geregisseerd door Darren Grant
met Mary Elizabeth Winstead, Riley Smith en Tessa Thompson

Lauryn is een jonge vrouw uit een klein stadje, die naar Chicago verhuist met de grote droom om aangenomen te worden aan de Chicago School of Music and Dance. Maar na afwijzing voor haar deelname in de school en een reeks van ongelukken, besluit ze te gaan werken in een club. De club blijkt een plaats te zijn van conflicten en zelf-ontdekking voor Lauryn, en helpt haar te beseffen dat plannen kunnen veranderen, maar dat dromen dat niet doen.

avatar van Elineloves
Een standaard, uitgemolken, clichematig verhaal.. maar ach, op zijn tijd doet een film als deze het best goed.

Dana (Tessa Thompson) was echter een fijne verrassing. Erg dunnetjes, maar wel een fijne uitstraling. Mooie bewegingen, sensueel en verleidend. Lauryn (Mary Elizabeth Winstead) vond ik echter maar een beetje tegenvallen. Vind dit soort rollen ook helemaal niet bij haar passen, maargoed, wie ben ik? Echt schitteren in een film dat een flinterdun en saai verhaal heeft is natuurlijk lastig. Plus het feit dat Mary niet eens echt goed kon dansen. Het leek onnatuurlijk en soms zou je zweren dat je een heel ander persoon daar zag staan. Een knap snoetje doet wonderen in Hollywood.

In andere dansfilm die ik gezien heb werd wel nog een béétje moeite gedaan om de karakters een beetje diepgang en uitwerking te geven, dat was bij 'Make It Happen' een gemis. De dansjes daarentegen waren wel aparter dan wat we al kenden.

Een 2.5* is ruim zat.

slecht geacteerd, slecht verhaal en de medespelers kunnen nog beter dansen dan de hoofdrolspeler! geen aanrader

avatar van special1964
Mwaaah geen speciaal film....zelfs niet voor een dansfilm. Heb recent nog Step Up 3 gezien en die is aan alle kanten beter. Zelfs de kleding die in deze film gebruikt wordt, is niet stoer, hip of leuk. De enige rede om deze film 2 sterren te geven is omdat Mary Elizabeth Winstead me de hele tijd aan Ramona (Scott Pilgrim vs. The World) doet denken. Geen aanrader, alleen wanneer je haar leuk vind dus.

avatar van xxc
xxc
Deze film lag heeeeel lang op mijn stapeltje om te bekijken. Films over meisjes die naar de grote stad verhuizen om een zang of dans carriere te beginnen zijn altijd zo verschrikkelijk voorspelbaar..

Maargoed, heb hem vanmiddag samen met 2 mannen maar liefst, die hun eigen altijd ergeren aan zulke films, bekeken.
Toen de film 5 minuten opstond, hadden we met zijn drieen al heel de film verteld. Ze word niet doorgelaten, ze lliegt tegen haar broer, natuurlijk komt haar broer haar op zoeken en ziet ze het allemaal niet meer zitten, en tenslotte word ze toch toegelaten. En natuurlijk is er een liefde in de film.

Maaaar.. toch wist de film me meer te boeien dan Step up, Center it up, en al die andere dansfilms. De optredens in de club deden me veel.. Ze zagen er heel mooi uit.
Maar toch kan ik niet precies zeggen wat deze film beter is dan al die andere dansfilmpjes.

Ja, dit is wel leuk filmpje.

avatar van WanderingStar
Dansversie van Burlesque??

Ik vond Burlesque echt geweeeeldig!!!

Maar het lijkt wel of die film een remake is van deze, maar dan gaat het nu over dansen ipv zingen..
Ik vraag me zelfs af of die club waar ze dan werken niet precies hetzelfde is?!

Wel leuk om te kijken hoor.. ik hou van dit soort films

Maar omdat ik meer met muziek heb dan met dans (vooral Christina met haar geweldige stem!) sprak Burlesque met net iets meer aan.

Heb veel dansfilms gezien.. vaak laat het verhaal sterk te wensen over en heb ik erg veel moeite om me niet te ergeren aan de acteer 'prestaties'.. (Julia Stiles.. ben ff die filmtitel vergeten, maar tenenkrommend)..
Hier is het nou ook niet je van het, maar op de één of andere manier niet storend.

Leuk lekker wegkijkertje voor girlsnight-in

avatar van pomelo7
Slap aftreksel van Step Up. En die was al niet heel goed.

avatar van gizzegiz
Erg voorspelbaar en vrijwel inhoudloos. Zelfs de dansacts zijn ondermaats!

In dit genre zijn er veel betere films, zoals Step Up. Er was ook niet echt veel diepgang maar was wel leuk om 's avonds eens gezellig te zien met wat vriendinnen. 2.5*

er zat niet veel in. slechte acteerprestaties en de dans was ook maar wat plattekes

avatar van dartviper
Von het een slap aftreksel van Save the last dance.... en het eind jah eigenlijk moet je vragen welk eind... Die was er gewoon niet jammer

avatar van Metalfist
Vermakelijke dansfilm

Een paar jaar geleden met de release van Step-Up 2 ben ik er achter gekomen dat ik dit soort dansfilms eigenlijk best wel kan waarderen. Het zijn geen films geworden waarvoor ik speciaal naar de cinema zou gaan (hoewel de meer duurdere producties zoals Burlesque en Nine zeker en vast wel hun meerwaarde hebben op het grote scherm) maar toen ik nog een vijfde film nodig had voor een 5 voor 10 euro actie in de Free Record Shop twijfelde ik niet lang. Gisteren na de 2e X-Men film maar eens opgezet.

Make It Happen is, zoals de titel al enigszins doet vermoeden, enorm voorspelbaar. Stoort dat? Eigenlijk niet want dit is een heerlijke feel-good film geworden. Je ziet al van enorm ver aankomen dat alles goed zal komen maar dat het eerst wat slechter moet gaan (met o.a. de broer die zijn zusje komt opzoeken en ontdekt dat ze niet is geaccepteerd voor de school en haar dagen vult met dansen op een toog) maar de manier waarop alles is uitgewerkt is gewoon vlot en vermakelijk. Er wordt geen poging gedaan om een diepere laag in het verhaal aan te brengen, als ze het doen mislukt het meestal, waardoor dit een gezellige zit wordt. De film duurt helemaal niet lang en is dus een leuk tussendoortje op een regenachtige avond. Maar met alleen een voorspelbaar verhaal kun je geen goede film maken en dit soort films valt of staat bij mij met de dansstijlen. Hoewel, stijlen is misschien verkeerd uitgedrukt want ik zou langs geen kanten het verschil tussen al die moves weten maar de choreografie moet geslaagd zijn. De stijl van muziek is totaal niet mijn ding, verre van zelfs, maar dit ziet er gewoon uitstekend uit. De optredens zijn energiek, spreken tot de verbeelding en worden erg goed uitgevoerd. Komt ook nog eens bij dat ik het altijd leuk vind als er wat regen aan te pas komt (die dansscène in Step-Up 2!) en ook dat is hier het geval. Voorspelbaar verhaal maar wel een mooi opgezette choreografie en bij dit soort films is dat genoeg.

Het is natuurlijk ook mooi meegenomen als de hoofdrolspeelster een mooi snoetje heeft en Mary Elizabeth Winstead is dat een goede keus geworden. Maar met een pretty face kom je natuurlijk niet al te ver en naast het feit dat ze erg overtuigend is in haar dansmoves, kan ze ook nog een degelijk potje acteren. Natuurlijk is dit geen rol die uitblinkt in de originaliteit of waar je als actrice het onderste uit de kan moet halen maar ze doet het degelijk. Leuk ook om Tessa Thompson nog eens in iets te zien verschijnen. Gedurende heel de film had ik de indruk dat ik haar ergens van kende, ben er nu pas achter gekomen dat ze ook in Veronica Mars meedeed, maar ook zij weet te overtuigen. Natuurlijk moet de film ook de verplichte romance hebben en die komt er ook in de vorm van Riley Smith. De chemie tussen hem en Winstead is dan ook goed genoeg om niet te irriteren.

Voorspelbaar, zeker en vast maar de leuke cast en sterke choreografie zorgen ervoor dat dit een erg hoge vermakelijkheidsfactor krijgt. Dit soort films wordt praktisch altijd compleet neergesabeld maar hier is dat dus niet geheel terecht. Ik heb me in ieder geval wel geamuseerd.

Voor zo ver ik mij kan herinneren de slechtse dansfilm, die ik ooit gezien heb. Miss Winstead ziet er aardig uit, maar daarmee heb je het wel gehad. Weinig verhaal, matige dansscènes en een flinterdun liefdesverhaaltje. Dat is het wel zo'n beetje.

avatar van John Milton
BBarbie schreef:

ik heb er semi verplicht heel wat moeten kijken met mijn vrienden en ik vond dit juist een van de betere Qua acteerwerk, camera, belichting en muziek. De dans was goed, al is die in andere films misschien iets beter (maar die dansers acteren weer voor geen ene meter).

What do I know, ik hoor niet bij de doelgroep van deze film... Al die films gaan bijna hetzelfde, meisje naar stad, problemen, dode ouder, werkt zich op tegen alle obstakels in, liefde gaat bijna kapot, dansuitvoering c.q. auditie (julliard anyone?), liefde komt toch, woehoe alles komt goed... kusje kusje

avatar van AmazingPP
Wat een slechte dansfilm was dit!! Ik bedoel: ik snap heus wel dat ik niet de doelgroep ben, maar ik kijk alles en dan bedoel ik ook alles. Dus Blu Ray in mijn PS3 en hoppa! Maar niks van dat! Het is een flauwe, slecht geacteerde film. En het grootste euvel van deze film is dat de dans totaal niet overkomt. Kom op zeg, ik zie betere danspassen hier bij het plaatselijke jazzballet! En dan nog die laatste auditie: vreselijk! Camerawerk was prima in orde, daarom 1,5 *.

Dick2008
De muziek is toch wel vooral iets wat me tegenhoudt met die moderne dansfilms maar dat viel hier nog wel te doen. De dansscènes zijn vaak eenvoudig, met wat show en draaibewegingen. Zelfs sfeervol in die club.
Het blijft allemaal binnen de lijntjes en getemperd. En niet zo dat de muziek en dans weer van het scherm spat, wat je toch al gauw krijgt met dansfilms (en musicals). Vermoeiend gewoon. Mary Elizabeth Winstead doet het leuk, Tessa Thompson die de vriendin speelt eveneens. Karen Leblanc die de eigenaresse van de club speelt doet het ook goed. Riley Smith, de diskjockey vind ik maar matig. En hierdoor werkt het romantisch verhaal die in de film zit niet zo goed. Ook haalt dit het tempo uit de film. Maar anders haal je de speelduur niet of je moet het volproppen met allerlei dansen. Het verhaal van de broer en zus die de garage hebben geërfd is dan weer wat beter. Vooral later in de film komt dit wat sterker naar voren. Al blijft het oppervlakkig. En plakken ze het einde er nog snel even tegenaan.

Het bekende verhaal, when you wish upon a star your dreams come true. Al een paar honderd keer gezien in dit soort films, niets nieuws maar ook niet bepaald storend. Het is eigenlijk meer een (romantische) dramafilm afgewisseld met wat dansscènes. Winstead speelt zichzelf, al is ze niet echt een danseres. Toch toont ze wel haar kunnen. Het deed me wat aan Fame (2009) denken, alleen hebben we nu met één kandidaat te maken, waardoor je wat meer binding krijgt met de spelers.
Toch is het allemaal erg meegevallen en zelfs beter dan verwacht. 3.0/4.0

ik vind het een leuke dansfilm.er zijn mischien wel wat betere dansfilms dan deze maar deze is zeker niet slecht.

avatar van IH88
Make It Happen

Redelijke dansfilm. Het is leuk om Winstead en Thompson aan het begin van hun carrière te zien, en ook de dansscènes zijn goed gechoreografeerd. Al het andere is wel zeer matig, en vooral het verhaal is voorspelbaar en standaard. Jonge vrouw met grote dromen, tegenslagen, daddy issues, romantisch subplotje etc. We kennen het zo onderhand wel. Winstead zorgt ervoor dat het allemaal nog wel lekker wegkijkt.

avatar van =EL!ZE=
De makers hebben van alle dans films een stukje gepakt en daar een nieuwe film van gemaakt. Niet erg origineel verhaal dus. De hoofdrol spelers hadden ook weinig chemie met elkaar en dat is jammer. Verder keek hij oozich wel redelijk weg. Een prima film voor als je even niet wilt nadenken.