Artefacts (2007)

België
Thriller / Sciencefiction

geregisseerd door Giles Daoust en Emmanuel Jespers
met Cécile Boland, Max Digby en Jason Morell

Kate Warner (Mary Stockley) is een vrouw van bijna dertig, die net haar vriendje Mike (Felix Scott) heeft verlaten. Plotseling worden de vrienden van Kate één voor één vermoord door hun dubbelgangers. Nog beangstigender is het feit dat de slachtoffers een metaalachtig artefact in hun borst kregen geplant. Wetend dat ook zij tot de slachtoffers kan gaan behoren, verzoenen Kate en Mike zich en belanden in een spannend avontuur om te overleven.

perfecte film
ik heb van de eerste minuut tot het eind genoten ervan
supergoeie scene's erin

avatar van Demask1
Zeker een goeie film gisteren gezien, gewoon goed!

revengeyo
hmm wil hem graag vanavond kijken maar op imdb krijgt hij maar een 2 ?????

A.v.D.
Wat een waardeloze film zeg.... zonde van mijn tijd geweest. Bleef kijken omdat ik dacht nu zal het wel wat worden, maar helaas, niets van dit alles.

Slecht camera werk, slecht geacteerd,......

avatar van MatthijsG.
Jammer dat de film zo kort duurde (slechts 67 minuten), want als hij wat langer had geduurd had het verhaal misschien beter uitgewerkt kunnen worden.

Ook vond ik de acteerprestaties niet goed.

A.v.D. schreef:

Slecht camera werk, slecht geacteerd,......

Precies wat ik er ook van vond...kon er geen SciFi van maken en heb het eind 2 keer gezien omdat ik de clou niet kon vinden.....nog steeds niet trouwens.

avatar van Halcyon
Hier kijk ik enorm naar uit. DVD-release op 3 maart '09.

avatar van V
V
Dame die overstuur is: ,,Luister naar me! Jantje, Pietje en Antje zijn vermoord!!!!"
Antwoord van haar ex: ,,Is dit soms een ziek spelletje om mij terug te winnen?"

Dit geeft het niveau van de film zo'n beetje weer. Tenenkrommende dialogen, zeer matig acteerwerk en nul spanning. 1*

avatar van brucecampbell
Ik heb het een halfuur volgehouden, langer kon ik dit onding niet aanzien! Je hebt slechte films die goed worden doordat ze zo slecht zijn, maar je hebt ook films die zo slecht zijn dat het totaal niet meer leuk is.Bah!

avatar van Frankeermachine
Als je niet kan slapen, moet je deze film gaan kijken.

avatar van sinterklaas
Beetje een moeilijk te beoordelen film. Er zitten aan de ene kant nog best spannende momenten in. Met die dubbelgangers die ook een griezelig electronisch geluid creeren. Maar helaas word dat allemaal zwaar verneukt door de ongelofelijke slechte acteerwerk en dialogen die om te gieren waren. Voor de rest was het ook een erg goedkoop gemaakt filmpje en alle Belgen spraken Engels (zelfs via Email). Dat is dan niet zo erg maar de rest is gewoon bagger. En dan heb ik het over de acteurs en de dialogen en ook het slappe verhaal. Had na het zien van de trailer iets als One Point O verwacht maar dat is helaas niet zo. Gewoon een terleurstellende mislukking.

avatar van brucecampbell
Toch nog 1,5*?

avatar van sinterklaas
Tja.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Onvoorspelbaar voorspel.

Deze mysterieuze en duister startende thriller kent een aardig en onvoorspelbaar verloop, maar wanneer men lang genoeg in het donker zit is het niet meer zo griezelig. Het begint zelfs een beetje te vervelen. Want wat heel wat in zijn mars had kunnen hebben, heeft dat niet. Ondanks de vele filmprijzen. Voordat het zwakke einde al vroeg wordt ingeluid, heeft de kijker al in de gaten dat het allemaal bij een voorspel blijft. De climax blijft uit.

Redelijk.

avatar van Noodless
Van eigen bodem....tja gewoon slecht.
Het verhaal is twee keer niks en het slot is een anticlimax want er gebeurt verder helemaal niets.
Qua horror stelt het ook teleur en spannend is het allerminst. Eén scène is nog wel de moeite wanneer Kate vlucht voor haar dubbelgangster doorheen leegstaande ruimtes. De geluiden irriteerden en het acteerwerk is ondermaats. De lelijke belichting maakte het allemaal nog wat negatiever. 2/10