ad

Oorsprong: Canada / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Charles Martin Smith

Met onder meer: Charlie Cox, Kate Mara en Robert Carlyle

Over Stone of Destiny

Het waargebeurde verhaal van Ian Hamilton. Hij is een toegewijde nationalist die samen met drie andere studenten uit Glasgow in 1951 besluit om de Stone of Scone, een geliefd symbool van de Schotse trots die in bezit van de Engelsen is, terug te brengen naar het land van herkomst.

John MacCormick

Ian’s Mother

Night Watchman

avatar van dope

dope

De echte stone of destiny ´n paar jaar geleden in Schotland gezien. Kreeg toen ook dit verhaal te horen. Geinig verhaal, mooie film

avatar van martien76

martien76

Zeker een mooie film,

Mooi verhaal en goed geacteerd.

Dus zeker een aanrader.

avatar van slee85

slee85

Zojuist de film gezien en het is een eenvoudig maar gewichtig verhaal. Erg mooi verfilmd met een leuke cast en prachtige beelden va het schotse landschap. Is zeker de moeite waard al zeg ik het zelf!

avatar van subwoofer henk

subwoofer henk

top film niet 1 moment verveeld, leuke humor ook 4,0*

avatar van lieslies87

lieslies87

Het enige wat ik leuk vond van de film was de natuur.

Maar verder vond ik het van het begin tot het eind saai, terwijl ik echt wel van avonturen films hou.

En de humor was ook ver te zoeken

avatar van RickZ

RickZ

Onderhoudend drama over de Schotse steen. Goed acteerwerk en een onderhoudend verhaal, goed genoeg om uit te kijken. Helaas wat te nationalistisch, wat het inleven in de film wat lastig maakt.

avatar van Keane1983

Keane1983

Een erg goede film over vriendschap, standvastigheid en 1 doel hebben.

Een zeer goede cast..er werd overtuigend gespeeld.

De film verveeld op geen enkel moment en kijkt lekker weg.

Hier en daar zitten er leuke humoristische stukjes in en op bepaalde vlakken is hij ook nog eens spannend.

Een mooie drama/avonturen film. De settings waren prachtig.

De score was er goed bij uitgekozen..

Van mij een 4.0*

avatar van eksa

eksa

schitterende film, heb van elke scene genoten.

4.5 dik verdiend.

avatar van Fryce

Fryce

• 1906 stemmen

Aardige film, vond er wel spanning in zitten en het verhaal is leuk.

avatar van depri83

depri83

RickZ schreef:

Het Schotse nationalisme maakte juist dat je beter kan begrijpen waarom ze die steen (voor buitenstaanders gewoon een mega zwerfkei) zo graag terug naar Schotland wilden hebben.

avatar van skipy05

skipy05

Geen slechte film. Nu ik hem gezien heb zal ik hem toch niet meer terug bezien. Zo heel goed was hij niet. Echt heel interessant is het niet.

avatar van Debo

Debo

Door de hoge beoordelingen hier ben ik de film gaan kijken. Ik vond hem zwaar tegenvallen en vond het niets meer dan een kinderfilm. Het gesjouw met de steen, die duidelijk nep was en dus niet echt zwaar, vond ik echt lachwekkend. Spanning zat er niet in en humor ook niet echt.

avatar van Wauze

Wauze

Film wordt erg overgewaardeerd in beoordelingen. Leuke film niet meer dan dat. Beetje jongsboekachtig verhaal en zo is de uitvoering in de film ook. Alles is een beetje onwaarschijnlijk zoals het loopt.

Wel mooie beelden, maar verder slappe hap.

avatar van b00ts

b00ts

Aardige film. Beetje jammer dat de bomen volop in het blad zitten....en het onkruid weelderig groeit....terwijl het toch echt Kerst is..... Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat mensen zo'n klereherrie maken als ze iets midden in de nacht willen stelen. Ook de nachtwaker was plotseling niet meer aanwezig geloof ik.

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Heb echt genoten van deze film, een heel serieuze zaak,voor de Schotten in elk geval, verwerkt met een vleugje goede humor. Met een boodschap: waar een wil is is een weg en daarbij de aanhouder wint.

Een echte aanrader!! by the way heerlijk taaltje dat schots.