Den Sorte Madonna (2007)

Denemarken
Actie / Komedie

geregisseerd door Lasse Spang Olsen
met Anders W. Berthelsen, Tuva Novotny en Nicolas Bro

Maria is een parttime stripper. Haar vader, Kurt, is een goede bekende van de politie. Hij droomt al jaren van die ene grote inbraak die van hem een grote zal maken. Hij ziet zijn kans als hij samenwerkt met een groep Russische criminelen. Samen met hen steelt hij een waardevol Russisch icoon, 'The Black Madonna', van een museumtransport. Maar Gustav, een enorm gedreven politieman, bemoeit zich ermee. Hij doet alles om Kurt te pakken, maar Maria doet alles om dat te voorkomen.