I Dreamed of Africa (2000)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Hugh Hudson
met Kim Basinger, Vincent Perez en Liam Aiken

De gescheiden en welgestelde Kuki besluit na een zwaar auto-ongeluk haar leven over een andere boeg te gooien. Ze aanvaardt een huwelijksaanzoek van Paolo Gallmann en trekt samen met hem en haar zoontje Emanuele naar Kenia om er als veeboeren aan de slag te gaan. Het leven op het Afrikaanse platteland is bijzonder hard: wilde olifanten en leeuwen vormen een voortdurende bedreiging, zware stormen zorgen voor veel schade, genadeloze stropers laten zich door niets of niemand afschrikken en een naburige stam staat erg achterdochtig t.o.v. de nieuwkomers. Bovendien is Paolo vaak dagenlang afwezig terwijl hij gaan jagen of vissen is met zijn vrienden. Maar Kuki is niet van plan om haar nieuwe leven zomaar op te geven.

avatar van Armin
Erg dramatisch allemaal, maar niet echt aangrijpend. Zwak verhaal. **

avatar van J.Bell
Een hele mooie film naar mijn mening, als je van dit genre houd in ieder geval. Mooi die landschappen allemaal.

Dramatisch oke, maar het was wel waar gebeurd geloof ik.

En ik vond kim basinger erg goed in deze film.

Mooie fraaie beelden van Afrika maar een matig en soms zelfs saai verhaal.

avatar van brielen
Prachtige Kim Basinger die deze film draagt - samen met het Afrikaanse landschap. Waar gebeurd verhaal.
Hoog zakdoekengehalte - dus vooral boeiend voor een vrouwelijk publiek. 3,5.

de nieuwe james bond speelt hierin!

de kwaliteit van de film is alsof het jaren 80 is...

brielen schreef:
Waar gebeurd verhaal.

Aan het begin wordt gesteld dat de film gemaakt is naar een boek en dat het "a true story" is. We kunnen lang en breed discussiëren wat dat inhoudt, maar volgens mij is het letterlijk: een waar verhaal. Dat betekent mijn inziens nog niet dat het de werkelijkheid betreft, immers het verhaal (zoals geschreven of verteld) is waar zoals elk verhaal op zich waar (echt) is. Geloof niet alles dat iemand geschreven heeft.
Verhaal stelt weinig voor - enigszins doorsnee wat je kan overkomen wanneer je als Westerling in Afrika gaat wonen (het weer, de dieren, de gevaren) -, film is mooi opgenomen, Kim Basinger pronkt eens niet met haar lichaam maar speelt een wat rijpere vrouw, debuutrol van Garrett Strommen als de circa 17-jarige Emanuele.

Ik vond het een prachtfilm en vooral alls ie echt gebeurt is , het verhaal vond ik helemaal niet langdradig was juist mooi langzaam verteld en de opname van Africa schitterend

Alleen jammer dat ik gisteren het laatste stukje niet heb kunnen zien mijn dvd bleef hangen .......dus ik weet nu nog niet wat er in dat ei zat ....dat vind ik wel jammer
ook goed gespeeld van kim bassinger, en van de speler die haar zoon speelt
ik geef hem 4*

avatar van JustSayLalala
Best saai. De film moet het vooral hebben van de beelden.

avatar van Phantasm
Onderhoudende film met mooie landschappen, verder een prima drama.

Aardige film over een gescheiden moeder die hertrouwd en verhuisd naar een ranch in Afrika. Gebaseerd op het levensverhaal van Kuki Gallmann. Op zich een mooi verhaal, maar het blijft allemaal wel wat oppervlakkig. De film kijkt verder wel gemakkelijk weg, en uiteraard dragen de vele prachtige plaatjes van de Afrikaanse wildernis hieraan bij.