Duets (2000)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Bruce Paltrow
met Gwyneth Paltrow, Scott Speedman en Maria Bello

Duets volgt het onbekende leven van karaoke-zangers: een zanger die er van droomt om het helemaal te maken, een gefrustreerde verkoper, een ontsnapte gevangene, en nog wat mensen.

avatar van Armin
Ik kende deze film niet, en had er ook niets over gelezen
en ik had een beetje mijn twijfels gezien het onderwerp
"Karaoke" Uiteindelijk trok
het feit dat Paltrow meespeelt
mij over de streep.
Ik moet zeggen een leuke film,
zeker voor de 30+sers. ***1/2

kappeuter (moderator)
Hmmm.. Duets krijgt maarliefst 55 rotte tomaten bij Rotten Tomatoes. Zie: www.rottentomatoes.com/movie- 1100086/
Rotten Tomatoes is trouwens een coole site. Een aanrader wat mij betreft (naast moviemeter slijm slijm )

kappeuter (moderator)
Waarom is de link niet onderstreept ? Hoe krijg ik dat voor elkaar ?

wilde je 2e berichtje al gaan verwijderen

het door mij gemaakte automatisch-onderstreep linkje werkte niet echt, dus heb ik het er weer uitgehaald, zal er nog wel eens naar kijken als ik me verveel

Jordy (admin)
tomatoes is wel een goede site (in één oogopslag veel recensies) alleen vind ik de score altijd erg weinig zeggen

als iedereen de film "best goed" vond, krijgt een film 90 of 100%. Dit suggereert dat een film super is, terwijl iedereen 'm "best goed" vond.

Een hele aparte film krijgt 50% omdat het niet de smaak was van iedereen. De suggestie wordt gewekt dat ie matig is, maar misschien vond de helft 'm wel super en de andere helft erg slecht..

Jordy (admin)
heb ooit nog een blauwe maandag een nieuwsbrief verstuurd

http://jordydejo ng.com/nieuwsbrief/2001-01-14. txt

daar gebruikte ik rotten-tomatoes ook altijd

Jordy (admin)
staan toch nog af en toe dubbele berichten op de site (en dat moest niet kunnen)... goed het is weer gewijzigd allemaal, maar toch maar weer 's naar kijken

kappeuter (moderator)
Toen ik op 'verstuur' klikte, viel de verbinding uit. Ik nam aan dat het bericht niet verzonden was, want ik had geen bevestiging gekregen.

kappeuter (moderator)
Rotten Tomatoes is voor mij ook niet maatgevend, maar ik vind het wel een leuke site. Over het algemeen krijgen de slechtste films wel de meeste rotte tomaten.
De stemgemiddelden van imdb vind vaak wel bruikbaar, omdat vaak wel 10.000 mensen gestemd hebben. Meestal lees ik verschillende krantenrecensies van films, dat geeft meestal wel een indicatie.

avatar van Armin
Kappeuter,

heb je de film zelf gezien ??

kappeuter (moderator)
Nee, ik heb 'm (nog) niet gezien. Misschien ooit eens op tv...

Ik vond dit een zeer vermakelijke film. Leuke humor. En mevrouw Paltrow vond ik in deze film nog best goed zingen. Erg leuke en een lekkere feel good movie. 4 *

Net op net 5 gezien. Tja wat moet je hier over zeggen. Het is een film met 3 verschillende verhaallijnen die de laatste 10 minuten nog even lichtjes bij elkaar komen zonder grote gevolgen.

Het grote probleem van de film is dat van deze drie verhaaltjes er maar één daadwerkelijk grappig, boeiend en ook wel goed is. Ik heb het hier over het verhaal van Andre Braugher en Paul Giamatti. Vooral de laatste speelde een fantastisch grappig personage; een doorgedraaide pillenslikkende verkoper die na jaren hard werken en een karaoke avond erachter komt dat er meer is in het leven.. Geweldig is de manier waarop hij bij elke kleine tegenvaller of bij elke opwinding meteen een pistool trekt! Ook de autorijlessen en de airmiles scenes zijn goed.

Bij elk van de andere twee ontzettend saaie en slecht geacteerde verhaaltjes zat ik telkens te wachten tot Giamatti met z'n hysterische kop weer in beeld kwam om weer een dwaze actie uit te voeren.. Hij en Braugher hebben de film gered. En het is ook eeuwig zonde dat Bruce Paltrow (familie van??) niet van enkel dit verhaal een film heeft gemaakt en de andere twee niet heeft weggelaten.

Toch nog 3 sterren die dan ook geheel naar Braugher en Giamatti gaan. Die laatste begint na sideways toch wel indruk op mij te maken.

avatar van soom
Ik weet niet helemaal wat ik hiervan moet denken. Ik hou van goede verhalen, maar op de een of andere manier heb ik niks anders meegekregen dan de paar liedjes die gezongen werden .
Prettig om naar een beetje familie-project te kijken (Bruce&Gwyneth in hun enige samenwerking ooit), maar wat zat hier verder in? Gauw nog maar eens bekijken, denk ik.

avatar van predator
De zangscenes waren leuk, maar voor het overige waren de verhaaltjes erg mager. Nogal saaie film.

avatar van brabusRUS
De zangscenes waren inderdaad leuk. Ik vond het verhaal heel makkelijk.
Wel leuk dat Huey Lewis mee speeld.

Voor de rest saaie film. Niet te veel van verwachten.

avatar van valerio2003
ook leuk dat michael buble meedeed bij de karaoke contest

The Scorcher
Niet geweldig, maar wel vermakelijk.