ad
  • 8.079.732 stemmen

Qiuqiu Ni, Biaoyang Wo (2005)

Komedie | 95 minuten

Genre: Komedie

Alternatieve titel: Gimme Kudos

Oorsprong: China

Geregisseerd door: Huang Jianxin

Met onder meer: Chen Hao, Dong Yong en Fan Wei

IMDb beoordeling: 6,5 (148)

Oorspronkelijke taal: Mandarijn

Oorspronkelijke titel: Qiuqiu ni, biaoyang wo

Releasedatum: 17 juni 2005

Over Qiuqiu Ni, Biaoyang Wo

De ouderwetse Yang Hongqi claimt dat hij een jonge studente van een aanrander heeft gered. Hij vraagt Gu Guoge, een reporter voor de Nanjing Newspaper, om een stukje te zetten in de krant waarin zijn heldendaad uit de doeken wordt gedaan. Gu vindt het verzoek absurd, maar onderzoekt de zaak toch, zeker als blijkt dat de eeuwige mislukkeling Yang Hongqi vooral de publiciteit wil om zijn stervende vader een keer te kunnen plezieren. Hij spoort het slachtoffer op, de mooie Ouyang Hua, die echter niet zo gecharmeerd is van de publiciteit. Gu moet nu tussen beiden kiezen.

image

Ouyang Hua

Chief Policeman

Yang Hongqi

avatar van Baggerman

Baggerman

Rare 'komedie'! De Chinezen en ik zijn het toch niet helemaal eens over wat nou een komedie precies is, denk ik!

Tragikomedie of komisch drama is een betere omschrijving voor deze film. Het enige beetje komische wat ik kon ontdekken waren de capriolen van de politievriendin van Gu Guoge!

Wat moet ik verder zeggen over deze film?

Mwoahhhh.......is een goede omschrijving. Het is niet slecht en niet goed. Zouteloos, maar toch blijf je je tot het einde toe afvragen waar dit toe zal leiden!

Nou, laat ik er 3* voor geven.