The Hive (2008)

Sciencefiction

geregisseerd door Peter Manus
met Elizabeth Healey, Mark Ramsey en Jessica Reavis

Het kleine Aziatische eilandje Ban Tao, kampt al langer met een mierenprobleem, maar nu is het probleem groter dan normaal. Meer en meer mensenetende mieren zwermen rond in grote getallen en overrompelen het gehele eiland, alles vernietigend wat hun pad kruist. De lokale militairen kunnen hen normaal stoppen met vlammenwerpers, maar deze keer tonen de mieren een zekere vorm van intelligentie. Zij werken volgens een strategie, lopen niet in de val en ze weten wanneer ze moeten vechten en wanneer ze zich moeten terugtrekken. De vraag is nu, tot wie wendt men zich, als men overtroffen wordt door hordes dodelijke insecten?

BS
De eerste aanblik doet gelijk vermoeden dat het een b-film is ( en dat is het ook hoor )
Het verhaal is rederlijk, de acteurs zijn leuk gecast en er gebeuren dingen die ik nog nooit gezien had.
Al met al dus geen hele slechte film maar omdat het budget er niet is zijn de Special Effects bijna allemaal niet goed. Ronduit slecht eigenlijk.Gooi daar wat rare shots bij en je verliest toch een hoop.

Leuke b-film met wat ongewone dingen.Hij heeft me vermaakt maar daar houd het ook echt mee op.

avatar van ken1976
Ik ben het hier met mijn bovenbuurman (BS) eens.

Ik heb er niets aan toe te voegen!!!

het verhaal is simpel, de akteurs van een duidelijke B-klasse en maar niet te spreken over de special effects.

kortom 1 ster voor de aparte shots en dat ik hem niet heb afgezet

rare film, niet de meest slechte in de recente geschiedenis ( probeer daarvoor war of the worlds 2 ) maar wel een echte low budget B-film. Wel wat aardige scenes bedacht en daarvoor krijgt hij 2 sterren van mij, Maar het is wel zo vreselijk ver gezocht allemaal.

avatar van jstinissen
helemaals eens met BS

avatar van Dyrolfo
Geweldig...ik heb zo hard moeten lachen om deze film! Deze van de week maar eens gebruiken voor onze foute filmavond! Wat een prut, wat een rotzooi: 0,5

avatar van mixmaster
ik had het tot nu toe nog nooit gedaan , maar deze film was toch echt te slecht om aan te zien !!!

na 5 minuten heb ik hem uit mijn dvdspeler gehaald en gelijk in de kliko gegooid.

wat een ongelooflijke slechte special effects en wat ongelooflijk slecht geacteerd , gewoon lachwekkend en zielig tegelijk !!!

dat dit soort troep nog gemaakt word met special effects die zo ongelooflijk slecht zijn !!!

troep , troep en nog is troep !!!

avatar van Lui
Lui (crew)
zal ik hem nog wel gaan kijken?

avatar van De Nederlander
Toen ik die mieren boven het plafond zag hangen.
was het 1 druk op de knop.

Vond dit echt een slechte film, heb hem met veel pijn en moeite afgekeken.

Een 1 voor de moeite.

avatar van Lui
Lui (crew)
hahaha de film leek helemaal nergens op, het is een gemiste kans. als ze het beter uitgewerkt hadden en iets meer hadden uitgegeven aan betere acteurs en betere special effects had het er al heel anders uit gezien....

avatar van dinal12000
Lachwekkend slechte film. Toch 2 sterren. Voor het idee.

ik vond het begin wel aardig....maar uiteindelijk het idee dat die miertjes zich ontwikkelen tot een tactisch slim ras gaat me te ver in mijn fantasie.

hub_011
weer een stuk van mn leven V.E.R.N.E.U.K.T

avatar van RRR.
whahahahahaha
deze film was echt zwaar verpest

ik had hier een stuk meer van verwacht helaas was dat niet zo ik geef het een halfe ster

met een beetje budget had er misschien wel iets van kunnen gemaakt worden , maar helaas moet ik de voorgaanden beamen en toegeven dat dit een slechte film is . Maar het idee op zich vond ik wel goed , vandaar toch een 2** .

Woorden schieten te kort bij het zien van deze film.

De mieren zijn op het beeld geplakt, ze zijn niet echt aanwezig in de film net als het vuur en explosies e.d. Met de computer in het beeld ingebracht maar zo slecht, echt ongelooflijk.

Het verhaal is werkelijk belachelijk. De mieren maken slingers door elkaar vast te houden, kunnen vormen aannemen van andere dieren en kwaad doen, ze geven aan met gebarentaal wat ze willen, de mensen hebben wapens die met 1 schot 100 m2 meter mieren kunnen wegvagen, de mieren kunnen sneller lopen dan rennende mensen en rijdende auto's.

Jammer dat je geen 0 kan geven anders had hij die gekregen van mij.

Ondergronds
Ik verveelde me deze namiddag dus besliste ik maar om deze film op te zetten. Uiteraard verwachtte ik geen topfilm, maar op zijn minst toch een film die, al is het weinig, af en toe vermakelijk kan zijn. Wel, ik kan jullie garanderen dat hier, tenzij in het begin misschien een beetje, niks vermakelijk aan is. Het is gewoon een slechte film. En ik ga eerlijk zijn, ik heb deze in de helft simpelweg uitgezet. Ik was het echt beu om te kijken naar al die blunders. Om er eventjes een paar op te zeggen die ik tot dusver gezien heb:

- mieren die razendsnel zijn, sneller dan lopende mensen of zelfs auto's.
- mieren die slingers vormen en daarmee een boot kunnen trekken, mensen mee slaan en noem maar op.
- bepaalde wapens die het insecten-bestrijdingsteam hadden leken wel op die van Star Trek of Star Wars.
- eerst zijn het moordlustige mieren om daarna eventjes bereid te zijn voor een onderhandeling. Ik bedoel maar...

De cast doet het dan niet eens slecht. Het is niet schitterend, maar ook niet zwak. En het is een B-film, dat de special effects ook niet denderend zijn, neem ik er natuurlijk ook wel bij. Maar alstublieft he, verzorg dan ofwel je verhaal wat, of maak het vermakelijk. Maar beiden zijn amper of niet aanwezig in deze film. Een verhaal is er wel, maar het is totaal niet goed uitgewerkt.

Meestal vind ik zo'n soort films dan nog wel grappig omdat het zo dom is/lijkt, maar zelfs dat lukte me nu niet.

Besluit: The Hive is een mislukking. De cast valt al bij al wel nog mee, maar op al de rest is de film gebuisd. Ik raad je deze niet aan. En zeker niet denken in de aard van "misschien is die zo dom dat hij vermakelijk is", want dat is die niet. Overigens zou het me zeer sterk verbazen moest het tweede deel van de film ineens wel bekijkbaar zou zijn. The Hive ontvangt van mij één ster, een halve lijkt me wel héél streng.

avatar van Skuller
dinal12000 schreef:
Lachwekkend slechte film. Toch 2 sterren. Voor het idee.

Totaal mee eens , wat een prut

avatar van mcdaktari
Inderdaad wat een slap verhaal zeg. totaal geen spanning, nee snel vergeten als het aan mij ligt

avatar van DjFrankie
Het verhaal is apart van deze film, alleen naarmate de film vorderde werd het eigenlijk steeds minder interressant. Het begin vond ik nogal aardig, maar de film zakt in op een gegeven moment waarbij de voorspelbaarheid van de film mijn aandacht niet meer kreeg

avatar van jan
jan
Vond het niet dramatisch, maar het was ook geen sterke film

sweinsteiger
slecht

Blarown
ik vond hem nog wel grappig, maar je moet deze film totaal niet serieus nemen en niet bij nadenken dan kan het nog best een leuke komedie worden ;P

Waaaa mijn achtertuin wordt overstelpt door huis-, tuin- en keukenmiertjes!!! 0,50 (0,70)
Een hoop onzin heeft mijn revue reeds gepasseerd, maar dat die reeks nog niet ten einde is wordt nu weer bewezen door The Hive. Er klopt werkelijk niets van deze prent en dan heb ik het toch echt niet alleen over de inhoudelijke aspecten. De film verkeert in totale onbalans, is er van structuur werkelijk geen moment sprake, komen de meest bizarre gebeurtenissen aan bod en rommelt ook de cast maar wat aan. Dieptepunt is toch wel als de mieren de wetten van de zwaartekracht tarten, tja dan maak je je als producent natuurlijk niet echt geloofwaardig. Sowieso vraag ik mij af wie dit soort onzin geschikt acht voor een script, zelfs voor het meest achterlijke stripboek zou dit de cut nog niet eens halen. Dan vergeet ik er nog aan toe te voegen dat de onthutsende special effects het helemaal afronden, al had dat toch geen verandering meer teweeg gebracht in mijn oordeel.

avatar van akira124
pff bagger eerste klas.

avatar van 606
Niet echt super slecht, gewoon een vrij amusante film die niet hoogstaand is.

2,5 ster