The Hollow (2015)

2,43

Horror

geregisseerd door Sheldon Wilson
met Stephanie Hunt, Sarah Dugdale en Alisha Newton

Drie zussen vertrekken halsoverkop uit hun geboortedorp. Het jongste zusje heeft een trauma opgelopen toen ze van dichtbij haar ouders zag sterven, daarom besluiten ze hun leven elders opnieuw op te bouwen. Voor zolang zijn de zussen welkom bij hun tante. Wat ze echter niet weten is dat het eiland waar hun tante woont eens in de honderd jaar het toneel is van een gruwelijke slachtpartij.

6 BERICHTEN 4 MENINGEN
geplaatst: 25 november 2015, 19:43 uur [permalink]
Leuk.

Voor een keertje weinig moeilijkdoenerij. Het begint razendsnel, de CG wordt niet weggestoken, geen ellenlange opbouw naar iets mysterieus. Mnee, creature, legende en achtervolgen maar.

Alleen jammer dat tijdens het kijken wel duidelijk wordt dat je naar een TV film zit te kijken. Je haalt de reclameblokken er zo uit. Veel te veel scenes die naar een climax lopen om daarna uit te faden naar iets rustigs. Daar hebben ze dus gezeten. Ook is het monster iets té camera-aware. Elke keer als het in beeld komt moet hij een keertje in de camera schreeuwen.

Acteerwerk is ook ietwat matig, vooral naar het einde toe was ik de zusjes beu. Beetje roepen en schreeuwen is aardig, maar ze werden wat vervelend. Gelukkig blijft het allemaal wel sfeervol, alleen hoef je geen subtiliteit te verwachten van dit filmpje.

Beter dan verwacht, zeker kijkende naar wat de regisseur verder gemaakt heeft.

avatar van jeroentjuhhhhh
geplaatst: 26 november 2015, 13:33 uur [permalink]
Met Shallow Ground, Kaw, Carny en Scarecrow heb ik 4 films van Wilson gezien. Behoorlijk triest, eigenlijk 😛 Niet echt een geweldige regisseur. Des te verrassender is die 3,5*. Het biedt een beetje hoop!

avatar van jeroentjuhhhhh
geplaatst: 8 februari 2016, 10:48 uur [permalink]
Inderdaad een erg goede Wilson, waarschijnlijk z'n beste. Deed me wel wat denken aan Scarecrow, mede door het opvallend snelle tempo (eigenlijk is het in een half uur wel neergezet, met veel gebeurtenissen die doorgaans lang op zich laten wachten, en dan moet 'ie het nog een uur volhouden) en de details in het CGI-creatuur. Niveau ligt hier wel een stukje hoger -visueel een stuk verzorgder, redelijk high-end voor dit soort producties- en verslapt eigenlijk nergens, hoewel het natuurlijk alle te verwachten paden bewandelt.

geplaatst: 8 februari 2016, 11:30 uur [permalink]
Ben al blij dat ik toch niet de enige ben 😛

avatar van Noodless
geplaatst: 16 augustus 2016, 13:31 uur [permalink]
Scarecrow vond ik dan weer beter. De film deed me ook aan een andere film nog denken...kom er niet meer op...maar het CGI-creatuur leek op een boom of iets dergelijks. Die vond ik dan weer minder. Deze is er zo tussenin. Niet slecht, maar wist me niet meer te verrassen. Ik vond het acteerwerk hier ook maar matig, zelfs een beetje irritant op sommige momenten ( de jongste zus ). 6/10

avatar van Duke Nukem
geplaatst: 10 januari, 20:12 uur [permalink]
Alle mogelijkheid op enige spanning wordt in deze film meteen weg gehaald doordat je het monster van in het begin al te zien krijgt. Bovendien ziet het er niet uit, wat een slechte CGI zeg!

De makers van deze lowbudget-film (zo ziet het er toch uit) ontnamen zichzelf wijselijk de mogelijkheid om er een vervolg op te maken doordat het monster volgens de legende slechts elke honderd jaar komt opdagen.