ad
  • 8.081.733 stemmen

Rise of the Gargoyles (2009)

Horror | 93 minuten

Genre: Horror

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Bill Corcoran

Met onder meer: Eric Balfour, Caroline Néron en Justin Salinger

Releasedatum: 21 juni 2009

Over Rise of the Gargoyles

"Evil takes flight."

Jack is een professor en schrijver, die les geeft in Parijs. Hij is niet gelukkig, hij is gescheiden, ziet zijn kinderen niet meer en zijn laatste boek was een flop. Zijn vriendin, Carol, doet er alles aan om Jack weer op te vrolijken. Ze neemt Jack mee naar een afgelegen kerk die volgens de roddels bezeten is. Jack doet hier een ontdekking, maar dan hoort hij rare dingen en ziet hij iets bewegen in de schaduw...

Prof. Jack Randall

Trailer:

Rise of the Gargoyles Movie Trailer - AZ Movies - azmovies.net

avatar van PROPAYNE

PROPAYNE

Heb net de trailer gezien. De mannelijke hoofdrol speler is een bekende pornoster, hoe slechter kan het zijn???!!!

Deze zal ik nooit kijken.

avatar van paul83

paul83

PROPAYNE schreef:

Deze zal ik nooit kijken.

Ow ja? Wie dan?

avatar van erik1677

erik1677

nee van die pornoster klopt volgens mij niet!!! heb deze acteur echt wel in andere films gezien. En dat waren geen pornofilms.

avatar van 606

Geen topfilm maar was wel vermakelijk.

Dat beest was toch redelijk gemaakt.

Acteren was ook redelijk.

2,5 ster

avatar van Lui

Lui (crew films)

Is de komende week een aantal keren te zien op Sci-Fi Channel.

avatar van Sh0cK

Sh0cK

Duidelijk een B-flim, maar dat mag de pret niet drukken.

Het begon niet slecht, maar na de eerste scene was de opbouw gewoon droevig. Ergens in het begin maakt die Jack al lopend een foto, toen had ik zoiets van 'hey'... Het zijn van die kleine dingetjes maar toch. En dat de Gargoyle moeite had met houten deuren maar geen moeite met het afslaan van hoofden vond ik ook weer zoiets dat anders had gemoeten.

Verder zijn de acteerprestaties niet te loven, maar de special effects waren op zich wel weer goed. Het wezen was weer een pluspunt en heeft bij mij eigenlijk voor de waardering van 3* gezorgd. Er zouden meer films met gargoyles moeten komen :}

Kan ik deze film aan anderen aanraden? Ja, als het je vooral om de Gargoyle gaat en niet om het verhaal enzo, dan zeker wel. Vermakelijk filmpje om eens op een avondje te kijken met wat snacks ofzo erbij =)

avatar van essepluisje

essepluisje

Hij speelt volgens mij in de eerste remake van the Texas Chainsaw Massacre.

Ik vond de trailer er wel aardig uitzien dus ik ga hem denk ik eens bekijken.

Een B film op zijn tijd is niks mis mee

• 20888 berichten

Best redelijke cast in een film die wordt verpest door het budget , het ziet er allemaal te goedkoop uit vooral de special effects.

avatar van filmfan1967

filmfan1967

PROPAYNE De mannelijke hoofdrol speler is een bekende pornoster, hoe slechter kan het zijn???!!! Deze zal ik nooit kijken.
Hoe kom je daar nu weer bij? Eric Balfour heet de man, heeft normale credits op z'n naam.

Aardige film, niet meer dan dat. Vond 't leuk dat de film in Parijs speelde, maar is blijkbaar grotendeels opgenomen in Roemenië (credits aan het eind zijn voornamelijk Roemeense namen, iemand op imdb meldt dat de auto's helemaal geen Parijse kentekens hebben en imdb noemt als filmlocatie weliswaar Parijs, maar ook Boekarest).

Regisseur Jim Wynorski maakte een paar jaar eerder overigens ook een Gargoyle-film in Roemenië: Gargoyle (2004)

avatar van Stijn B.

Stijn B.

Redelijk onderhoudende horrorprent. Supervoorspelbaar weliswaar en de acteerprestaties zijn niet echt om naar huis te schrijven, maar het monster ziet er wel meer dan degelijk uit (al speelt het in de makers hun voordeel dat het beest enkel in het donker opduikt)

Franse politiemannen die Engels praten ??? brrrrr niet echt geloofaardig

avatar van K. V.

K. V.

Deze eens bekeken en al bij al geen slechte B-film. De film ziet er nog behoorlijk goed uit en de cast deed het ook niet slecht. Het verhaal is niet zo bijzonder, maar vervelend deed het ook niet.

Niet slecht, maar ook geen hoogvlieger.