Wyvern (2009)

Verenigde Staten / Canada
Sciencefiction

geregisseerd door Steven R. Monroe
met Nick Chinlund, Erin Karpluk en Don S. Davis

Het kleine stadje Beaver Mills, in Alaska, maakt zich op voor het jaarlijkse feest. Precies op dit moment breekt een Wyvern (een gevleugeld mythisch reptiel), uit uit het ijsblok waar hij in zat. Hij valt de bewoners van het stadje aan en een bloedbad volgt. Sommige bewoners proberen wanhopig te ontsnappen. Een aantal van hen komen erachter dat de Wyvern eieren gelegd heeft...

avatar van Lui
Lui (crew)
En weer een nieuwe titel van de 'Maneater Series', ze gaan snel de laatste tijd!

Trailer:

GENIUS ENTERTAINMENT - THE MANEATER SERIES - WYVERN: Ancient Evil Has Come To Feed! - geniusproducts.com

Ga hem maar even pindakazen, hij staat er net op.

Heb de film nog niet gezien, maar op de poster lijkt het monster heel erg veel op de draken uit de film Fire & Ice.....

AchmedATM
Redelijke monster movie, het acteerwerk was niet zo slecht als dat ik had verwacht. En het mooiste vondt ik nog de vrouw die gelijk de bijbel erbij haalde en over de apocalypse ging praten, gelijk voor gek werdt verklaart en overgeslagen .

Ik vondt de Wyvern beter bewerkt als de draken in D-War maar aan het eind was een hele slechte animatie gebruikt explosie.

3 sterren voor een redelijke monstermovie

avatar van balosa
een eentonige film waarbij er eigenlijk niets bijzonders gebeurd, het einde was verder erg echt slecht gedaan

avatar van paul83
Het me geergerd aan het slechte acteerwerk en erg simpele introductie van het monster.

Waarom dan 2 sterren? Nou, omdat ze met zo'n klein budget nog zo'n redelijk goed gemaakt monster weten te creeren. Petje af voor de makers. CGI bij dit soort b-films is normaliter om te janken zo slecht.

Voor de rest natuurlijk een enorme k*tfilm. Er gebeurde gewoon veel te weinig met er werden teveel cliches vertoond. De scene met de man zonder arm was gewoon het toppunt. Wie zijn arm op zn rug niet ziet zitten is behoorlijk toe aan een bril.

avatar van Dariuszx
Wat een kitsch beter niet kunnen downloaden had beter moeten weten. krijgt na een paar minuten een 2.

avatar van barcam
Draak van een film met een goede CGI draak.
Vind nog altijd "The Hive" het meest entertainende in de maneater series.

nee, nee, nee en nog eens nee, wat een bagger film zeg, ben blij dat er een vooruitspoelknop bestaat.

pas in het midden begon er een beetje actie te komen.
niet meer dan dan. alles was verder waardeloos een hoop geblaa.bla....bla...bla ect.....

een echte B-film
1,5* voor de moeite

avatar van 606
Zeer geslaagde monster movie alleen jammer van het einde.
Voor de rest de wyvern zag er goed gemaakt uit.
Dat nest idee is ook leuk gedaan.
Acteren was niet slecht dus prima filmpje

3,5 ster

avatar van 606
demcon schreef:

En dat is nog eens een duidelijke uitleg
Probeer de terug spoel knop ook eens.

avatar van maxerAZ
leuke film afentoe spannende stukjes

een 4,0

avatar van nickje76
prima film. Heerlijke vermaak. Redelijk in geacteert. Zoals wij het hier zeggen een goede film voor syfy-net!

avatar van Film Fan
Helaas, helaas, zonde van mijn tijd. Alles was niet best aan deze film, acteren, cgi, verhaal, dialogen echt alles was slecht op één ding na. Cinematografisch zag het er opvallend goed uit. Het was wel verwonderlijk om naar te kijken dat de belichting de camera opstelling en de beelden eigenlijk prima in orde waren. Maar ja daar krijg je geen goede film door. Daar zijn meer dingen voor nodig...

avatar van Lui
Lui (crew)
Matige Syfy-productie. Gelukkig komt het monster vaak genoeg in beeld, ook al ziet 'ie eruit als een mislukte variant van de draak uit de Efteling. Een pluspunt is dat de eerste dode al valt voor de tweede minuut begonnen is. Uiteraard zit de film weer vol clichés en is het verhaal ook niet veel soeps.
Leuk voor de liefhebber.

avatar van Boeikens
Kon me niet bekoren.

De Wyvern op zich is nog niet zo slecht gemaakt maar het verhaal verhaal op zich is nogal dun uitgewerkt, vrijwel zonder sfeer en totaal zonder spanning. Ook de FX vielen soms wat tegen.
Erin Karpluk daarentegen had wel iets

avatar van BlueJudaskiss
Het heeft nog altijd erg weinig om het lijf, maar het scheelt dat het monster er erg goed uitzag. Het saaiige verhaal wordt goedgemaakt door een paar leuke bijrollen.

Matige Sciencefiction/Horror film die draait om een draak. Dat laatste woord is wel geinig, want behalve dat het draait om een draak is het eigenlijk ook gewoon een draak van een film

Het verhaal is natuurlijk te belachelijk voor woorden en hetzelfde geldt eigenlijk voor de matige uitvoering (zit wel nog redelijk veel actie in en de locatie waar het verhaal zich afspeelt was ook best knus. Zeker omdat het zich vooral afspeelt in een soort van restaurant/bar, van waaruit de draak vooral bestreden wordt). Te boeien weet deze film niet echt, laat staan dat het ergens echt spannend wordt. Omdat het in deze film maar draait om één draak (wel best een slimme), viel het met de special effecten nog mee (is vaak bij dit soort films juist heel beroerd) en de draak zag er ook nog best redelijk uit. Het was wel soms lachwekkend hoe men zich beschermd tegen de draak (o.a. door zich te verschansen achter een tafel of met een bestek mes in de hand. Dat laatste was overigens vooral komisch bedoeld). De cast (aangevuld met redelijk bekende personen zoals Nick Chinlund, Don S. Davis en Barry Corbin) speelt niet geweldig, maar voor een film als deze deden ze het best nog verdienstelijk. Wel waren de meeste dialogen van hun tenenkromend slecht. Ik vond Erin Karpluk overigens wel een leuke verschijning (ze deed me wat denken aan "Mary Padian" uit de reality-serie "Storage Wars Texas") en hetzelfde geldt in mindere mate voor Tinsel Korey.

Nee, veel soeps is deze film niet en gelukkig duurt hij ook niet al te lang. Ik heb deze film overigens gezien op de televisiezender SyFy die veel van dit films uitzendt.

P.S. van deze regisseur kun je beter de "I Spit on Your Grave" films bekijken en vooral het tweede goede deel ervan.