Timerider: The Adventure of Lyle Swann (1982)

Sciencefiction / Western

geregisseerd door William Dear
met Fred Ward, Belinda Bauer en Peter Coyote

Lyle Swann is een ervaren motorrijder in Mexico die per ongeluk in de buurt van een tijdmachine komt, waardoor hij in het jaar 1877 belandt. In het Wilde Westen blijkt hij alles behalve veilig te zijn, terwijl hij verwoede pogingen doet om terug te keren naar zijn eigen tijd.

Best wel een goede film.
ik heb deze heel erg lang geleden gezien was er toen helemaal weg van maar ik denk wel als ik hem nu weer zou kijken denk ik niet dat ie nog zo geweldig is maar wel gewoon een goede film.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De film begon oersaai met irritante en veel te hard aanwezige 80's muziek (typische combinatie van goedkope synthesizers en Van Halen gitaarwerk). Al snel had de film het uitzicht van een Disneyfilmpje, maar zonder de melige charme daarvan. Acteerwerk is ook maar triestig en het verhaal is er met z'n haren bij getrokken. Absoluut een slechte film.

avatar van salland 1971
Vandaag gezien op mgm leuk filmpje

Redelijke film waarin een motorrijder, door een ongelukje, terug in de tijd wordt geslingerd naar het wilde westen. Een leuk gegeven voor een vermakelijke film, maar er wordt helaas te weinig mee gedaan (vooral omdat het hoofdpersonage er pas op het eind achter komt dat hij in het verleden zat). Afgezien van het moeizame begin, wordt de film echter geen moment vervelend.

Enorme cheesy jaren 80 film (met inderdaad irritante synthesizers in combinatie met vreselijk blues-achtig gitaarwerk) waarvan het verhaal eigenlijk al te achterlijk is voor woorden. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de uitvoering want is het gewoon allemaal bar slecht wat men laat zien (de plaatjes van het Wilde Westen zien misschien wel het hoogtepunt van de film). De cast was eigenlijk ook wel beroerd, hoewel er best een aantal bekende B-acteurs in meespelen. De film duurt gelukkig niet al te lang waardoor hij wel nog redelijk te bekijken valt (wordt nog wel eens uitgezonden op de TV zender MGM).

P.S. wel geinig om Belinda Bauer weer eens terug te zien, want zei was in de jaren 80 toch een redelijke bekende B-actrice.