• 8.229.943 stemmen

The Banana Splits Movie (2019)

Horror / Komedie | 89 minuten

Genre: Horror / Komedie

Geregisseerd door: Danishka Esterhazy

Met onder meer: Dani Kind, Finlay Wojtak-Hissong en Romeo Carere

Over The Banana Splits Movie

"Tra la la terror!"

Een jongen, genaamd Harley, gaat samen met zijn familie naar de opnames van de kinderserie "The Banana Splits". Voor Harley moet dit uitje het beste verjaardagscadeau ooit zijn en voor producente Rebecca is het een doodgewone werkdag. Er beginnen echter vreemde dingen te gebeuren op de set en duurt het niet lang voordat er doden vallen. Het is nu aan Harley en zijn vriendjes en familie om te ontsnappen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

The Banana Splits Movie is een rommelige, maar vermakelijke Horror-Komedie. De gore is prima en er zaten zeker een paar grappige stukjes in. Het acteerwerk daarentegen was vrij matig en het verhaal stelt niet veel voor, je kan zo voorspellen wie het einde van de film wel en niet halen. Gefilmd in Zuid-Afrika en er spelen ook een aantal acteurs uit dat land mee. Gebaseerd op een Amerikaanse kinderserie uit de jaren 60 begreep ik. Geen idee hoe ze erop zijn gekomen om daar 50 jaar later een Horrorfilm van te maken.

Kleine 2,5*

avatar van joolstein

joolstein

Dus je hebt geen idee wie The Banana Splits zijn, hè? Ik ook niet! En we zijn waarschijnlijk niet de enige. Maar ze waren blijkbaar een populaire live action en animatieserie over een fictieve rockband bestaande uit vrolijke pluizige dieren Bingo, Fleegle, Drooper en Snorky, die hun eigen serie hadden van 1968-1970, gemaakt door William Hanna en Joseph Barbera (Scooby Doo, Flinstones, Yogi Bear)

En die kindershow is nu omgebouwd door Warner Bros en Syfy voor een horrorfilm. Een film die zelfs R-rated is. Het zou ook best goed kunnen zijn, als er andere schrijvers aan het werk waren gezet want nu is het script zo belabberd cliché. Echt alle clichés komen langs; papa die geen tijd met de familie wil doorbrengen omdat hij vreemd gaat, stoere jeugdige broer met hart op de goede plaats, zijn love-intrest, Stoere moeder, de vader die zijn dochter pusht voor het sterrendom, de alcoholische CO-ster, en een paar fans die een telefoon binnensmokkelen enz.

Jammer was het dat de film zich niet afspeelde tijdens 68-70, dit had zeker meer sfeer gegeven. Gek genoeg zijn de kills hier, uitzonderlijk bloederig en vol in beeld. En die bloederige momenten houden de film overeind Sowieso zijn de poppen of eigenlijk robots, het leukste van de film. Stem-acteur Eric Bauza weet de Splits zowaar erg grappig te maken. Het zijn de pluspunten in een verdere clichématige film Toch waren het nog best een vermakelijke 89 minuten.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Een film over moordende animatronics op de set van een populaire kindershow... waarin geen kinderen sneuvelen? Laat dat maar aan deze laffe regisseuse over. Gemiste kans, want een beetje meer uit de politiek correcte bocht vliegen had zeker niet misstaan. Sterker nog, er schuilen in dit soort premisses toch genoeg mogelijkheden tot scherpe satire / maatschappelijke kritiek met een flinke knipoog. Daar krijg je in ieder geval niks van. Wat het wel is, is een nogal doorsnee genrefilm met enkele positieve uitschieters (geinige, cartooneske gore) en wat onnodige irritatiepunten (dat guitige klote kind Harley) die makkelijk op te lossen waren door... nja... zie zin 1. Het is allemaal weinig verheffend, maar omdat het een heleboel potentie onbenut laat, heerst er toch vooral een negatieve nasmaak. Had met een scherpere pen en een betere regisseur makkelijk meer kunnen zijn.

avatar van Shadowed

Shadowed

Geinig hoor.

Film waar ik al lang naar uitkeek. Was dan ook zelf diegene die hem heeft toegevoegd, maar nu werd het dus eens tijd om hem ook daadwerkelijk te kijken. En hij beviel nog heel goed ook. Five Nights At Freddy's maar dan met een ander TV-programma.

Dat dit van SyFy afkomstig is, was niet al te duidelijk te merken. De typische SyFy film lijkt dit me ook niet. Alhoewel de poster wel behoorlijk goedkoop eruitziet, is de uitwerking best aardig. Geen CGI ook voor de rest, maar nog steeds duidelijk een niet al te hoog budget.

Het idee van de film is ook best leuk. Moordende animatronics was een idee die ik al lang zocht in een film. En nu komt ie dan eindelijk, en stelt dan ook mooi niet teleur. Wat ook opvalt is dat de regisseuse ook door lijkt te hebben een onzinproject te regisseren, en dus vooral voor de uitwerking gaat.

Acteerwerk is alleen wel wat slap. Weinig mensen maken echt indruk, en de typetjes zijn ook wel wat suf. Hier en daar wel wat humor te bekennen, maar de toon is wel net iets te serieus. Het concept is oliedom, dus probeer er ook niet te veel uit te persen. Gelukkig gebeurd dit niet al te vaak.

Film is erg vermakelijk. Duurt voor de rest ook totaal niet lang. Maar wat vooral opvalt is zijn de lekker, brute, harde kills. Lekker goor gebracht en ook tamelijk origineel hier en daar. Vooral lekker lomp soms en lekker over-the-top. Hier mogen andere horrorfilms toch ook wel eens naar kijken.

Weinig spanning, maar vermaak ten top. Dit is gewoon een leuke, vermakelijke horrorfilm die eigenlijk van alles wel wat heeft. Op acteerwerk na dan. Maar wel lekker lomp, vermakelijk en een tamelijk origineel idee. Dan nog om te bedenken dat dit daadwerkelijk een show was vroeger.

• 19441 berichten

Ik dacht een flauwe kinderachtige horror die niet al te veel ging laten zien op het grafische vlak, man wat was ik blij dat ik ongelijk kreeg. Ik kreeg hier een vermakelijke film voorgeschoteld die juist de gore niet schuwde! Veel moderne films lijken brutale kills vluchtig of niet te tonen. Ik kreeg zowaar de vibes van godfather of gore HG Lewis! Ja, deze film is trash en just the way I like it. Wie maalt er dan om matig acteerwerk, zwak verhaal, clichés en voorspelbaarheid of een gebrek aan voorspelbaarheid. Hoewel moordende animatronics ik heb het nog niet eerder gezien. Ik vind het verbazend verfrissend in een tijd waar films kennelijk slim, maatschappijkritisch, diepzinnig, of waar de politiek, SJW en andere sufferds met een agenda zich willen profileren. Een trash liefhebber als jeroentjuh nu horen klagen omdat de regisseur te laf was om kinderen te laten vermoorden en niet maatschappijkritisch was, vind ik toch wel triest. En dan het clichévolle tamme Hell Fest gaan prijzen, dat snap ik dan helemaal niet. Smaken kunnen kennelijk veranderen.

Shadowed spot on review en ik ben blij dat we nu wel vaker raakpunten vinden

Hollywood007 perfect om met de kids te kijken, hoewel niet meteen als ze wat ouder zijn zou ik zeggen. Maar mama kan alvast proberen want denk dat ze die wel leuk gaat vinden.

alexspyforever schreef:

Maar mama kan alvast proberen want denk dat ze die wel leuk gaat vinden.

Ik zit er juist middenin

Hollywood007

Goh, wat moet ik hiervan zeggen. Was hij goed, niet echt. Was hij slecht.. zeker niet. Een heel trashy b film met wel wat gore. Al mocht het van mij allemaal net een tikkeltje meer zijn. De kills waren leuk maar er miste iets. Ik kan niet dadelijk zeggen wat. Misschien is het omdat ik de série niet ken en er zo wat nostalgie verloren gaat. Eentje die ik zeker nog eens ga herbekijken met de kids als ze wat groter zijn maar dit gaat niet in mijn favorietenlijst belanden.

Hollywood007 schreef:

Goh, wat moet ik hiervan zeggen. Was hij goed, niet echt. Was hij slecht.. zeker niet. Een heel trashy b film met wel wat gore. Al loch het van mij allemaal net een tikkeltje meer zijn. De kills waren leuk maar miste net dat beetje meer. Eentje die ik zeker nog eens ga herbekijken met de kids als ze wat groter zijn maar dit gaat niet in mijn favorietenlijst belanden.

Je kan met de kids beginnen met het brave Ready or Not daarna stoerder werk zoals dit

alexspyforever schreef:

Laatst leek het me een goed idee om samen met mijn zoon naar Tammy and the T-Rex (1994) te kijken. Dat bleek geen goed idee te zijn niettegenstaande het plot.

Ik denk dat de eerst 'horror' die ik met hem ga kijken Satan's Little Helper (2004) gaat worden. Alhoewel eerste... hij is 7 en heeft nu ook al dingen zoals gremlins en Jurassic park gezien. En kleine deeltjes van child's play (niet de kills of echt enge stukken natuurlijk)

Raar genoeg zijn deze minder eng voor hem dan sommige kinderfilms met een donker kantje.

Al vind ik persoonlijk films als The Witches (1990) of The Black Cauldron (1985) ook wel erg eng voor kinderen. Juist omdat dat meer op hun niveau is komt dat meer binnen bij hun denk ik.

Hollywood007 schreef:

Tis een beetje zoeken, ieder kind is anders. Toen ik als kind voor het eerst Indiana Jones & The Temple of Doom had gezien ben ik toch bij mijn oudere zus op de kamer blijven slapen. Die scène met het uitgehaalde hart bleef nazinderen op dat moment. Als een of beide naar jou gaan aarden komt het natuurlijk wel helemaal goed

En nu op naar The Wizard of Gore (1970) zou ik zeggen

En nu op naar The Wizard of Gore (1970) zou ik zeggen

Ik wacht wel af tot de volgende ronde voor ik me daaraan waag

Ik wacht wel af tot de volgende ronde voor ik me daaraan waag

Ja en als die dan wordt uitgeschakeld, dan komt het er misschien niet van

Ja en als die dan wordt uitgeschakeld, dan komt het er misschien niet van

Het is ook niet echt my cup of tea

avatar van wibro

wibro

De eerste drie kwartier had ik echt het gevoel dat ik naar een kinderfilm heb zitten kijken. Daarna ging het gelukkig de gore kant op maar het waren wel scènes die ik al tig keer eerder heb gezien. Niets bijzonders dus. Die banana splits hadden de film nog enigszins kunnen redden als die zogenaamde animatronics ook nog eens een paar kids om zeep geholpen hadden. Neen dus. Het bleef beperkt tot enkel volwassenen. Ondanks de horror-scènes bleef voor mij na afloop helaas toch het beeld van een kinderfilm hangen. Een gemiste kans van deze voor mij tot nu volstrekt onbekende regisseur.