Democracia em Vertigem (2019)

Alternatieve titels: Impeachment | The Edge of Democracy

1 stem

Brazilië
Documentaire

geregisseerd door Petra Costa
met Dilma Rousseff, Michel Temer en Eduardo Cunha

Een waarschuwend verhaal voor deze tijden van democratie in een crisis waarin een van de meest dramatische periodes uit de Braziliaanse geschiedenis verkend wordt. De filmmaakster Petra Costa combineert ongeëvenaarde toegang tot verleden en heden van leiders, waaronder presidenten Dilma Rousseff en Lula da Silva, met verslagen over het complexe politieke en industriële verleden van haar eigen familie. Ze is getuige van hun opkomst en ondergang en de tragisch gepolariseerde natie die overblijft.

avatar van Kaiser
Deed denken aan een Michael Moore film, cruciale feiten die niet uitkomen worden weggelaten en met kleine leugens verpakt in waarheiden wordt de kijker een bepaalde kant opgestuurd. Deze documentaire is niets anders dan propaganda om de misdaden van vorige presidenten te verbergen of te bagatelliseren. Jammer want het onderwerp is erg de moeite waard.