Where the Heart Is (2000)

Komedie / Drama

geregisseerd door Matt Williams
met Natalie Portman, Ashley Judd en Stockhard Channing

De zeventienjarige Novalee Nation heeft al een miserabel leven achter de rug. Haar vader heeft ze nooit gekend en haar moeder liet haar in de steek voor de eerste de beste macho. Novalee verhuisde van de ene gastfamilie naar de andere en een warm nestgevoel heeft ze nooit gekend. Maar dan ontmoet ze Willy Jack. Aanvankelijk vindt Novalee liefde bij hem, tot zijn drankverslaving van hem een bullebak maakt. Wanneer Novalee zwanger raakt, weigert Willy Jack zijn verantwoordelijkheid te nemen en dumpt haar in een wegrestaurant. Daar staat ze dan: zonder diploma, geen geld, geen werk en geen verblijfplaats.

avatar van moviemafketel
Aardig drama. Komedie heb ik niet kunnen ontdekken, dus denk dat maar even weg voor je deze film gaat kijken. Portman en Judd spelen beiden prima. Het verhaal moddert een beetje verder, maar toch blijf je er wel bij met je aandacht. 1 belachelijk stukje was dat Willy dronken op een treinrails gaat liggen en alle tijd heeft om weg te duiken, maar blijft liggen. Had ook geen medelijden met die knakker. Naïeve rol van Judd, maar ze kan niet zoveel fout doen met haar verschijning. Voldoende.

avatar van 606
Zeer sterke en mooie Portman een ook de rest van de cast in een redelijke drama / komedie.
Ik vind het eigenlijk niet echt een komedie maar meer drama.
Er komen best wel dramatische dingen voor in de film.

3 sterren

avatar van 4leafclover
Na Black Swan ben ik zeker fan van Portman. Ook in deze film speelt ze weer heel goed.
Lekkere film, lekker verhaal en ik vond het ook echt meer een drama dan een komedie.
Film kijkt lekker weg en heeft me ook totaal niet verveeld.

avatar van Kippie.
Can you feel that?
That's where the heart is

Film die maar een beetje doorkabbelt de hele tijd. Portman steelt zoals gewoonlijk weer de show. Zelfs als ze op de achtergrond staat, niks zegt en er iemand anders aan het woord is keek ik nog naar haar. Beetje chaotische film soms, en dat stuk met het overrijden van Jack door de trein opvolgend door het emotionele moment waar hij ineens heel lief is geworden was echt belachelijk. Mwah.. Niet helemaal voor mij, maar ook niet bar slecht. Wel blij dat ik 'm gezien heb.

avatar van Fryce
Lekker ritme, mooie sfeer en leuke karakters. Prima film.

avatar van ziggy06
Een film vol clichés en soms erg slecht uitgewerkte scènes, Natalie Portman echter is het lichtpuntje van de film...

avatar van Gish
Merkwaardige filmervaring. Bij het begin van de film dacht ik al snel, dit komt niet meer goed, maar dat bleek toch een misvatting. Er gebeuren in de loop van het verhaal namelijk zaken die een behoorlijk dramatische impact hebben, en die de film uiteindelijk over de streep trekken.
Dit is ook geen komedie. Helaas lukt het de makers niet om er een echt coherente film van te maken. Wisselvallig, rommelig script en te veel matige acteurs.
Er had veel meer ingezeten. Zowel Natalie Portman (als altijd uitstekend) en Judd steken ver uit boven de rest van de cast. Toch een voldoende.

avatar van Forrest001
Hoe dan ook: een topprestatie van Natalie Portman. Alleen daarom al de moeite waard.

avatar van NovaChe
Namen oorlog... dat hadden we.... en toen keken we deze film, voor de zoveelste keer.. We keken elkaar aan en wisten gelijk Novalee word haar naam! Dat is nu meer dan 13 jaar geleden. Deze film blijft dus altijd speciaal....