Land of the Lost (2009)

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Brad Silberling
met Will Ferrell, Anna Friel en Danny R. McBride

Door zijn theorie over reizen naar een parallel universum en een aanval op talkshow host Matt Lauer, wordt Dr. Rick Marshall (Will Ferrell) als wetenschapper beschimpt en gedegradeerd tot leraar op het George C. Page Museum waar hij Holly (Anna Friel) ontmoet die hem en zijn idealen wakker schudt waardoor Marshall alsnog zijn draagbare tachyon apparaat in elkaar zet. Voortvarend sleept Holly de tegensputterende Marshall mee om het apparaat te testen en ze komen terecht in een mysterieus land, waar dinosauriërs nog bestaan en vreemde volkeren leven, genaamd Pakuni en Sleestak.

avatar van thunderball
Deze van de week ook eens bekeken.

Van Ferrell toch al wel het nodige gewend, maar deze film was wel uber melig en gestoord.

Het is dat ik Ferrell en zijn droge, melige humor goed kan hebben, maar anders had ik in het begin al weg gezapt. Gelukkig om Ferrell blijven hangen en de film wordt, na het al vreemde begin, alsmaar maffer en idioter, zo erg dat ik het ook wel weer kon waarderen. Doe je iets goed (fout), dan ook all the way er voor gaan!

De SFX waren trouwens verbazend goed voor een maf werkje als dit, de Dino kon zo met Jurrassic Park mee doen en de onverwachte plotwendingen, deden je toch telkens weer benieuwd raken naar de volgende gebeurtenis.

Maf, gek, idioot en daardoor toch geinig om een keer gezien te hebben.

Een zeventje, ofwel 3,5 ster.

Wel een vermakelijke en grappige film!

avatar van Timothyvdmeer
Eindelijk eens gezien. Stond al een tijd op mijn lijst maar gewoon niet aan toe gekomen. Leuke film met absurde momenten, zoals we gewend zijn van Ferrel. Zeker vermakelijk en leuk.

Met Will Ferrell heb ik een soort van haat-liefde-verhouding. Een aantal films waarin hij meespeelt vind ik best goed, maar ook een groot aantal films met hem zijn slecht en daartoe behoort deze film eigenlijk ook.

Het verhaal was best leuk gevonden en visueel zoals de decors en effecten (o.a. de dinosaurus T-rex) zag het er allemaal aardig uit, maar de uitvoering van het verhaal is zeer flauw en kinderachtig en te lachen valt er eigenlijk ook weinig. Hier en daar zitten er een paar leuke scenes (o.a. het gedoe met verslaggever Matt Lauer in het begin en einde van het verhaal) in en valt er ook wat te glimlachen (zoals op het einde met Will Stanton en Chaka en al de vrouwen), maar dat is het eigenlijk ook. Hoewel ik Will Ferrell (in de rol van wetenschapper Dr. Rick Marshall) wel eens veel beter en vooral veel leuker heb zijn spelen, deed hij het hier nog enigszins verdienstelijk. De overige twee hoofdrolspelers, te weten de fraaie Anna Friel (in de rol van Holly Cantrell) en Danny R. McBride (in de rol van Will Stanton), konden me niet echt bekoren. Jorma Taccone in de rol van de irritante aapachtige "Chaka" was overigens vreselijk slecht. Omdat de film maar iets van 90 minuten duurt en er relatief ook best veel absurde dingen gebeuren, kijkt hij wel nog enigszins lekker weg. Ondanks dat ik heb ik de film wel soms een beetje vooruit zitten te spoelen.

Al met al een matige tot slechte Avontuur / Komedie film, die niet meer is dan leuk om eens gezien te hebben en ook maar voor één keer.

avatar van moviemafketel
Geen zin in een al te lange mening geven, maar dat hoofd van Ferrell blijft zo grappig dat ik deze flauwe en soms zeer zwakke film toch nog een klein voldoendetje wil geven. Als je echt even niet meer weet welke film je op een druilerige zondag moet bekijken, zet je deze gewoon even op. Hij kijkt vlotjes weg. Het script moet je maar met kruiwagens zout nemen en de absurditeiten op je af laten komen.
En wat betreft die aapmens ben ik het helemaal eens met Theunissen. Die hadden ze wel thuis kunnen laten.

avatar van Kondoro0614
Land of the Lost

Normaal gesproken ben ik erg fan van Ferrel, vind het persoonlijk een erg leuke acteur en ik geniet vaak erg van zijn films, zoals het natuurlijk ook hoort. Toch kon deze film mij niet echt bekoren vooral de hele setting vond ik gewoon poep. De gehele special effects daar moest nog even aan gewerkt worden, Qua verhaal was de film prima en het concept was leuk. Niet geheel vermaakt maar kwam me avond er nog wel net mee door. Geen heziening waardig maar gewoon voor 1 keer is hij leuk.

avatar van Chelsea94
Dat er nog mensen zijn die vinden dat de dino uit deze film van hetzelfde niveau is als Jurassic Park.

Waardeloze fx, geen grappig verhaal, zonde vN de tijd