Fighting (2009)

Actie / Drama

geregisseerd door Dito Montiel
met Channing Tatum, Terrence Howard en Brian J. White

De jonge Sean Arthur probeert te overleven in New York City door imitatiegoederen te verkopen. Sean's afstandelijke vader stond garant voor een moeilijke jeugd en hij staat daardoor onverschillig tegenover zijn huidige leefwereld. Deze onverschilligheid verandert echter wanneer Sean de ervaren straatvechter en trainer Harvey Boarden ontmoet. Sean ziet weer perspectief, ontwikkelt met hulp van Boarden zijn vechtlust en zal zelfs vechten om te winnen, niet alleen om het prijzengeld, maar ook vanwege de onverwachte nieuwe relaties die hem kracht geven.

Het lichtpuntje in deze film is voor mij terence howard. Ik heb persoonlijk niks met channing en in deze film gaat het allemaal net. Toch was ik niet geheel ontevreden. Ik verwachtte niet zoveel en kreeg iets meer. Howard bracht een beetje geloofwaardigheid en karakter in deze film. 3***

avatar van Shaky
Redelijke film met een rampzalig slechte Tatum.

De zoveelste stereotype doorsneefilm over een stoere, harde vechter met een bezeerde ziel die niets toevoegt en ook niet echt interessant wil worden. Helaas kunnen de beide goede hoofdrolspelers daar niets aan veranderen.

Nomak
Dit soort films kijk je altijd voor de stevige knokpartijen. Een goed verhaal is dan niet noodzakelijk, maar wel mooi meegenomen. Met het verhaal is eigenlijk weinig mis, en de film is vermakelijk en verveelt niet. Maar ik vind dat het toch maar allemaal erg vreemd in elkaar steekt op het gebied van gevechten en karakterontwikkeling. Na een simpel straatgevechtje zomaar te worden opgepikt door één of andere ervaren straatrat als Terrence Howard lijkt me al erg onwaarschijnlijk. Maar het vreemdste is nog dat deze Terrence Howard met Shawn blijft doorgaan terwijl hij er bij zijn eerste gevecht niets van bakte en kansloos in elkaar werd geslaan. Hij won puur door geluk en onhandigheid van zijn tegenstander. Het wordt nog vreemder als Shawn zonder ook maar één dag te trainen steeds beter lijkt te worden, en steeds betere en sterkere tegenstanders gaat verslaan. Shawn heeft een goede instelling en iedereen kan een keer het geluk aan zijn zijde hebben. Maar om professionele vechters te verslaan moet je ook echt bedreven zijn, en op dat gebied wist Shawn mij zeker niet te overtuigen.
Het acteerwerk was zeker niet slecht of vervelend. Vooral Terrence Howard vind ik een uitstekend acteur, hij kan in mijn ogen maar weinig verkeerd doen. Fighting is dan ook zeker geen slechte film, maar in dit genre heb ik al veel betere films gezien.

avatar van Denzz
Als je een film als deze opzet, wil je geen meesterwerk kijken, maar gewoon genieten van de actiescènes. Je geeft dan eigenlijk niet veel om het verhaal, de personages, ... maar je wil gewoon ontspannen.
'Fighting' lijkt zo'n film te zijn (in het begin met die hevige knokpartij overdag), maar naar mate de film vordert, is er minder actie en wordt er meer gepraat en zo. De film begint dus als een leuke actiefilm, maar wordt saai en zelfs irritant naar het einde toe. De actiescènes zelf vond ik ook niet zo speciaal, ze konden die veel beter uitwerken i.p.v. gewoon wat knokken.
Het is niet dat ik van deze film verwacht dat het een topper is, maar door het gebrek aan goede actie wordt het geheel saai en haalt 'Fighting' niet eens het niveau van een gemiddelde actiefilm

Teleurstellend!

avatar van Ninto
Belachelijk verhaal. Personages lijken stuk voor stuk een verstandelijke handicap te hebben. Vechtscenes vallen ook tegen. Niet veel bijzonders dus.

avatar van Zandadder
Lijkt erg op Wrong Bet a.k.a. Lionheart.
Erg cliché maar keek wel lekker weg. Vandaar een krappe voldoende

3 sterren Channing Tatum is zoals altijd heel sterk maar de rest is echt flut

avatar van John Lee Hooker
De clubs, het geld, de vrouwen, de profiteurs, de coach... het zit er zoals gewoonlijk allemaal weer bij.

Channing Tatum en Howard zijn goed, niets op aan te merken. Door hun overtuigende spel kan ik dit clichématige verloop prima wegslikken. Het blijft allemaal redelijk eenvoudig, de ontmoeting tussen Sean en Harvey is nogal toevallig en de gevechten zijn niet heel erg bijzonder maar dat is niet erg. Storend werd het nergens, gewoon een partijtje knokken met de bijbehorende tafarelen.

Roze konijn, de strenge oma van Zulay, Sean die in slaap was gevallen op een parkbankje, de geheime ruime achter de winkel... dit zijn toch dingen die de film 'eigen' maken en dat kan ik altijd wel waarderen.
Ook het shot vanuit de lucht bij het gevecht op het dak is wel aardig.

American flag.

Niets vernieuwends, maar kijkt verassend lekker weg.

avatar van daxclusive
Aardige film, acteerwerk van Channing Tatum en Terrence Howard kwamen goed overeen met elkaar. Verhaallijn viel nogal tegen, niet slecht maar ook niet spannend genoeg. Verdiend net 3 sterren.

avatar van Al DeNiro
Al vier of vijf keer gezien en het blijft een zeer vermakelijk filmpje.

Verhaal natuurlijk allesbehalve origineel (lijkt op Wrong Bet), maar acteerwerk, locaties van NY, gevechten en muziek maken veel goed.

avatar van AmazingPP
Mwaaaaaaaaaaaaaah.... Dat is wat ik bij deze film heel erg had. Het is het allemaal net niet. Tatum speelt wel een prima rol, maar dat doet hij altijd eigenlijk wel, maar Howard vond ik echt vreselijk. Dat zeurderige stemmetje van hem, vreselijk! Daarbij is de film ook erg voorspelbaar. Maar goed, had hem voor vier Euro op Blu Ray, dus dat is niet echt een miskoop. 2,5 *

avatar van Fryce
Aardige film waar je niet te nauw naar moet kijken.... als ik dat namelijk ga doen en de verleiding is groot ... nou dan blijft er op de gevechten na weinig van over. Maar goed ....

Fryce schreef:

ik had dat gevoel eigenlijk ook een beetje. Het kan er misschien aan liggen dat ik redelijk moe was toen ik de film zag, maar aan het einde had ik het gevoel dat het buiten het vechten niet echt goed uitgewerkt was. Toch nog een vermakelijk filmpje.

avatar van nadrin
Terrence Howard doet de film eer aan, maar de rest van het acteerwerk vond ik zeer matig.
De film boort een verhaallijn aan waarvan er dertien in een dozijn gaan.
Met het typische oude conflict die kop op steekt en een doel op zich word, het is niet echt nieuw.
En als de grote liefde om de hoek komt kijken hebben we alle klassieke ingrediënten.

Even leek het erop dat de film dieper in de personages wou gaan , maar helaas dat bleef bij een aarzelende poging. En ook lijken de miljoenen dollars als Manna uit de hemel te vallen.

De laatste vecht scene vond ik wel heel goed gefilmd. Maar al de voorgaande waren peper noch zout.

avatar van SaffraaN
Dramatische film. Dingen die gebeuren slaan nergens op of worden niet uitgelegd. Lijkt wel een vechtfilm gemaakt voor vrouwen. Zag eerder ergens staan dat je zulke films kijkt voor de vechtscenes en knokpartijen. Die sloegen werkelijk helemaal nergens op in deze film. Wat een aanfluiting!

avatar van RonMathijs
Wat een slechte film!

Verhaal was helemaal niks waard, er gebeurde dingen die gewoon uit de lucht kwamen vallen en de verhaallijnen kwamen gewoon zonder reden bij elkaar.

Verder had ik wel een beetje vecht/actie scene's verwacht, maar de vechtpartijen waren nog dramatischer dan dramatisch!!

Heb al enkele films met Channing Tatum gezien en die waren redelijk tot heel goed.
Maar dit is er eentje die daar niet toe behoort.
Ondanks de goede vertolking van Terrence Howard en Channing Tatum is het verhaal zwak en zijn de actiescènes slecht.
Ik ga dus niet veel woorden meer vuil maken aan deze film, niet goed dus !!

avatar van Sergio Leone
Flutfilm.

Het verhaaltje is al honderd keer eerder gedaan, maar dat is het probleem zo nog niet. Een film als Warrior heeft eigenlijk dezelfde inhoud. Dan is het van belang om het goed uit te werken, en op dat vlak faalt Fighting.
Ondanks de nodige dosis drama en trauma zit er 0,0 gevoel in deze film. Nergens wordt dat aspect interessant. Dan maar hopen op genoeg vechten. Valt ook dat tegen.
Alsof dat nog niet genoeg is, blijkt het einde nog tenenkrommender te zijn dan gedacht.

Channing Tatum heeft al een heleboel rollen met potentieel gekregen, maar nog nooit overtuigd. Ook hier staat ie ongelooflijk slecht te acteren. Hij slaagt er zelfs in het niveau van betere acteurs - lees: Terrence Howard - mee omlaag te trekken.

Het camerawerk is doorsnee. De gevechten zijn (helaas) niet echt rauw in beeld gebracht en zodoende weinig opwindend. Fighting mist de energie en het testosterongehalte van andere vechtfilms als Warrior.

Tijdverspilling.

avatar van AC1
AC1
Wat is Rocky (1976) toch een meesterwerk! Geen enkele kloon komt in de buurt.

avatar van witboek
Dit is de eerste keer dat ik de acteur Channing Tatum heb zien spelen en daar zit wel veel in. Alleen deze film is wat minder.

avatar van aburex
Film is me een beetje tegen gevallen. Erg weinig actiescènes en veel gepraat. Gelukkig is er Terence Howard om de film te redden. Een voldoende

avatar van DBTim
Niet heel diepgaand en boeiend. Maar toch ook wel redelijk vermakelijk en niet heel slecht. En oja.. Zulay

avatar van Pazmaster
Goede film, alhoewel het het niet van de gevechten moet hebben. Het verhaal erom heen was wat interessanter hoewel het niet heel erg origineel is. Verder wordt er goed geacteerd en kijkt de film lekker weg. Ik heb me er niet mee verveeld. Een kleine 3,5 ster

avatar van Daan258
Matig actie filmpje.

Acteerwerk was aardig maar het verhaal was behoorlijk slap,en de vechtscene's zagen er ook niet erg spectaculair uit.
Gewoon leuk om 1x te zien.

Kleine 2,5*

avatar van Ramon K
Ninto schreef:

Het lijkt me de insteek van de regisseur te zijn geweest om een film te maken over simpele mensen. Best moedig (daarom net geen 0,5* van mij), maar de regisseur lijkt er geen rekening mee gehouden te hebben dat dit ook oersaaie dialogen en oersaai drama oplevert... Als de plot dan ook nog eens compleet wordt gestolen van films als Wrong Bet en Hard Times en de spaarzame fightscènes ook nog ruk zijn, dan blijft er helaas weinig over..

avatar van mikey
Semi ordinair volk doen aan straatknokken en vervolgens heb je zo'n spannend momentje: op wie is er nou echt gewed? Zoals altijd!

avatar van The Beast
Tja, matige film.

het verhaal vond ik echt slecht, iemand die van straat word opgepikt die ineens keiharde vechters aankan, beetje ongeloofwaardig.
De vechtscenes vond ik ook tegenvallen, en ben ik het eens met Ninto, Terrence Howard speelt zijn rol slecht, lijkt idd net alsof hij een handicap heeft, je krijgt zijn verhaal ook niet echt te horen, Channing Tatum zijn verhaal was ook maar slapjes, alleen hij acteerde nog redelijk, maar echt niet goed.
Ik zit te twijfelen tussen een 1.5 en 2, ik denk toch dat ik er een 2 van maak

avatar van Timothyvdmeer
Je ziet hem 1 x trainen en opeens kan hij iedereen aan??? Viel vies tegen.

avatar van Gang_Star
Zwakke actiefilm waarin een jongeman in de wereld van het straatvechten terecht komt. Het verhaal is dus om te beginnen zeker niet origineel (bijvoorbeeld Never Back Down is een zelfde soort verhaal) maar ook zeker niet goed. De actiescènes zijn niet al te best en het acteerwerk is zwak.

avatar van IH88
“In the words of the late, great, Marvin Gaye. Let's... Get... It... On!”

Redelijke film die een serieus drama pretendeert te zijn, maar eigenlijk niet meer is dan een Van Damme kloon. En daar is op zich niets mis mee. Probleem is wel dat het drama de overhand heeft, en juist daar overtuigd de film niet. Tatum en Howard doen het aardig, maar mompelen veel en lopen verdwaasd en lethargisch rond. Henao heeft een leuke bijrol en die moeder van haar is ook fantastisch. Voor de rest is Fighting een weinig indrukwekkende film die zowel de intensiteit van Fight Club mist, als de pretentieloze invalshoek van een Van Damme film.