Atlantis (1991)

Frankrijk / Italië
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Luc Besson
met vissen en andere zeedieren

Beelden van de onderwater-wereld van verschillende plekken op de planeet, ondersteund door muziek van Eric Serra.

avatar van Jordy
Jordy (admin)

neo (crew)

ja hoor Jordy

avatar van blabla
Ik wist ook niet wat ik er verder van kon maken, was echter een te mooie gelegenheid om dit in te vullen inplaats van niets.
Maar uiteindelijk komt het hier in deze film wel op neer.

avatar van narva77
Kruising tussen Le Grand Bleu en Jacques Cousteau?

de acteurs regel vond ik te grappig om gelijk te veranderen
Groot gelijk, humor van de bovenste plank.

avatar van tovenaar
Luc Besson gaat met Atlantis verder waar hij met Le Grand Bleu gebleven was. Het leven onder water wordt werkelijk prachtig weergegeven. Sommige shots waren te mooi voor woorden!

De vissen doen goed hun best, maar de andere zeedieren mogen er ook zijn! De zeehonden die 'in de golven hangen', de pinguins en vooral ook de enorme school vissen is geweldig in beeld gebracht. De film kent ook zijn duistere momenten, zoals de scene met de haaien die aan het sportvissen zijn, maar voor mij was het engste beest/scene die met de inktvis.... Damn wat een eng beest zoals hij hier in de film zit! Hij heeft nog het meeste weg van een HP3-Dementor brrrrr.

Lekkere film om tot rust te komen, om lekker bij weg te dromen. Sit back, relax en geniet van het zeeleven!

avatar van AmazingPP
Prachtige film over het leven onderin de zee. Veel scenes zijn heel grappig op muziek gezet. Een festijn voor het oog en voor het oor. Kortom, wil je op een zondagmiddag een niet moeilijke film, kijk dan deze en vergaap je aan het zeeleven!! 4 *.

avatar van psycholamp
Gewoon aanzetten en verder niet nadenken. Heerlijk voor een troosteloze zondagmiddag. Mijn kat kon deze film ook wel waarderen trouwens.

Ik had hoge verwachtingen van deze docu, maar helaas zijn ze niet uitgekomen. De beelden zijn welliswaar mooi, maar nergens echt spectaculair. Daarbij vond ik de tussentitels maar filosofische poeha, dat had van mij ook niet gehoeven. Nee, dan vond en vind ik Deep Blue (2003) toch een stuk beter.

avatar van psycholamp
tsjidde schreef:
Nee, dan vond en vind ik Deep Blue (2003) toch een stuk beter.

Tja, maar die is pas 12 jaar later uitgekomen, dus beoordeel ik het met gevoel uit 1991.

avatar van maxcomthrilla
La Movement en `L Amour waren de interessantste hoofdstukken uit deze film waarvan de onderwaterwereld is onderverdeeld in meerdere hoofdstukken die een specifiek iets onder water belichten. De muziek was soms aardig zoals in bovenstaande hoofdstukken maar vaak miste het elke vorm van dromerigheid. Iets waarvoor sommige beelden zich wel leenden. Ik verkeerde ook niet in een hypnotiserende staat door de muziek en de beelden die over het algemeen te eenzijdig oogden.

La Movement verleidde de camera nog eens om ' koppetje te duiken ' onder water. Ritmisch in beeld gebracht! De beelden van een onderwaterslang die door het water circelde boeide mij dan helemaal niet, net zoals ik het snel had gehad met die grote scholen vissen die meerdere keren werden gevolgd onder water. 3*

avatar van Phoenix
Haha, jemig die acteursregel is nog intact gebleven ook al die jaren.

avatar van JigSaw_Doll
Lol, de acteurs

avatar van Bert Jamin
Wat een vervelende bedoeling! Nadat je in het begin bijna een kwartier lang naar de vrijwel kleurloze vaal blauwe beelden van een stelletje zwemmende dolfijnen hebt zitten kijken, heb je het beste eigenlijk wel gezien. Het wordt nergens boeiend. En dan de indeling in hoofdstukken. Wat te denken van "Haat", waarbij je naar de al evenmin boeiende beelden van een stel zwemmende haaien hebt zitten kijken. Zonde van je geld, met name bij de Blu-ray-uitvoering! Gewoon laten liggen dus!!!

puckb96
Prachtige documentaire. Luc Besson weet de onderwater wereld goed in zee te brengen

avatar van Starmaster501
Haha geweldig die acteurs, makes my day!

avatar van Basto
Toentertijd waarschijnlijk indrukwekkende onderwaterdoci, maar inmiddels zijn we dankzij de BBC & co alweer mooier gewend.

3tje

Dick2008
Al die eet en opge-eet natuurdocumentaires waarmee je wordt doodgegooid, o.a. BBC Earth, inderdaad. Een voor de variatie speelse documentaire, waarin vissen en andere zeedieren de hoofdrol spelen in verschillende thema's. Leuke en mooie combinatie van beelden, alsof je in de dierentuin achter het glas staat alleen dan nu in de vrije onderwaterwereld. Leuk gemaakt, al heeft het veel weg van zo'n relax aquarium dvd. 4.0