Keeping Up with the Joneses (2016)

geregisseerd door Greg Mottola
met Zach Galifianakis, Isla Fisher en Gal Gadot

Een doodnormaal koppel (Isla Fisher en Zach Galifianakis) heeft moeite om hoogte te krijgen van hun nieuwe, populaire buren. Ze beginnen verdacht gedrag te zien en besluiten het stel daarom te gaan bespioneren. Ze komen erachter dat meneer en mevrouw Jones een dubbelleven leiden als geheime overheidsagenten.

avatar van tattoobob
Ben benieuwd...trailer is wel geinig.

dit is toch een bekend verhaal, is het een remake of zo?

avatar van Zwolle84
stekman schreef:
dit is toch een bekend verhaal, is het een remake of zo?

Ik moet steeds aan The Joneses (2009) denken, maar weet niet of dit een remake/sequel is...

Klinkt een beetje als Cops and Robbersons (1994)

avatar van voskat
Zoutloos en alleen bij vlagen iets wat grappig mag heten.

En, nu ik hier toch ben, wanneer kapt Hollywood eens met het "creatief" afbeelden van "exotische oorden"? Marrakech bevolkt met duidelijk niet-Marokkaans volk met een tulband of een fez op hun hoofd... Kom op, dit is de 21e eeuw.

avatar van n00r
Mehh had me hier echt op verheugd! Tegenvaller

Ook ik dacht in eerste instantie dat deze Komedie / Actie film het vervolg was op de aardige Drama / Komedie film "The Joneses (2009)" en zeker omdat het in deze film ook draait om nieuwe populaire buren, maar dat is dus niet het geval (dat kan je eigenlijk ook al zien op de flauwe filmposter). Wat wel het geval is, is dat deze film niet meer is dan een flauwe dertien in een dozijn film (vergelijkbaar met o.a. "Date Night (2010)") en eigenlijk alleen nog het aankijken waard is vanwege Zach Galifianakis, die zorgt voor de nodige humor in het verhaal, en de mooie Gal Gadot en zij natuurlijk vanwege haar fraaie en vrijwel perfecte uiterlijk.

In dit verhaal draait het om het doodnormale en saai koppel Jeff Gaffney (gespeeld door Zach Galifianakis) en Karen Gaffney (gespeeld door Isla Fisher, die ik vroeger eigenlijk wel leuk vond, maar me nu vooral irriteert), die ook nog twee jonge zonen hebben, welke vertrekken naar zomerkamp, waardoor het koppel het rijk voor hun alleen heeft. Jeff, die een echte mensen mens is, werkt op de afdeling "Human Resources" bij het bedrijf "MBI", waarvan hij niet weet wat het bedrijf maakt, want dat is namelijk geheim. Jeff beschikt in dat bedrijf als één van de weinigen over een computer met Internet connectie, waardoor veel personen graag even gebruik maken van zijn computer voor persoonlijk gebruik, zoals o.a. zijn buurman Dan Craverston (gespeeld door Matt Walsh), die dus ook werkt voor "MBI". Karen werkt niet bij "MBI", maar werkt lekker vanuit thuis, waar ze toiletten ontwerpt als interieurdesigner

Op een dag komen er nieuwe buren wonen in de straat van Jeff en Karen Gaffney, te weten Tim Jones (gespeeld door Jon Hamm) en Natalie Jones (gespeeld door Gal Gadot), die bij kennis maken in eerste instantie volmaakt, stijlvol en zeer lief voor elkaar lijken. Deze nieuwe buren beginnen zich echter volgens Karen verdacht te gedragen en daarom besluit zij om het stel te gaan te bespioneren (met name Natalie Jones) en daarbij betrekt ze ook haar man bij. Daarbij komen ze erachter (als ze gaan inbreken bij de buren) dat deze een dubbelleven leiden en denken ze dat ze met criminelen dingen bezig zijn en zeker als ze namen en gegevens op hun computer zien (waaronder die van Jeff Gaffney) van personen die werken voor het bedrijf "MBI". Jeff en Karen denken dat ze vanaf dan in groot gevaar zijn en daar draait het dan om in deze film.

Het vrij voorspelbare verhaal stelt eerlijk gezegd weinig voor en is ook behoorlijk flauw (zo zijn o.a. de nieuwe buren juist niet slecht en draait het om microchips, die het Amerikaanse raketafweersysteem kunnen ondermijnen, die iemand smokkelt uit het bedrijf "MBI" en wilt doorverkopen aan iemand met de schuilnaam "Scorpion") en het verhaal draait op een gegeven moment (na circa een uur) ook om van Komedie naar Actie. Hoewel deze actie eigenlijk ook weer flauw is, werd deze wel leuk en enigszins spectaculair in beeld gebracht met o.a. een auto met motoren achtervolging. Daarbij zit dan ook best een grappige dialoog in, als de achterruit van de auto sneuvelt en er dan gezegd wordt:

Karen: Ik wordt nat.
Tim: Nat is beter dan dood

Verder zitten er nog wat flauwe scenes in die zich afspelen in een slangenrestaurant, kleedruimte in een lingeriewinkel (daarbij zie je wel Gal Gadot op haar mooist) en tijdens Sky-diving. Gelukkig wordt daarbij wel veel flauwe humor toegepast, waardoor die scenes eigenlijk ook wel weer enigszins leuk zijn. De humor (vooral dus flauwe en droge humor) in deze film komt vooral op conto van Zach Galifianakis en dat is ook wel aan hem toevertrouwd. Het einde van het verhaal (dan komt natuurlijk alles weer goed) met de undercover deal, is net zoals de rest van het verhaal ook flauw.

De cast weet deze film eigenlijk ook niet echt te reden en enkel Zach Galifianakis (in de rol van
Jeff Gaffney) deed het nog wel leuk in een typische rol die hij vrijwel altijd speelt in films, namelijk die van onnozelaar. Gal Gadot (in de rol van Natalie Jones) mag dan misschien niet geweldig spelen in deze film, maar zij compenseert dat wel weer ruimschoots met haar fraaie uiterlijk en dat zou vroeger ook het geval zijn geweest voor Isla Fisher (in de rol van Karen Gaffney). Ze ziet er natuurlijk ook nog wel goed uit voor een 40-jarige vrouw, maar de laatste tijd kan zij niet meer veel goed doen bij mij en in deze film vond ik haar ook vooral vervellend. Jon Hamm (in de rol van Tim Jones) vond ik eigenlijk wat saai, maar opzicht deed hij het in zijn rol nog best verdienstelijk en ik vond hem eerlijk gezegd wel wat weghebben van de acteur Timothy Dalton (o.a. meegespeeld in twee James Bond films). Het was wel leuk dat Maribeth Monroe (in de rol van Meg Craverston, die haar man heeft opgehitst om microchips te gaan stelen bij "MBI", omdat hij al jaren geen opslag meer krijgt bij "MBI") ook een rolletje heeft in deze film en haar kan ik vooral van haar rol in de leuke komedie serie "Workaholics".

"Flauw" is vooral het sleutelwoord (ik heb dat woord niet voor niets al 8 keren gebruikt) voor deze film en ik kan er daarom ook niet meer van maken dan dat ik deze film maar een flauwe bedoeling vond. Omdat de film gelukkig wel maar iets van 100 minuten duurt en er ook best veel in gebeurt en dat in een vrij hoog tempo, is hij wel nog "kijkbaar" en natuurlijk ook vanwege Zach Galifianakis en Gal Gadot.

P.S. waarschijnlijk zal dit de laatste film zijn in 2016, welke van mij een recensie krijgt (maar goed, er zijn nog een aantal uren te gaan, dus wie weet).

Het begin vd film vond ik nog heel goed tot wanneer ze aan het aktie gedeelte kwamen dan zakte het in elkaar en was alle geloofwaardigheid weg, heel jammer.

avatar van IH88
“The first rule of being a spy is not to be in love with your partner.”

Een actiekomedie die niet spannend is en ook weinig humoristische momenten kent. Keeping Up with the Joneses krijgt het grotendeels voor elkaar. Gadot is een mooie dame en Galifianakis heeft een aantal grappige momenten, maar daar blijft het ook bij. Hamm is saai en Fisher heeft wat aardige momenten maar kan soms ook erg irritant zijn.

Net toen ik dacht dat de film echt een totale mislukking was wordt het huis van de Joneses' opgeblazen en wordt het allemaal wat beter. De vier acteurs gaan samenwerken en er komt wat meer actie en scherpte. En de humor gaat met sprongen vooruit. Keeping Up with the Joneses is nog steeds geen goede film, maar het is ook geen straf om de film uit te zitten. En dat had ik na het eerste uur wel verwacht.

avatar van filmkul
Redelijke actie komedie. Het verhaal is slap en slaat helemaal nergens op, maar daarmee passend binnen het genre. De opbouw is aardig en humor en actie worden continue afgewisseld. De humor is wat flauw, maar zo nu en dan best wel grappig. De actie ziet er verzorgd uit, maar is niet spectaculair en spannend wordt het eigenlijk niet. De acteerkoppels zijn goed gematcht met voldoende chemie. Visueel ziet alles er prima en verzorgd uit. Meevaller. 3.0/3.5

Niet met te veel verwachtingen aan beginnen, dan valt ie wel mee, en heb je alsnog een geslaagde avond. Zoals hiervoor al gezegd: beetje flauw, echt veel te lachen is er niet. Anderzijds ziet het er wel allemaal gelikt uit(kunt zien dat deze film echt voor een uitgebreide bioscooprelease is gemaakt), actie is goed en ach....verhaaltje is vaag maar wel enigszins spannend, in die zin dat het een aantal plotwendingen afwachten is voordat je weet hoe de vork in de steel zit. Van het echtpaar Hamm/Gadot was ik trouwens meer onder de indruk dan het duo Galifanakis/Fisher. De laatste twee komen ruim anderhalf uur lang over als een stelletje neuroten en zitten vaak akelig dicht tegen de kwalificatie onleuk aan, maar in combinatie met het andere duo kan het allemaal net. Al met al dus van zeer gemiddeld niveau, zeker geen top komedie, maar als je je een keer verveelt en in een melige bui bent....

avatar van blurp194
Zo'n beetje precies wat je ervan zou verwachten, gezien de titel en de poster. Niks om het lijf, behoorlijk wat flauwe humor, geen diepgang. Maar wel behoorlijk kijkvoer, ik heb me er in ieder geval zeker niet mee verveeld.

Van Gadot had ik nog niet eerder iets gezien, maar daar gaan we vast wel meer van horen. Knappe meid hoor.

avatar van filmkul
blurp194 schreef:
Van Gadot had ik nog niet eerder iets gezien.

Dan heeft ze een stuk minder indruk gemaakt bij het kijken van de Fast & Furious films

avatar van blurp194
filmkul schreef:

Oh! daar had ik toch even niet goed opgelet

Matig filmpje waarin vrijwel alles nét niet is. Voor de actie hoef je de film niet te kijken en de humor is ook niet helemaal geslaagd. Galifianakis zorgt voor de meeste humor en bewijst dat hij andere rollen kan spelen dan 'de domme vriend'. Echter blijft de eigenlijk grapdichtheid te laag om het noemenswaardig te maken. Hamm en Fisher spelen hun rolletjes niet slecht, maar ze worden ook nergens echt interessant. Gadot moet het echt hebben van haar uiterlijk, want van haar acteerprestaties werd ik echt niet gelukkig. Het verhaal slaat nergens op, maar dit is nergens storend.

avatar van Barry83
Middelmatige film, leuk voor een keer tussendoor. Een paar scenes waren grappig, maar dat was het dan ook wel.

Ik kon de film wel smaken,hij heeft me geen seconde verveeld

avatar van Flat Eric
Nieuwe buren

Altijd wel een dankbaar onderwerp vooral als het ontspoort.
De ongemakkelijke kennismaking in het begin vond ik hoopvol voor de rest van de film maar al heel snel werd het een inspiratieloze combinatie tussen comedy en spionnenfilm.
Mad Man Hamm is prima gecast als charmante buurman met een dubbelleven. Slick.
Hij zou perfect zijn als James Bond bedenk ik me nu ineens!

avatar van macrobody
Grappig hier en daar vooral door de humor van Zach Galifianakis. Het is wel een bepaald soort humor waar je van moet houden:

- Hey, are you hungry?
I'm famished
- You like Chinese?
The food?

Dat soort grappen dus. Verder gewoon leuk voor een avondje simpel plezier.

avatar van Pazmaster
Best een leuk filmpje. Het is soms wat aan de flauwe kant maar er zitten ook genoeg leuke grappen in waar ik wel om heb kunnen lachen. Verder ook een leuke cast en af en toe wat actie dat er niet eens zo verkeerd uitziet. Niet geweldig allemaal maar toch redelijk vermakelijk.

Leukste is dat er enkele acteurs uit Veep in spelen.

Typisch een film die, als je je verstand op nul wilt zetten, best vermakelijk is ook al valt er nauwelijks iets positiefs over te melden. Het verhaal is knullig en vergezocht, de humor komt nauwelijks uit de verf en de cast is matig (Galifianakis kan wel beter). Dit komt voornamelijk door de slecht uitgewerkte karakters, al kan Gadot gewoon ook niet acteren en heeft ze totaal geen charisma.

Ik vond het wel een goede film,met goede humor,heeft me niet verveeld

avatar van Pim1993
''This is my wife Carl. I mean this is my wife, Carl.''

Haha. Achja.

Film kijkt wel prettig weg.
Met name dankzij de heerlijke verschijning die Gal Gadot heet.
Verder is het allemaal erg luchtig en onzinnig.
Behoorlijke lange tijdsduur ook nog eens voor dit genre.
Soms valt er wat te glimlachen en soms zijn er best even pittige scenes die uit het niets opduiken.
Tussendoortje.

Leuke film, verveeld niet. best wat actie en goede humor!

avatar van Rodger
Redelijke comedy, waarbij het allemaal zo voorspelbaar is.
2.5 **

avatar van memento12
gaat

avatar van Bacchero
Redelijke voorspelbare film maar de komische momenten zijn eerder vrij schaars. Het lijkt of Galifianakis hier een serieuze rol wil neerzetten. De film was me ook net iets te lang waardoor de verveling begon in te treden. De actie maakt het een beetje goed.

avatar van Robertdeniro
Voor een simpel avondje vermaak goed te pruimen. Actie, humor en clichés te over.

avatar van Noodless
Leuk tussendoortje met een goede wisselwerking van actie en wat humor. Niet overdreven belachelijk of dat je in een kreuk ligt van het lachen, maar best wel aangenaam vertier met hier of daar een glimlach. Daarbij de mooie verschijning van onze Wonderwoman Gal Gadot 6/10

avatar van Decec
Een redelijk actie/komedie film...
Goed verhaal...
Komedie is mijn smaak niet...
Goed acteerwerk...
Prima camerabeweging...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...