• 8.255.644 stemmen

Genre: Drama

Geregisseerd door: Jeff Nichols

Met onder meer: Michael Shannon, Douglas Ligon en Barlow Jacobs

Plot Shotgun Stories

"Two families. One feud. No going back."

Son Hayes heeft het nooit over de littekens op zijn rug. De shotgun kogels onder zijn huid vormen een blauw-zwart patroon. Zijn collega's speculeren over hoe hij ze gekregen heeft. Boy en Kid Hayes, zijn broers, praten er ook net over. Het verleden blijft hem, net als het litteken, achtervolgen. Ze hebben een slechte jeugd gehad. Hun altijd dronken vader dacht meer aan zichzelf dan aan de rest van het gezin. Toen deze op een gegeven moment het gezin verliet, verbeterde hij zijn leven en werd een succesvol man. Hij hertrouwde en bracht nieuwe zoons ter aarde. Op de begrafenis van vader Hayes ontstaat er een ruzie tussen de twee groepen zoons.

imageimage

avatar van KillingFields

KillingFields

een film die het moet stellen met een bescheiden budget, zonder grote namen, zonder strakke dialogen. nothing fancy.

n beetje straight forward gefilmd, zonder flashbacks oid. gaat niet diep in op de beschreven voorgeschiedenis.

mooi door zn eenvoud; het vertelt hun leven zoals het is. het leven van alledag.

de muziek van lucero past perfect bij de sfeer.

heel relaxt, misschien ook indrukwekkend, maar niet voor iedereen.

avatar van Raffael77

Raffael77

ben het met je eens.

avatar van Olaf K.

Olaf K.

Bevat louter elementen die we wel veel vaker hebben gezien, maar het is in ieder geval keurig en zelfverzekerd uitgewerkt. Vete tussen twee families, waar de gescheiden en overgelopen vader de schakel is. Rustige maar broeierige film met zorgvuldig gekadreerde shots van smalltown USA, waardoor het timbre van de film enorm lijkt op die van David Gordon Green (die deze fim dus niet toevaligerwijs produceerde). Geweld blijft grotendeels buitenbeeld maar is zeer aanwezig. Soundtrack is ook opvallend. Prachtige kabbelende gitaren waarachter ik Yo La Tengo of J. Mascis (Gas Food Lodging) veronderstelde. Het bleken alt.country gedienden Lucero.

avatar van Koen87

Koen87

Prima film, die het idd van moet hebben van de illusie van spanning. Niet van de bombast. Take Shelter had ik al eerder gezien waarin ook Shanon speelt en die tevens door Nichols is geregisseerd. Al vond ik die sterker, deze film laat de kwaliteiten beiden duidelijk zien.