Cyborg Cop (1993)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Sam Firstenberg
met David Bradley, John Rhys-Davies en Todd Jensen

Ex-agent Jack krijgt een telefoontje van zijn broer in nood, Phillip. Jack vertrekt naar het Caribische eiland St. Keith en wil zijn broer te hulp schieten. Hij weet alleen niet dat de diabolische wetenschapper Kessel mensen transformeert tot cyborgs en die verkoopt als killer-robots.

djelle
Typisch actiefilmpje uit de periode waaruit heel veel b-films opdoken die toen wel iets deden met cyborgs of robots en al die onzin. Tussen al die prul door was de Cyborg-Cop reeks destijds wel één van mijn favorieten. Ten eerste omdat ik David Bradley graag zie spelen, ten tweede omdat hij hier nog eens erg cool neergezet wordt ook en last but not least omdat er gewoon veel leuke actie inzit. Bij recentelijke herziening onlangs ervaarde ik opnieuw deze pluspunten, maar ergerde ik me toch wel aan enkele minpunten ook (die me in m'n tienerjaren waarschijnlijk zelfs nooit waren opgevallen). Zo is er de verplichte vrouwelijke reporter die alleen maar irriteert, de muziek die soms op verkeerde momenten ingezet wordt, effectjes die nergens naar lijken enzomeer...

Niettemin blijft het vooral een leuk filmpje, met veel enthousiasme gemaakt en van een dikke portie actie voorzien (er zit een heel prettige actiescene in met een motor).

3,5*, met misschien wel een vleugje jeugdsentiment inbegrepen.

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Onaangestoken bommen ontploffen toch, zogenaamde "getrainde professionals" bakken er niks van, de hoofdpersoon is onoverwinnelijk en sommige dingen ontploffen zonder enige reden. Maar... het is allemaal wél vermakelijk en daar gaat het toch om?
> 3*

Don_Mat
Wat een slechte film zeg. Dit is echt de b versie van Robocop, en dat is al een b film. Echt ik kan er niet meer van maken dan een 0.5 *

avatar van blisteringdude
hahaha dit is een humorfilm man, die special effects. 1* voor het lachen

The Last
Don_Mat schreef:

Ik vind het een C-versie van Robocop
En trouwens wat was het beeld toch ook belabberd slecht toen ik 'm op tv zag.

avatar van stephan73
Best wel aardige rommel uit de koker van Sam Firstenberg.
Een beetje martial arts en een scheutje sci-fi moeten dit boeiend maken, maar helaas. Er zitten te lange stukken tussen die saai zijn en teveel onnodige humor, die het tempo er totaal uit halen.
Niet al te bijzonder!

ik vond dit wel een leuke film.hij was ook wel spannend. ik vind david bradley wel een leuke acteur. hij speelt altijd wel leuk.

avatar van aburex
B-actiefilm die zo slecht opgenomen en gemonteerd is dat de actiescènes lachwekkend overkomen. Heb me dan ook soms kostelijk geamuseerd. Daarom 3*

avatar van Jonesy
Geweldige film. ooit geprobeerd vanaf een crosmotor een machinegeweer af te vuren met losse handen? geweldig toch.

avatar van jeroentjuhhhhh
Cool! Eindelijk de dvd er eens in gepleurd en met succes. Bradley is erg stoer en de vele actiescenes zijn verdienstelijk. Paar sterke momenten, die eigenlijk op zichzelf al volstaan om een film de moeite waard te maken.

Het idee met cyborg soldaten gaat natuurlijk een beetje mee met die hype destijds, maar dat neemt niet weg dat het slechts een klein aspect is in een verder behoorlijk traditioneel jaren-80-stijl actiefilmpje met nodeloze explosies en cool-doenerij met motors en gare technologie.

Dit werkt altijd beter met een vleug jeugdsentiment, maar dat ontbreekt bij mij. Gelukkig staat het zelfs dan nog als een huis voor de liefhebber van foute en lompe actie, met wat onnodige romantiek en geinige one-liners.

avatar van Phantasm
Vrij aardige aktiefilm, niet echt goed en ook niet echt slecht, soms wel wat saaie stukken.

Gratis op YouTube te bekijken.

avatar van killer13
kappeuter schreef:
Gratis op YouTube te bekijken.

lol, je kan de hele film op youtube zien met nederlandse ondertiteling nog wel

killer13 schreef:

lol, je kan de hele film op youtube zien met nederlandse ondertiteling nog wel
Inderdaad, ik was er bijzonder content mee heb ik eindelijk deze ook eens gezien.
Alleen jammer dat deel 2 niet daar te vinden is.

avatar van xxERWINxx
goede vermakelijke actiefilm! ook wel wat humor en goed verhaal!

avatar van dutchtuga
Onderhoudende 90's sci-fi die natuurlijk erg opzichtig wil meeliften op de hype van destijds maar dit is en blijft B-meuk, vermakelijke B-meuk, dat wel. Cyborg Cop is nergens hoogstaand, maar gewoon leuk en nostalgisch, vooral op VHS .

606 schreef:

Alleen jammer dat deel 2 niet daar te vinden is.

Toch toch...
klik

finalman schreef:

Toch toch...
klik
Thx man, maar ondertussen heb ik de film al gezien

lol, ik ga hem nu bekijken. Is ondertussen al bijna 20 jaar geleden dat ik hem nog zag.

finalman schreef:
Have fun alvast

avatar van Shaky
hahaha, geweldig wat een onzin. Pure B-productie die helemaal nergens goed is maar daarentegen ook nergens saai is. Een lekkere ouderwetse actiefilm. Verstand op nul en kijken. Leuk!

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken, gewoon een goede actie / sf film uit de jaren 90 vol met actie, explosies en humor.

een leuke film met david bradley.heb me zeker wel vermaakt.

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken, heerlijke 90's actie/ sf. film, verstand op 0 en lekker gaan kijken.
In de hele film gebeurd er wel wat en ook leuke scenes vooral dat hij een vrouw ontmoet een journalist en daarmee allerlei avonturen beleefd.
Het einde was ook erg geslaagd!

avatar van DragQueen
Zeer matige film, met een dergelijk slap verhaaltje zoals ze toentertijd wel vaker opdoken. De actie is dan wel nog enigzins vermakelijk, en David Bradley vond ik altijd wel een symphatieke verschijning vroeger. Zo ook in deze film, maar die weet hij nergens naar een hoger plan te tillen. Verder zien de effecten er tamelijk goedkoop en lachwekkend uit. 1,5 Ster.