Blackout (2008)

Horror / Thriller

geregisseerd door Rigoberto Castañeda
met Amber Tamblyn, Aidan Gillen en Armie Hammer

Drie mensen uit verschillende lagen van de samenleving komen vast te zitten in een lift. Wat aanvankelijk gewoon een vervelende situatie is verandert al snel in een nachtmerrie.

ik zou deze film graag willen zien, maar zo te zien is deze nog niet uitgebracht helaas

Wat een bagger. niet normaal

avatar van glimmerman2000
Geen hoogstaande film, en vooral in het begin erg saai.Naar mate het einde vorderde, werd hij zowaar nog even spannend.Ik snap dat vele mensen dit niks zullen vinden..ikzelf vond het nog meevallen.

Ik vond dit een goede thriller!
Zeker vermaakt met de 3 karakters in de lift. Zeker spannend en erg leuk! Zo zie je dat niet iedereen is wie hij/zij lijkt.

avatar van JDSsmetje
ik ga er straks naar kijken , ben erg benieuwd vanwege de gedeelde meningen maar ik verwacht toch dat ik op een 3* zal uitkomen, straks kom ik terug om verder te oordelen.

avatar van Maphesta
Leuk voor het gemiddelde Moviemeter lid, maar ik vond het bagger.

Niet spannend en de horrorscene met die vrouw is ziek... in a bad fucking way.

1 ster

INHOUD 19 / 30
algemene inhoud 12 / 20
De algemene inhoud over het 'vast inn de lift' effect is een beetje flouw, ben er wel van overtuigd dat het niet echt horrorthriller is maar psychologische thriller. Met een zwaar-psychopaat in de lift. Dat maakt het algemeen verhaal wat beter. Gemiddelde score.
het einde 7 / 10
Het einde vind ik eigenlijk wel goed, had toch wel een ander einde verwacht. Redelijk sterk einde.
ACTEERWERK 6 / 10
Van Amber Tamblyn ben ik ervan overtuigd dat ze kan acteren, ook in deze fil heeft ze zich weer bewezen. Het is Gillen en Hammer dat lij een beetje tegenstaken. Het acteerwerk bij die 2 mannen is niet al te goed.
SPEELDUUR, SPECIAL EFFECTS ENZ. 5 / 10
Ik vond de speelduur echt te weinig, je hebt een ' is het nu al gedaan ' effect. Er zou nog wat meer ( als extra ) in het verhaal moeten zitten.

TOTAAL 30 / 50
= 3*

Maphesta schreef:
Leuk voor het gemiddelde Moviemeter lid, maar ik vond het bagger.

Niet spannend en de horrorscene met die vrouw is ziek... in a bad fucking way.

1 ster

Je houdt gewoon niet van het genre, heb op je account gekeken. Heb dit alles in detail uitgelegd bij de film P2

avatar van Spartaan1986
Blackout komt iets boven het gemiddelde van de laatste tijd uit door het sterke einde. Meer een Drama/Thriller dan een Horror/Thriller

Kleine toevoeging: Armie Hammer (Tommy) was pas 21 toen hij in deze film speelde. Ik dacht dat ie vele jaren ouders was.

Frok
Geen onaardig film met misschien een nogal flouw plot die vreemd genoeg bleef boeien. Het werd nooit ongeloofwaardig of onrealistisch. De speelduur is goed in vergelijking met het plot al vind ik dit niet echt een horrorfilm. Ook het acteerwerk is niet slecht

Verhaal/Script ................................................. 3,50
Acteerwerk ...................................................... 2,50
Cinematografie .............................................. 2,50
Muziek/Speelduur e.d. .................................. 3,00

avatar van U-96
Heerlijke film met een interessant psychologisch tintje. De omslag van die psychopaat vond ik toch erg direct opgebouwd, dat had wel wat rustiger gemogen.
Af en toe wat ongeloofwaardige momenten wat betreft de lift. Ondanks de korte speelduur merk je wel dat het verhaal veel wordt opgevuld door de zijverhalen en flashbacks. Dat doet verder niet af aan de rest van het verhaal en de film zelf.
Acteerwerk is acceptabel maar niet heel uitmuntend. Einde beetje standaard.

Voor de rest een prima wegkijkertje.

Ik heb de film onlangs gezien en moet zeggen dat ik het aardig voer vond voor een cliché avondje bankhangen.

avatar van 606
Leuk idee en prima personages die het uiterst spannend maken.
En dat in een klein vierkant hok.
Goed geacteerd.

3,5 ster

avatar van Noodless
Toch behoorlijk zwak : de scènes in de lift brengen geen suspence, misschien door het acteerwerk of de uitwerking ervan. De scènes buiten de lift : de vriendin die gaat zoeken, de vroegere gebeurtenissen die plaatsvonden bij de drie personages waren interessanter en boeiender. 4/10

avatar van DonOswaldo
Best fijn psycho-thrillertje.

Speelduur lijkt wat kort, maar valt aanzienlijk mee gezien je al snel in de situatie gegooid word, en voor dat gedeelte dus ruim de tijd genomen word. Word ook niet traag door de afwisseling met flashbacks (wat het gebrek aan een goede introductie uitwist) en voldoende gebeurtenissen.

Camerawerk en sounds soms best sfeervol.

Acteerwerk kan er ook best mee door.

Einde ook voldoende, geen superb ending dat in me hoofd zal blijven ronddolen, maar ook zeker niet slecht.

juhnzun
Begon redelijk maar zodra de maniak in de dokter naar boven komt gaat het helemaal bergafwaarts
spaning was ook zeer ver tezoeken en dan het einde lift onploft maar niet voordat we onze dokter nog even woest zien schreuwen alom de zoveelste wast of time and money movie

avatar van Friday the 13 th
Beetje saai en standaard.

De subplotjes zijn er enkel om mystiek op te wekken en om aan te geven waarom ze in het gebouw zijn. Dus aan die flash-backstukjes heb je niet veel. De scènes in de lift dan zijn bij momenten spannend, maar erg veel gebeurt er niet.

Dan is het wachten tot er iemand zijn ware aard onthuld. Dat gebeurt en het filmpje is afgelopen. Cliché en standaard werkje dus. Weinig tot geen spanning. De bedenkers hadden zeker en vast een blackout.

Als ik zeg dat ik die dokter echt degoutant vond overkomen: hangt het dan af aan zijn overtuigende personage of had die man echt een arrogante kop op. Ik gok alvast op het tweede. De goedkope CGI effecten op het einde in een lift die blijkbaar een ontelbaar aantal verdiepingen heeft maakt het geheel zeker niet beter. Mijn advies: best links laten liggen.

avatar van silent_force89
Langdradig & Cliché !

De hele film lang gebeurde er niet echt veel, vond hem eigenlijk best wel saai.
Wel een psycho sfeertje, maar vond hem totaal niet spannend.

melvddonk
Geslaagd filmpje.

Ik hou van dit soort films. Sluit wat mensen op of laat ze vast zitten in een kleine ruimte en je hebt een film. Ook van Blackout heb ik erg genoten. De flashbacks waren een plus en dat gaf de karakters wat meer inhoud. Ik had van te voren (gelukkig) de tagline niet gelezen, dus ik had ook geen idee dat er een killer in de lift zat. Al kon je het op een gegeven moment wel zien aankomen.

Met de spanning zat het wel goed. Het begon allemaal erg rustig en kalm en langzaam werd deze opgebouwt. Wat dat betreft deed hij me erg denken aan 'Frozen', al heeft die film geen flashbacks. Soms heb je met flashbacks dat ze de spanning uit de film halen. Je zit ten slotte naar een spannend stuk in de lift te kijken en dan komt er ineens zo'n flashback die de spanning opbreekt. In deze film was dat niet het geval, omdat de flashbacks dezelfde opbouw van spanning hadden als de film zelf. Daardoor bleef het ook allemaal spannend.

Toen ik Amber Tamblyn zag begon meteen het deuntje van de titelsong van de serie Joan of Arcadia in mijn hoofd te spelen. Heel irritant. 'What if God was one of us..'. Ik vond Tamblyn ook altijd een erg vervelende actrice om naar te kijken en baalde dus ook toen ik haar zag. Maar tot mijn verbazing deed ze het in deze film erg goed. Ook de andere twee acteurs mochten er zeker wezen.

Ik heb me dus weer eens prima vermaakt.

avatar van m1701
pfffff BORING..... die flashbacks haalde t hele sfeertje weg.
Laatste kwartiert werd t een beetje spannend...
Niet de moeite waard om te kijken

avatar van Shinobi
Redelijk vermakelijke film, maar toch net niet boeiend genoeg.
Via flashbacks wordt wel duidelijk gemaakt wat ieders verhaal is, wat op zich wel aardig is gelukt en je op een bepaalde wijze toch anders naar een personage gaat kijken. Met name Karl dan, van wie ik dacht dat hij echt een liefhebbende vader was. Maar hij blijkt dus gewoon een (perverse) moordenaar te zijn. Al vind ik dat hij toch wat meer uit zijn rol had kunnen halen om de film spectaculairder te maken.

Nu blijf ik steken op 2,5 sterren.

avatar van PEN15
Ik heb een black out gezien, maar weet nou niet of het deze was. Er zijn er teveel met dezelfde naam en dat ene regeltje omschrijving helpt me ook niet echt.

avatar van Vascago
Saai en ongeinspireerd. Acteerwerk matig, script slecht. Hooguit een kleine 2*