• 8.612.845 stemmen

The Little Mermaid: Ariel's Beginning (2008)

Animatie / Fantasy | 77 minuten

• Disney+ Bekijk via Disney+
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Little Mermaid: Ariel's Beginning

"Every Tale Has A Beginning, But Only One Begins Under The Sea"

In deze prequel vindt Ariel in haar vaders rijk, waar muziek verboden is, een geheime muziekclub. Ze komt al snel te weten dat ze een geweldige liefde heeft voor deze muziek. Maar ondanks het verbod onderneemt Ariel een gevaarlijke tocht om muziek helemaal terug te brengen in Atlantica.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Ariel (stemrol)

Sebastian (stemrol)

King Triton / Shelbow (stemrol)

Marina Del Ray (stemrol)

Adella / Andrina (stemrol)

Alana (stemrol)

Aquata / Arista (stemrol)

Attina (stemrol)

Flounder (stemrol)

Benjamin / Guards (stemrol)

Artemis_fowl

Ik kan echt niet wachten op deze film!

Je ziet hierin haar moeder!

wall-e

Ik denk dat deze minder word dan de andere twee.

Artemis_fowl schreef:

Ik kan echt niet wachten op deze film!

Je ziet hierin haar moeder!

Volgensmij is jouw avatar een foto uit deze film.

Je bent zo te zien echt een little mermaid fan. Heb je ook al deel 2 gezien.

inderdaad!

deel 2 heb ik gezien, maar ik vond hem niet zo goed als de eerste!

Het is meer het feit dat je haar moeder ziet, terwijl bijna geen enkele prinses, behalve doornroosje, een moeder heeft.

wall-e

Volgensmij is Ursella ook weer in deze film te zien. Zij heeft volgens mij iets te maken met ariels moeder.

avatar van Disney_Cutie

Disney_Cutie

inderdaad!

deel 2 heb ik gezien, maar ik vond hem niet zo goed als de eerste!

Ik ben ook heel erg benieuwd! The Little Mermaid is mijn favoriete film maar deel 2 vond ik minder, voornamelijk de animatie, de verhaallijn was goed. Komt de film in Nederland ook op 26 Augustus uit of later?

Trouwens, Artemis_fowl, ik denk dat de andere princessen ook een moeder hebben maar dat deze gewoon niet in beeld komen omdat ze bijvoorbeeld dood zijn.

Tenzij ze uit de lucht kwamen vallen...;p

avatar van Disney_Cutie

Disney_Cutie

Tenzij ze uit de lucht kwamen vallen...;p

Ja maar dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk

avatar van yasmina22

yasmina22

Ik heb de film gezien. En vond het echt een pracht film. Hebben ze mooi in elkaar gezet.

avatar van RickZ

RickZ

Deze is inderdaad veel minder dan delen I en II.

Wel meer dans en zang, dus als je daarvan houdt zit je goed.

Onderhond

Meegekeken met Linn deze film.

Eenvoudig verhaaltje over verloren liefdes met tragische gevolgen. In ware Disney stijl komt het op het einde gelukkig allemaal weer goed. Verder zijn de sidekicks en gemene vrouwschurken ook weer van de partij.

Nogal wat liedjes die makkelijk in het concept van de film passen maar daar uiteindelijk niet meteen beter door worden. Animatie is vloeiend maar daar blijft het ook bij, tekenstijl is niks voor mij, veel te glad en te weinig detail.

Dat ik absoluut niet tot het doelpubliek van deze film behoor hoeft niemand mij verder nog een keer te vertellen. Waarschijnlijk leuk voor fans van de originele film (en vervolg) en voor die hard Disney fans. Ik had hier weinig mee.

(behalve dan eigenlijk dat vage groene beest, dat in korte statements over door nogal droge kritiek gaf, die was echt lollig)

avatar van soom

soom

Kom, dachten ze bij Disney, na Ariel een dochter gegeven te hebben, kunnen we de Zeemeermin nog wat uitmelken, dus laten we zien wat we kunnen doen om ons bedrijf om zeep te helpen.

Jaa.. Dat was precies zo'n beetje wat ik in gedachten had, nadat ik de film had uitgezet. Ik kan maar niet begrijpen waarom mensen zoveel moeten verzinnen. Ik kan maar niet begrijpen waarom mensen, om aan het werk te blijven, verzinnen dat Ariel een moeder had, en dat koning Triton er zo verdrietig om werd, dat hij muziek verbood. Na het zien van deze film is mij helemaal duidelijk dat Disney heeel diep in de zee is gezonken. Creativiteit houdt toch echt wel eens op.

avatar van Iron Maiden

Iron Maiden

ongelofelijk dat deze hoger staat dan het origineel!

avatar van Nomak

Nomak

Iron Maiden schreef:

ongelofelijk dat deze hoger staat dan het origineel!

Naarmate deze meer stemmen krijgt zal het gemiddelde hoogstwaarschijnlijk wel zakken.

avatar van Veruca

Veruca

Oh ik hoop zo dat ze dit niet gaan doen bij Peter Pan, verschrikkelijke film is dit.

avatar van Rianneke_Dan

Rianneke_Dan

Ik vond het nog wel een leuke film hoor, het kijkt lekker weg. Natuurlijk kan deze film bij lange na niet tippen aan het originele verhaal van The Little Mermaid. Maar ik vond hem leuker dan het tweede vervolg. Verhaal was wel leuk, jammer alleen van sommige liedjes. Maar zoals het verteld word, over Triton en zijn vrouw, vond ik best goed gedaan, en je ziet toch een soort opbouw naar het origineel. De badguys daarentegen waren erg fout en niet eng, had daar dus ook niks mee. En ik vond dat Flounder (Botje) helemaal verkeerd werd neergezet want hij leek in de verste verte niet op de Flounder in The Litte Mermaid, dat verschil was gewoon te groot. Jammer maar goed, daar kijken we dan maar overheen, we kunnen de prequels natuurlijk ook niet al te serieus nemen.

Ik vond de film wel vermakelijk voor een keertje tussendoor.

avatar van kaydegreef

kaydegreef

Toch nog een meevaller, niet zo goed als de 2 vorige delen, maar toch leuk om een keer te bekijken.

avatar van Matthias99

Matthias99

Echt een overbodig en slecht prequel. Een slechterik die helemaal niet eng lijkt, domme reden om muziek te verbannen uit Atlantica, etc. Hopelijk stoppen ze nu eens eindelijk met al die uitmelkerij waar ze het origineel mee verpesten.

avatar van kleine oorlam

kleine oorlam

wat is deze geweldig

nog nooit een film gezien met zulke humor

die scene met dat ze ninjas na gaan doen is mijn faforiet

avatar van kleine oorlam

kleine oorlam

Matthias99 schreef:

ja somigge zijn het niet eens waard uit te komen bvb

kronks new groove frank en frij mulan 2 en het meeste nog pochahontas 2

maar deze is leuk leuker dan deel 2 maar niet dan het ogineel grrrrrrrrrrrrrrr

avatar van TheLionKingFan

TheLionKingFan

soom schreef:

Diep in de zee,diep in de zee!

avatar van sweinsteiger

sweinsteiger

Dit is een tekenfilm voor meisjes ; Ik heb al genoeg gezegt zeker.

Ik kon de zeemeermin toch al niet uitstaan

avatar van Movie9471

Movie9471

Deel 3 begon net als deel 2 met een goed idee, maar ook deze is heel slecht uitgewerkt.

De openingsscène was erg goed en het leek er even op dat dit één van de weinige goeie vervolgen zou worden, maar helaas.

De slechterik was niet eng, het idee van een geheime muziekclub is een zeer kinderachtig idee en om het nog allemaal even erger te maken gebruiken ze instrumenten die in die tijd nog helemaal niet bestonden.

Deel 2 was al slecht, maar dit is ronduit belachelijk. Terwijl deel 1 een prachtig mooie film is.

2* voor het idee

avatar van lisa2716

lisa2716

redelijk kansloos verhaal over dat muziek is verboden,en dat ze een geheime muziekclub hebben allemaal erg kinderachtig

ik zat hem te kijken en dacht kunnen ze niks anders verzinnen? En ik dacht jeetje wat is die Ariel eigenlijk een verwend nest, 1e gaat ze moeilijk doen over dat er niets gebeurt, dan wil ze per se de muziek terug, heeft zie die terug gaat ze achter de mensen aan. De film is slecht uitgewerkt en sluit niet aan op de 1e film wat een prachtig verhaal op zich is. maar in dit verhaal is botje opeens niet bang meer,

maar voor de kids is ie wel leuk hoor. Gewoon een slecht uitgewerkte film,

Het idee was leuk uitwerking was belachelijk...

een 2 voor het begin

avatar van Divoboy

Divoboy

Echt heel slecht, zo zonde en overbodig

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 20603 berichten

Matthias99 schreef:

Hier kan ik me wel in vinden. Ik vond het heel interessant om te weten hoe Ariel Botje had ontmoet, maar het verhaal was zo ontzettend zwak. En de slechterik leek wel familie van Ursula en Morgana. Hadden ze dan echt zo weinig inspiratie om alweer uit hetzelfde vaatje te tappen met een zeeheks als de slechte.

avatar van bjerik76

bjerik76

• 2083 berichten

deel 1 is het beste, deel 2 iets minder, maar dit was helemaal niks.

Een heel simpel verhaal lijntje, geen leuke karakters.

Leeftijdskeuring richt zich in deze film vooral op kleuters. De voorgaande waren ook voor een wat ouder publiek nog toegankelijk.

Vooral Benjamin / zeekoe, was getekend in een Winnie de Phoo stijl en paste helemaal niet bij deze film.

Ook zijn stem was vreselijk ( amerikaanse stem)

Ik zou zeggen stoppen met de vervolg delen.

avatar van Herculaas

Herculaas

Deze film uit 2008 is gelukkig de laatste van de reeks crappy direct-naar-video-Disney-vervolgfilms die in 1994 begon met De wraak van Jafar.

Kleine meisjes zoals mijn prinsessengekke dochter van 3 vermaken zich met wel De kleine zeemeermin 3, maar ik vond er geen klap aan. Dit onzinnige en slecht uitgewerkte verhaal mist alle charme van het origineel. Wel een pluimpje voor de animatie, het ziet er onverwacht goed uit.

avatar van mjk87

mjk87

Niet het slechtste Disney-vervolg, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Dat hele gedoe met zo'n geheime underground bar waar wel muziek wordt gespeeld is best geinig, maar uiteindelijk is dit vooral een film die draait om weer een avontuur, dat echter nergens echt leuk, boeiend of spannend wordt. De vele bijfiguren zijn ook weinig bijzonder en je merkt dat ook dit vervolg veel meer op kinderen is gericht. En de muziek blijft ook niet echt hangen. Sebastian blijft dan wel een heerlijk nevenpersonage. De goede 75 minuten zijn nog wel redelijk uit te zitten. 2,0*.