Jolson Sings Again (1949)

Drama / Muziek

geregisseerd door Henry Levin
met Larry Parks, Barbara Hale en William Demarest

Al Jolson heeft zijn vroegere carrière als zanger aan de wilgen gehangen en leeft nu een luxe leventje dat vooral bestaat uit vrouwen, paardenrennen en reizen. Het sterven van Moma Yoelson en het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog zet Jolson echter weer met beide benen op de grond. Hij gaat weer samen werken met zijn oude manager Steve Martin en zet zich in voor het entertainment ten behoeve van de Amerikaanse troepen die over de hele wereld gelegerd zijn.

Dick2008
Vervolgfilm op The Jolson Story (1946) wat net als deze film een musical(e) (biografie) is van Columbia, in kleur. Ik vond die Jolson vroeger al niet veel aan. En een zanger met een zwart geschminkt gezicht vond ik ook al zo raar. Al krijg je dit alleen aan het eind te zien in deze film. Parks speelt Jolson en later ook in een dubbelrol, maar playbackt, de liedjes worden gezongen door Jolson, net als in die eerste film. 2.0