Pushing Tin (1999)

Verenigde Staten / Duitsland

geregisseerd door Mike Newell
met John Cusack, Billy Bob Thornton en Angelina Jolie

Nick werkt in een controlcenter op een New Yorkse luchthaven. Deze stressvolle baan laat echter een diepe indruk achter op zijn leven en dat van zijn collega's. Als Nick een nieuwe collega krijgt, Russell Bell, leidt dit tot een gespannen sfeer, aangezien beiden denken dat ze de beste zijn. De strijd leidt er zelfs uiteindelijk toe dat Nick met Russel's vrouw naar bed gaat.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Zeer vermakelijk filmpje. Af en toe grappig, boeiend verhaal, en erg leuk geacteerd, vooral door Cusack. 3 sterren.

Zeker een lache film. Veel leuke momenten tussen Cusack en Thornton. 3 steren

avatar van Sjan
Paar grappige momenten, de tepels van die hoer van een Angelina Jolie (wat is die lelijk zeg, behalve d'r tepels dan) en ook nog eens goed acteerwerk maken dit voor mij een 3*film.

neo (crew)

ehm...

avatar van Brooklyn

Verder alles goed?

avatar van Sjan
Ja. Af en toe last van moeheid maar da zal wel door het weer komen.

avatar van BoordAppel
Sammy, wat kan jij je soms aanstellen zeg . Cate Blachett vond ik trouwens wel mooier dan Angelina Jolie.

Erg sympathieke film met een geweldige John Cusack, die toch snel een van mijn favoriete acteurs is geworden. Ook de rest van de cast acteert uitstekend en ik heb een aantal keer goed moeten lachen, vooral hoe het eruit zag als ze op de landingsbaan gaan liggen. 3,5*

Hehe onder die boing 747...te leip!

Aangename film zo op de woensdag

neo (crew)
BoordAppel schreef:

nou dan heb ik met jou nog een appeltje te schillen

Een aardig verhaal en goede acteurs maken deze film zeker de moeite van het kijken waard. Erg komisch is het niet, ik hoefde nauwelijks te lachen, maar het verhaal is wel amusant en wordt nergens sentimenteel.
Het einde vond ik wel slap en de vrij lange speelduur breekt dan ook op.

avatar van Flipman
Wel lollig.

'n Drie.

avatar van TheRisingSun
Wel een aardig filmpje met een goede cast. Vond vooral Thornton en Cusack erg goed spelen. De vrouwen (Jolie en Blanchett) deden niet meer dan nodig was. Al was de tepel van Jolie wel een tijdje in beeld. Jammer dat ze het zelf in de gaten kreeg en gauw het laken erover heen schoof. Al bij al geen verkeerde film al had ie misschien wel ietsjes korter gemogen.

3 sterren

Verrassende film en uitsekend geacteerd.
Een kijkje in de keuken van verkeersleiders.
De stress , de spanningen en persoonlijke sores worden belicht. Howel er zeker wat te lachen valt is deze "Pushing Tin"ook een komedie met een gevoelige en serieuze snaar.
Afschilderen als enkel komedie zou de film te kort doen.
Aanrader!

avatar van Blokland
2,5 sterren te lang...

avatar van Dianaa`
Aan het begin vond ik het niks, maar naarmate er meer actie in kwam vond ik het wel leuker. Op teletekst stond dat de film bij de genre Komedie hoorde, maar dat vond ik helemaal niet. Heb niet echt moet lachen tijdens de film. Het leukste deel is toch wel t spannendste waar ze met z'n 2en nog in t gebouw zitten. Verder dacht ik nog wel dat we meer zouden zien van Angelina, maar dat was niet 't geval.
Ik geef de film een 2,5

avatar van Glacier
Sjan schreef:

Als ik haar moet samenvatten in een woord dan kan ik ook niet anders dan "hoer" zeggen. Wat een lelijk ordinair wijf zeg...

De film was wel aardig. Te weinig echt hilarische momenten.
Dat zingen in het vliegtuig a/h eind was tenenkrommend.

avatar van Glacier
Waku schreef:
Verrassende film en uitsekend geacteerd.
Een kijkje in de keuken van verkeersleiders.

Alsof dit representatief is voor hoe het echt gaat. Gelukkig niet...

avatar van ILDIB
Prima film, duurt alleen net te lang en ik vind het einde onbevredigend. Hoera voor jolie!
Thornton in een goede rol, en ook cusack mag er zijn..

avatar van murtcelP
Erg vermakelijke film! Leuk gespeeld door Cusack, Jolie (!!) en een heel relaxte Thorton.
Had er niet zo veel van verwacht, maar de film bleek erg leuk! ***1/2

avatar van elandenburg
Matige film. Zeker niet komisch. Ik was al geen fan van John Cusack en Angelina Jolie maar door deze film nog minder.
Ik heb de film ook niet afgezien, veel te langdradig en vervelend.
Een 1 voor de moeite.

avatar van The Godjoshi
dit is echt wat je noemt een film zonder-met onboeiend verhaal ik vond sommige stukjes wel leuk maar hoger dan een 2 wordt het niet

avatar van rep_robert
Aardig concept wat verder matig uitgewerkt wordt. De personages komen en gaan(wat dacht je van Jolie) en de ruzie/clash tussen de charismatische acteurs Cusack en Thornton eindigt helaas ook in een sof.

Standaard werkje verder.

avatar van DragQueen
Redelijke komedie, die bij vlagen grappig is. Acteerwerk wordt wel leuk ingevuld door Cusack en Thornton. En in mindere mate Jolie en Blanchett. Af en toe leuke momentjes, maar het verhaal is weinig verheffend. 2,5 Ster.