• 8.262.116 stemmen

Met onder meer: Kate Winslet, Saïd Taghmaoui en Bella Riza

Releasedatum: 1 juli 1999

Plot Hideous Kinky

"A Journey to Love"

In de jaren 70 vlucht Julia met haar dochters uit het grijze Londen om naar Marokko te gaan. Daar probeert ze haar mislukte huwelijk te vergeten en haar dochters wat meer interesse van het leven te geven. Maar in de gekleurde stad Marrakech wordt Julia snel arm en gaat ze nog andere poblemen tegemoet. Op een dag ontmoet ze Bilal en dan begint het avontuur.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van herman78

herman78

Kate Winslet rules.

Ik vond het wel een aangename film om naar te kijken. Niet al te spectaculair, maar mede vanwege de setting en het onderhoudende verhaal toch wel 3enhalve ster waard imo.

Sugakiss

Ben zelf in Marrakech geweest, prachtige stad, prachtig land...

avatar van errr

errr

Leuke film, goed geacteerd (vooral door de 2 kleine meisjes).

Prima film, lekker om naar te kijken!

avatar van Dello

Dello

Mooie natuuropnames en beelden van marokko.

Goed verhaal

avatar van speranza

speranza

Mooie film met prachtige belden en goed acterwerk van Kate Winslet.

avatar van fluortje

fluortje

Ik vond het een erg vreemde film. Kwam niet binnen bij mij.

avatar van blurp194

blurp194

Kabbelt een beetje voort, zonder een echt verhaal - eigenlijk gebeurt er niks. Maakt op mij tenminste echt geen indruk - ik vraag me achteraf vooral af waar het nou eigenlijk over ging. Misschien had je er bij moeten zijn, zo'n gevoel krijg ik er van. Mooie plaatjes, dat wel.

En af en toe wat krampachtig geacteerd, en de trein ziet er ook een beetje nep uit af en toe. Maar dat zijn bijzaken.

avatar van roooz12

roooz12

die kindjes spelen goed zeg! ik erger me altijd kapot aan kinderen die acteren, vaak lijkt het nergens op maar ik vond dat ze het goed gedaan hadden.

avatar van Passiebloempje

Passiebloempje

Aangezien ik eerst het boek had gelezen was ik bang dat de film tegen zou vallen, maar dat was geenszins het geval. Erg leuke film met mooie sfeerbeelden!

(En ja, die kmeisjes spelen erg goed.)

avatar van Daenelia

Daenelia

Geen nare film, maar niet echt mijn ding. Leek me wel iets voor mijn moeder, dus de dvd aan haar cadeau gedaan. De meiden zijn inderdaad leuk en ik kan me wel voorstellen dat dit een leuke moeder/dochter film kan zijn, op een bepaalde leeftijd.

avatar van Robi

Robi

Film over een Engelse hippie moeder en haar twee jonge dochtertjes in 1972 in Marokko. De film gaat eigenlijk nergens over. De zoektocht van de vrouw naar zichzelf en de "bevrijding". Die hoopt ze te vinden bij de Soefi's. Een typisch thema uit die jaren. Maar dat is verder een vrij onbelangrijk gegeven voor de film. Het is meer een roadmovie door Marokko. Een uitstekende sfeer tekening en heerlijk acteerwerk van vooral de moeder en haar dochtertjes.

avatar van wezli

wezli

Ik heb deze film heel lang verward met Holy Smoke. Maar die is wel wat heftiger van opzet. Hideous Kinky heeft mooie plaatjes met dito sfeer. Het wordt nergens te zwaar of melodramatisch, het blijft zelfs wat luchtig en daardoor wat oppervlakkig. De spaarzame plotmomenten, zijn ook weer voorbij voor je het weet. En dan weer verder met wat zowat wegkijkt als een Lonely Planet aflevering. Maar dan mooier gefilmd