• 8.349.813 stemmen

Hondo (1953)

Western | 83 minuten

Genre: Western

Alternatieve titel: They Called Him Hondo

Geregisseerd door: John Farrow

Met onder meer: John Wayne, Geraldine Page en Ward Bond

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Hondo

"Out of the gun smoke into her heart!"

Het is 1874. De blanken hebben een verdrag verbroken met de Apachen. De halfbloed indiaan Hondo Lane, koerier bij het Amerikaanse leger, ontdekt de jonge vrouw Angie Lowe en haar zoontje Johnny levend op een kleine ranch, dat binnen het gebied van de Apachen ligt. Angie's man Ed blijkt al lange tijd vermist te zijn. Hondo besluit het tweetal naar veiligere oorden te brengen, wanneer het Apache opperhoofd Vittorio Angie tot zijn vrouw wil maken en van Johnny een krijger.

imageimageimageimageimage

avatar van Boneka

• 1932 berichten

Hondo is best een vermakelijke film geworden, maar ik vond 'm wel wat gehaastig overkomen. Westerns van Clint vind ik altijd beter en serieuzer overkomen, maar Hondo heeft best een leuk verhaaltje en er gebeurt redelijk wat. Personages zijn wat vlak, maar ach voor dit genre niet zo heel erg belangrijk. Het lijkt trouwens wel of er wat uitgeknipt is in deze film. Van dat fluitje zien we nergens eerder wat terug. Maar goed heb me best vermaakt. Film hangt een beetje tussen de 3 en de 3.5 sterren, maar heb 'm maar naar boven afgerond want saai is ie nooit. Het beeld valt me een tikkie tegen. Zo nu en dan retescherp en mooi in close ups, maar de vergezichten zijn niet allemaal even fraai in beeld. Wel zijn de vuiltjes etc. allemaal netjes weg gefilterd. Geluid is ook wat magertjes. Heb daar wat zitten rommelen in mijn instellingen om het dialoog wat te versterken. Het is allemaal acceptabel, maar geen niveau The Searches die een verbluffend beeld heeft.

Kijk altijd of er nog wat leeft van deze cast. Zover ik kan zien zijn ze allemaal ter ziele. Het jochie Lee Aker is onlangs overleden op 1 april op 77 jarige leeftijd.

Film 3.5 (3,0)

Beeld 3.5

Geluid 3.0

avatar van Brix

Brix

Boneka
(Was anders een rot hond die ook nog een triest einde kreeg)

HONDerd % oneens met dat eerste deel van de opmerking.
Een-mans hond wel, en zelfstandig

avatar van Boneka

• 1932 berichten

Brix schreef:

Boneka

(Was anders een rot hond die ook nog een triest einde kreeg)

HONDerd % oneens met dat eerste deel van de opmerking.

Een-mans hond wel, en zelfstandig

Laat ik het anders zeggen. Aai-factor 0,0

avatar van Brix

Brix

Ik heb de film nog eens bekeken, speciaal voor die hond;)

Beviel me ietsje beter dan de vorige keer (en dat is niet te danken aan het uiterlijk van Geraldine Page)

Er mag een nipt half sterretje bij.

avatar van Phantasm

Phantasm

Western waarin niet erg veel gebeurt, je moet het leuk vinden.