Summer Holiday (1963)

Verenigd Koninkrijk
Muziek / Romantiek

geregisseerd door Peter Yates
met Cliff Richard, Lauri Peters en Melvyn Hayes

Ze willen weg uit de regen in Londen en als ze een dubbeldekker weten op te knappen krijgen ze de kans om een tour door Europa te maken. Onderweg pikken ze een trio zangeressen op dat naar Athene wil.

7 BERICHTEN1 MENING
geplaatst op 26 mei 2007, 11:42 uur, permalink
Ik ben dol op Cliff Richard, vind hem dan ook ontzettend knap. In deze film rijdt hij met een busje doorheen verschillende plaatsen, waar hij telkens nieuwe mensen ontmoet. Mooie liedjes. Ideale film om op een vrije dag languit in je zetel te bekijken.

avatar van niethie
geplaatst op 9 april 2008, 21:32 uur, permalink
Ben niet zo dol op cliff vind het een ontzettend overdreven vrolijke relnicht en deze film is duidelijk alleen maar gemaakt op op zijn succes in die tijd mee te liften (net als elvis ook deed destijds) het verhaaltje is een beetje braaf en standaard, maar de liedjes en het feel good gehalte in de film maken het toch nog tot een redelijk vermakelijk filmpje.

2,5 sterren

avatar van Scorpio11
geplaatst op 5 februari 2009, 15:37 uur, permalink
Voor vele moeders was Cliff in die tijd het voorbeeld van de ideale schoonzoon. Ik denk dat men toen nog niet wist dat het misschien wel de ideale schoondochter had kunnen zijn?? De film vond ik niks aan. De muziek was wel om te pruimen. Vooral de muziek van "The Shadows".

Dick2008
geplaatst op 21 mei 2009, 18:41 uur, permalink
De liedjes van Cliff zijn in deze film in orde maar voor de rest een film die soms meer irriteert dan vermaakt.

geplaatst op 18 april 2011, 18:36 uur, permalink
Zoete, lieve, onschuldige en flauwe film die waarschijnlijk bedoeld was om de nummers van Cliff Richard en The Shadows te promoten en wat te dansen, want het verhaal is flinterdun en de acteurs werden slechts uitgekozen vanwege hun "looks" en danskunst. Maar om een of andere reden toch leuk om te kijken (de tijdgeest?).

geplaatst op 4 juni 2011, 16:05 uur, permalink
Leuke zoete jaren 60 musicalfilm met Cliff Richard en een paar wereldberoemde liedjes van hem.
Roadmovie zoals het hoort. 4 sterren voor deze klassieker.

Het is de tijdgeest van de vroege jaren 60 die je ziet. Niet het rauwe a-sociale wat tegenwoordig maar meer naïviteit. Geef mij die tijd maar (en ik ben van ver daarna).

geplaatst op 31 december 2015, 13:39 uur, permalink
Was het nu nog maar zoals toen
Nog een plezante ontspannende film met ( Oh my God!) fantastische en nog herkenbare muziek
Waarom maakt men zo'n films niet meer? De wereld zou erveel mooier mee worden.
Leuke Cliff film