Down in the Delta (1998)

geregisseerd door Maya Angelou
met Alfre Woodard, Al Freeman Jr. en Esther Rolle

De aan drugs verslaafde Loretta Sinclair woont met haar moeder en twee kinderen in Chicago. In een poging haar van haar drugsverslaving af te helpen, stuurt haar moeder haar naar haar oom Earl, die in het landelijke Mississippi woont. Earl biedt Loretta een baan aan in zijn restaurant, en vertelt haar over de verschillende generaties van hun familie.

gimli f
Komt morgen, wil ik ook wel gaan kijken...

Er wordt in de tv-gids redelijk gesproken over deze film en Maya Angelou schijnt wel mooi te kunnen schrijven...

Ik heb genoten van deze film. En ik vind dat Alfre Woodard de beste donkere actrice is.

avatar van seanpuffy
goede film had hem niet zo goed verwacht
alleen spijtig dat mijn favoriet acteur wesley snipes er niet zo veel mee inspeelde want de stukken waar hij inspeelt waren eigenlijk de beste stukken van de film

De beste stukken waren van Alfre Woodard die de hele film draagt.

avatar van megaman
Heb er s'morgens een gedeelte van gezien op Hallmark. Opzich valt er weinig aan te merken..op één ding na. Dat vreemde gedrag van die vrouw van Will Sinclair. Eerst blijft ze zo stom staan bij de kennismaking en na één incident (met die kinderen en die slang) vindt ze al dat ze daar niet thuis horen. Ook wel vreemd dat Loretta's zoon de schuld kreeg van die twee neefjes, terwijl dat autistische meisje in princiepe die streek uithaalde. Verder een mooi verhaal met zeer goeie acteurs zoals Al Freeman Jr.

avatar van nachtschade
Aardige feel-good film, die pas goed op gang komt, als Wesley Snipes in beeld verschijnt. Ik vond Woodard zeker in het begin, niet overtuigend. Maar dat werd tegen het einde van de film toch wel weer goed gemaakt.

Film die je kijkt zoals je een streek roman leest, het is trouwens een raadsel hoe snel Lorette afgekickt was! Ook het verhaal over Nathan vond ik maar matig, 2½* lijkt mij meer dan voldoende.