Babysitter Wanted (2008)

Horror / Thriller

geregisseerd door Jonas Barnes en Michael Manasseri
met Sarah Thompson, Matt Dallas en Bill Moseley

Een jonge tiener besluit om als bijbaantje te gaan babysitten. Ze wordt aangenomen als babysitter door een gezin in een grote boerderij, ergens op het platteland. Maar tijdens een avond oppassen ontdekt ze allerlei bizarre dingen en komt tot de gruwelijke ontdekking dat iemand het op haar heeft gemunt. Kan ze de nacht overleven?

Geen onaardige fillm, een aantal lekkere scenes, maar weinig bijzonders.
Als je hem één keer gezien hebt is het wel genoeg

avatar van René8
Niet heel goed deze en ook niet heel slecht. En zéker geen misbaksel. Vind trouwens absoluut niet [email protected] dat iemand die deze film vijf sterren geeft zich hier diskwalificeert. Is je stemgedrag meer waard als je filmkenner bent ofzo? Je zag het in de wereld van de klassieke muziek, de literatuurkritiek, de schilderkunst... Overal probeert een groepje superieure kenners hun mening boven die van anderen te plaatsen. 2,5*

avatar van Noodless
Zeker niet slecht. Ik dacht dat het over een doorsnee-thriller ging met als gegeven dat een babysitter lastig wordt gevallen door een creepy. Niets is minder waar. Het verhaal had toch een heel andere insteek. En dat vond ik wel goed. Voldoende spannend trouwens
6,5/10

avatar van Slynkin
Grootste B-film die ik dit jaar gezien heb/

buttfilm.
zonde van je tijd.

avatar van deitje
Wat een bagger film.
Ik heb nog nooit een film gezien die van zoveel jatwerk aan elkaar hangt....
De scenes zijn regelrecht gejat uit oa When a stranger calls, Texas chainsaw massacre, the omen en vele andere!

Op zo'nmanier kan iedereen een film maken!

skippen dus!!!!

avatar van Brianna
Vond het zeker geen slechte film, keek lekker weg, minpuntje vond het oppas kind.

avatar van james_cameron
Vermakelijke horrorfilm die halverwege met een wel heel bizarre wending op de proppen komt. Het maakt de film gelukkig alleen maar leuker. Redelijk geacteerd en technisch net een voldoende, al is het camerawerk vrij ongeïnspireerd. Tegen het einde van de film is de rek er qua verhaal helaas een beetje uit. Jammer, want met een iets beter script had hier wel iets meer ingezeten.

avatar van lordhumangus
Begin vna de film is goed dan zakt het als slechtgemaakte pudding inelkaar. Teveel cliche en irritant.

ahahhaa, cool film, was de moeite wel waart( die gothic was cool )

Xd Ik geef hem een 4 ster

Gr. Robin God of Metal Music and Horror

avatar van dulcinea
Het begon allemaal niet zo slecht, de sfeer is vanbij het begin heel goed en onheilspellend en het lijkt een niet zo voorspelbaar verhaaltje te worden. Jammergenoeg zakt de film een beetje in elkaar na de 'ontknoping' (die ik toch echt té ongeloofwaardig vond) waarna het niet meer wordt dan het meisje dat probeert te vluchten, gepakt wordt en dan weer weg geraakt enzovoort, m'n interesse nam snel af. Het einde vond ik dan weer wel ok.
Al bij al dus middelmatige horrorfilm maar ik heb al veel slechter gezien dan dit!

avatar van queenie
Leuke film om een keer te zien. Er zijn slechtere griezelfilms. 3*

Deze wou ik dus al een hele tijd zien en hy heeft me niet zo geboeid als ik dacht.
Het verhaal is leuk en sommige stukken zijn wel eng, maar als je eenmaal weet waar het over gaat valt de film wel mee.
Ik vind hem een 3,5* waard.

avatar van Boeikens
Meevaller.

Niets nieuws uiteraard maar toch best leuk om eens te zien.
Redelijk oplopende spanning tot ongeveer halverwege. De plotwending dan maakt het verhaal enkel beter maar de spanning blijft van hieraf wat hangen.
Goede sfeer en best wel goede gore scènes.

domkey
Plotwending is armzalig! Hoe ver kan men gaan?

avatar van 606
Aardig maar niks vernieuwend.
Redelijke spanning en verhaal.

3 sterren

CaptainTwisted
Weer 1 van de betere thrillers. Er zaten een paar wendingen in die ik toch niet verwacht had. Er zat naar mijn idee een beetje te overdadig gore scene in. Dat hadden ze beter kunnen verdelen over de hele film. Want nu oogde het erg goedkoop.

ik vond het prima film, de spanning werd goed opgebouwd, naar de wending in de film werd het alleen maar spannender.
ik heb niks te klagen, ik heb geboeid zitten kijken.

avatar van horrorfreak23
Ik was echt teleurgesteld wat deze film betreft.
Ik vond dat het religieuze gedeelte er wat te dik op lag.
De moeder en haar dochter überreligieus en dan nog eens die ene jongen die ze tegenkomt die het ook is.

Ik zag het verhaal al aankome van mijlenver, nuja misschien isdat een beetje overdreven maar na een kwartier wist ik toch wel al hoe het zat.

Het enige goeie aan de film is het einde.
Geen typisch eind goed al goed -gedoe.

avatar van El ralpho
lordhumangus schreef:

Hier ga ik in mee. Van de plotwending moet ik toegeven; die was vrij sterk en had ik niet aan zien komen. Gaaf dat dat oppaskind demonisch is, maar voor ''de zoon van de duivel'' had ik toch wel een enger kind verwacht..ontkrachtte de film ook sterk vond ik omdat het joch absoluut niet acteren kon met zijn ''hungry'' wat voor demonisch gebrul door moest gaan..eerder lachwekkend dan eng

james_cameron schreef:

Redelijk geacteerd inderdaad. Het meisje wat op moest passen acteerde gewoon sterk, maar de priester en het duivelskind waren dan weer lachwekkend slecht. (evilll ) Er was een groot verschil kwa acteren vond ik. Het einde van de film vond ik ook erg simpel en voor de hand liggend. Het was gaver geweest als satan jr. nog even een bezoekje kwam brengen naar het ziekenhuis. Maar hij accepteert het maar gewoon dat hij aan een vleeshaak gehangen is en komt niet eens achter haar aan als zoon van de duivel? Logisch, hij is niet afkomstig van het ultieme kwaad en heeft dan niet de macht om alles en idereen zomaar af te slachten als hij wil ofzo...tja

En wat was dat meisje soms dom! het stukje dat ze eindelijk weg kon komen en wist dat het kind niet duegde; mevrouw blijft uren rondjes rond de auto rennen terwijl ze makkelijk weg kon rennen met een kreupele man achter zich aan. Dit doet ze dan uitendelijk ook..als hij in de buurt van een quad staat..ergelijk, was dan meteen weggerend!

Ik ga mijn mening over deze film maar snel beeindigen want heb niet veel positiefs voor deze film over op de plotwending na dan..zonde van je tijd en hij was net een tikkeltje beter dan die andere draak van een film die ik laatst gezien had; The final..1,5

avatar van m1701
Ik vond em wel aardig
Veel spanning, alleen zodra bekend werd hoe het zat, kakte het een beetje in. Zeker geen slechte film. Maar ze hadden er zeker meer mee kunnen doen. Ze hadden vooral het "jongetje" beter kunnen uitwerken.

avatar van El ralpho
Dat kind was echt een lachwekkende vertoning..net als de rest van de film

avatar van sander.h
Nou, ik vond hem inderdaad wel grappig

Maar ik vond daarnaast het sfeertje ook best leuk getroffen.
Ondanks alle clichees die uit de kast werden getrokken was het verder geen hele vervelende film om te kijken, ook al weet je dan wel ongeveer wat er gaat komen.

Het plot is inderdaad tamelijk van de pot gerukt, maar goed, je hoeft maar een excuus te hebben om een beetje te gaan slashen.
In dit genre zijn echter slechtere films gemaakt, dus dit is wat mij betreft wel een voldoende.

avatar van Phantasm
Niet goed en niet slecht, redelijk spannend.

NightSpirit
Zeker geen onaardige film. Vooral omdat hij niet helemaal uit cliche's bestaat. Ze hebben hier echt wel over nagedacht! Wel jammer van dat iets TE brave hoofdpersonage, maar dat kon de film ook niet echt verpesten voor mij. Was redelijk verbaasd over de ontknoping!

Toch wel 3,5* waard!

avatar van FillumGek
Leuke titel natuurlijk, en de film brengt dan ook precies wat je kan verwachten, hoewel een beetje te soft. Angie heeft geld nodig en komt zo bij een familie op het platteland terecht om op hun kind te passen. Jammer dat het hier niet om een klassieke babysitter situatie ging. Dus geen kindje die de babysitter betrapt terwijl ze op de bank ligt te vozen met het ongewenste vriendje. Of stiekeme feestjes. In plaats daarvan voelt Angie, de werkelijk doodsaaie Angie, zich vanaf het begin al niet op haar gemak dus dat er stront aan de knikker kwam was voor mij en haar geen verrassing.

De 'wending' die hier zo wordt geroemd stelt geen reet voor. Het is ongeveer horrorregel nummer één; in een horrorfilm is niemand te vertrouwen. De ontknoping zag er zelfs belachelijk en ongeloofwaardig uit. Het verhaal zal geen potten breken en de soundtrack verpest alle spanning. Die is teveel aanwezig, klinkt niet anders dan andere horrors en stopt op momenten waarop een persoon iets denkt te zien of te horen.

De special effects waren een teleurstelling omdat wonden niet expliciet in beeld komen en wanneer er toch op een wond wordt ingezoomd wordt er duidelijk in vleeskleurig leer gesneden. Het moment waarop een lichaam wordt ontleed is wel tof gedaan, leuke geluidseffecten ook. Jammer dan weer dat de bodycount niet hoog is, en de make-up van de priester leken meer op cumshots dan littekens. En kan iemand me vertellen hoe die haak in de broek van Sam kwam? Wat een onzin zeg.

Acteerwerk stelde ook niks voor. Het leek vaak te ingestudeerd en het moment waarop Sam een haak in zijn broek heeft kijkt hij echt met een blik van: "Sarah, dit is het teken waarop je me omhoog takelt." Het joch is sowieso strontvervelend. Dan was die vent nog het overtuigendst. Voordat je hieraan begint hoop je op een enkele verrassing zodat je deze film lang zult heugen dan een avond, maar daarin zijn Barnes en Manasseri gefaald.

avatar van Halcyon
Geen wonder dat horror als genre zo'n bedenkelijke reputatie heeft, als je ziet wat voor stompzinnige films er op de markt gedumpt worden. Het lijkt wel alsof de makers zélf het genre + de fans niet eens serieus nemen. Dat leid ik althans af uit de werkelijk van de pot gerukte finale die compleet de mist in gaat door de stortvloed aan clichés die elkaar in sneltempo opvolgen. Neem bijvoorbeeld personages die het ene moment een bijl in hun ruggengraat geplant krijgen en het andere moment weer rondhuppelen alsof ze enkel wat stijfjes zijn van een uurtje joggen. Of de, overigens erg bevallige, heldin die haar belager met één messteek de genadeslag kan toebrengen, maar er toch voor kiest om hem in de voet te steken zodat hij op zijn minst nog een kans maakt. Nee, als je het publiek op het puntje van de stoel wil krijgen - hier duidelijk de bedoeling - moet het minder onbeholpen allemaal. Maar ook de rest is erg middelmatig tot pover. Daarnaast laat je beter het grootste deel over aan de suggestie, want het expliciete karakter bereikt hier net het omgekeerde van wat men beoogt. Kortom, erg slecht ondanks het potentieel.
Ti West heeft deze prent waarschijnlijk ook gezien en moet gedacht hebben: 'Dit kan ik beter.' Welnu, hij had gelijk, want House of the Devil is op alle vlakken superieur aan dit prul.

avatar van jordandejong
Matig filmpje die eigenlijk nog niet eens zo slecht begint. Er wordt in het begin ruim de tijd genomen maar mede door die stoner room-mate is dit totaal niet storend. Wanneer het babysitten en dus ook de horror begint wordt het jammer genoeg wel behoorlijk zwak.

De gebruikelijke trucjes worden weer uit de doos gehaald. Zo wordt ze meerde malen gebeld door een onbekende stalker. Buiten dat het niet spannend gebracht wordt werd het na een aantal keer ook nog eens strontvervelend. De schrikmomenten zijn buitengewoon zwak en totaal niet goed ge-timed. Buiten die éne scene waar de stalker binnen komt en in de deuropening staat wordt het hele stalker gebeuren totaal niet goed gebracht en lijkt nog het meest op een mislukte versie van The Strangers.

Daarna, nadat we hebben uitgevonden dat het irritante joch de zoon van de duivel is, begint het martelen. De gore is tegenvallend want buiten wat buiten wat slachtafval uit het lokale slachthuis wordt er niks full-screen getoond.

Tina Houtz is nergens echt overtuigend. Bruce Thomas acteert op zich heel aardig maar door het humoristische script is hij wel grappig maar nergens echt eng. Bill Moseley doet het ook wel leuk als de sheriff maar krijgt te weinig screen-tijd om er echt bovenuit te springen.

ipman-99
"Looking For A New Play Mate." ... " !!!

Fantastische Horrorfilm !!! Geweldige Horrorfilm die halverwege met een wel heel bizarre wending op de proppen komt ! Dat vindt ik echt geweldig dat er een wending in het verhaal komt die ik niet op voorhand kon bedenken ! Het maakt het allemaal nog meer een waw gevoel ! Veel spanning en enkele geslaagde schrik momenten ! De Gore was ook mooi gedoseerd ! Een alweer pareltje in het Horror genre !

avatar van Franza
Geen hoogvlieger

Het was opzich wel een vermakelijke horror-film.
Maar ik vind het geen echt goede horror-film.
Daarvoor heeft het te weinig spanning, gore (zat wel iets aan maar niet gek veel) enzo
Maargoed leuk om een keertje te zien

avatar van jippie2010
Redelijk vermaakt, maar meer ook niet.
Vreselijk origineel, maar goed, hij keek verder lekker weg.
Dieptepunt was toch wel het oppaskind.... *2,5

avatar van knusse stoel
Inderdaad geen tegenvaller maar dat kind..... Als ik thuis zo eentje had, naar de opvang!
Leuke middagvuller.

avatar van Collins
Horror van de B-garnituur wordt nog steeds in grote getale geproduceerd. Veel van die films zijn middelmatig. Nog meer films zijn bagger. Gelukkig komt er ook wel eens iets vrij dat de middelmaat ontstijgt. Deze film doet dat niet.
De film brengt niets nieuws. Elk cliché passeert. Onheilspellende telefoontjes. Gossip over vermiste schoolmeisjes. Het doelloze optreden van de plaatselijke zwakhoofdige sherrif. En natuurlijk de geheimzinnige onbekende die stalkt en bespioneert.
Hoewel er dus niets nieuws onder de zon is, moet ik eerlijk zeggen dat ik het best naar m‘n zin had tot ver in de film. Niet uitzinnig van vreugde, maar gewoon tevreden. Deze imitatie van honderden slasherende voorgangers kijkt eigenlijk wel aangenaam weg. Het acteerwerk is prima. Er is wat humor. Beetje suspense. Beetje schrik. Leuke vrouwelijke hoofdrol.
Maar toch. Er zijn ook zwakke en vervelende dingetjes. De gore blijft slechts beperkt tot een enkele scène. De leuke hoofdrol houdt de kleertjes aan. De combinatie 'creepy kid' en 'film met religieuze referenties' is heel erg onmiskenbaar. De acties van creepy kid grenzen aan saaiheid. De rol van de geheimzinnige onbekende ontspoort en belandt in het belachelijke. Het zijn zo maar wat voorbeelden.
Er is echter één ding dat al die voorbeelden nog overtreft. Eén ding dat erger is. Dat is de inzet van de muziek. Die slaat echt alles. De muziek wordt bijzonder overmatig ingezet om een spannend moment aan te kondigen. En met overmatig, bedoel ik echt buitenproportioneel. Nooit uitgekiend of subtiel. Nee, nooit. Het gaat als volgt. De muziek wordt luider en luider. "Oh god", denk je dan al. "Een spannend moment is aanstaande. Daar gaat vast een jumpscare komen". De muziek wordt nog iets luider en dan…..
Boem! Met een enorme uithaal van alle beschikbare instrumentarium, zien we hoe de babysitter de koelkast opent en... er iets uitpakt. Geen reden tot schrik. Er kan weer geademd worden. Kom op! Wat een overkill. Ik vind een jumpscare op z'n tijd leuk, maar dan wel graag met reden. Dit doet pijn en slaat de plank erg mis.
Ok. Rustig nu. Op naar de slotconclusie: De film kijkt over het algemeen leuk weg, maar na verloop van tijd kunnen de zwakkere dingetjes in de film steeds minder goed gecamoufleerd en genegeerd worden. De prettige elementen wegen te weinig op tegen de vervelende. Het schuurt. Als aan het eind de voorspelbare afloop inderdaad ook echt gebeurt, ben ik er wel klaar mee.
'Babysitter Wanted' is een heel aardige film (hier begint de muziek in te zetten en aan te zwellen) met teveel zwakheden om de film tot het einde vreugdevol en kritiekloos te kunnen uitzitten (muziek zwelt nog steeds aan). Aan het eind rest een gevoel van (oorverdovend klinkt het nu) teleurstelling! (Muziek gaat nu in afwachting van de slotzin in één fenomenale toon door de geluidsbarrièrre). Komt ie. Het eindoordeel: HET VIEL WAT TEGEN! (Stilte volgt).
Kan ik mooi even zeggen dat dit m'n 1000e mening was en ik daar wel een beetje trots op ben.