Monster Trucks (2016)

Actie / Komedie

geregisseerd door Chris Wedge
met Lucas Till, Jane Levy en Amy Ryan

In een poging te ontsnappen uit het leven en de buurt waar hij in is opgegroeid besluit Tripp, een laatstejaars middelbare scholier, een monstertruck te bouwen van afgedankte auto's. Na een ongeluk bij een nabijgelegen olie boorlocatie komt een vreemd, ondergronds wezen met een talent voor snelheid naar de oppervlakte. Dit kan wel eens de sleutel zijn tot het verlaten van de stad samen met een hoogst onwaarschijnlijke vriend.

kappeuter (moderator)
Vanaf 19 januari 2017 in de bioscoop (Universal)
EDIT: bioscooprelease is komen te vervallen

avatar van Kondoro0614
Tja.....

avatar van sinterklaas
'MAMAAAA!!! STRAKS NAAR DE MEKDONNELS? MEKDONNELS!!! HEPPIE MIEL!! HEPPIE MIEL!!'

Met andere woorden 2 februari 2017 in de bioscoop...

avatar van arno74
Heb de trailer in de bioscoop gezien. Overal kromme gezichten en zuchtende mensen erna. Een producer moet toch weten dat een film over trucks aangedreven door inktvissen die zich in het chassis wringen een enorme flop wordt?

avatar van horizons
arno74 schreef:

Heb je het budget van deze film gezien? Gigantisch. Filmstudio heeft al verliespost van 125 miljoen dollar opgenomen dit jaar (serieus).

Ik denk wel dat deze film het goed doet bij kinderfeestjes.

avatar van voskat
Het idee had zowaar potentieel. Jammer dat de uitvoering niet wat pittiger was, want de monsters zijn best leuk.

avatar van schumacher
Niet serieus nemen deze film.
Al bij al nog eens leuk om gezien te hebben, goed voor 1 keertje, feelgood movieke.

avatar van D-ark
Een hoop gemiste kansen vooral. Monster trucks is het net niet in bijna alles, het heeft een goede cast maar de personages zijn matig uitgewerkt, de effecten als de autos bewegen is tof maar alle losse monster cgi is vreselijk en het dialoog gaat van vlot naar onzettend stijf. Uiteindelijk is de film wel prima vol te houden voor de volle duur maar hier had veel meer in gezeten. Ze konden er een leuke familie film van maken of een donkere creature horror komedie maar nu zit het ergens tussen in waardoor het nog vervalt in de 'wel aardig' republiek.

avatar van Phantasm
Leuk bedacht allemaal, maar sommige dingen die er in gebeuren komen wel wat onwaarschijnlijk over, moet je maar met een korreltje zout nemen.

avatar van Rico120
deze film is leuk heb me in deuk gelegen die inktvissen zijn leuk gedaan
heb nog nooit een truck zien rijden over daken
deze film is leuk
de grappen zijn ook leuk

Prima film voor de kleintjes onder ons maar niet aan mijn besteed.

avatar van memento12
leuk

Leuk om eenmalig te kijken. Niet bij nadenken en ook niet teveel achter zoeken.

Niet monsterlijk goed maar toch ook niet slecht gemaakt. Redelijke special effects, visjes zien er goed uit. Doelgroep is vroege tieners denk ik, voor hen zal dit best leuk zijn. Volwassenen zullen zich gaan storen aan de voorspelbaarheid van dit formulewerk, waardoor het gaandeweg toch wel saai word. Ach, er doen wat coryfeeën uit vervlogen tijden mee: Rob Lowe, Danny Glover, Barry Pepper, Frank Whaley.....Best leuk hen nog een keer te zien, maar over het algemeen is het beter om op een verjaardag geen stoere verhalen te vertellen omdat je deze Monster Trucks gezien hebt.

avatar van Decec
Een goede actie/avontuur/komedie/familie/fantasie/SF film...
Leuk en prima verhaal...
Grappig beestjes...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Barry Pepper, Rob Lowe en Danny Glover...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Heerlijk genoten...

avatar van Henry Spencer
De kinderen vonden het leuk.

avatar van bjerik76
trailer ( en dat monster) ziet er wel grappig uit

avatar van Grindhouse62
Een leuke film voor de kids. Boordevol actie.. Leuk gedaan.

Ugh.

Nickelodeon films, de volgende keer als ik dat zie voorbijkomen zet ik het maar meteen weer af denk ik. Ze blijken garant te staan voor goedkope en kinderachtige cinema. Dat films zich meer op kinderen richten is één ding, maar een beetje basiskwaliteit mag toch wel.

Het concept is me ook nooit helemaal duidelijk geworden, behalve dan het letterlijk nemen van de "monster truck". Maar de uitwerking slaat echt helemaal nergens op, de monsters die in/onder de trucks kruipen ... het zal wel. Vond het alleen niet geinig, leuk, geslaagd.

Acteerwerk is beneden alle pijl, CG oogt ook maar goedkoop (voor blijkbaar een best prijzige film) en het duurt ook nog eens veel te lang. Mnee, terecht en begrijpelijk dat deze film zwaar geflopt is. Eentje om snel weer te vergeten (of gewoon te negeren, voor wie hem nog niet gezien heeft).

avatar van Shadowed
Wel ok.

Ondanks de matige reviews vond ik de film best meevallen. Toegegeven, het verhaal is niet ontzettend bijzonder en is de film ook voor kinderen misschien wat tegenvallend. Dat monstertje was niet te best vormgegeven, maar was wel een leuk beestje.

Cast doet het best leuk, Levy is altijd wel een prettige actrice om te zien. Till is ook wel leuk maar al wat minder. De film is qua grappen wat flauw, maar er zit genoeg actie en spektakel in om te blijven vermaken. Vooral de truck scenes zijn leuk.

Wat flauw, maar ik heb me echt wel prima vermaakt hiermee. Geflopt was overigens wel te verwachten, dit is niet echt de film dat mensen naar de bioscoop trekt, toegegeven. Meer een film die je thuis op de bank het beste kan bekijken.

avatar van K. V.
Toen ik de doos zag vreesde ik dat het een matig b-filmpje ging zijn, maar de film viel toch wel beter mee dan gedacht. Ik vond het nog wel een leuke film die zeker voor het doelpubliek (Nickelodeon) geslaagd is.
De hoofdacteurs (de jongen en het meisje) vond ik wel wat oud voor hun rollen, maar voor de rest deden ze het zeker niet slecht.
Visueel vond ik het wel geslaagd. Het monster zag er wel goed en "realistisch" uit.
Verder verveelde het verhaal ook niet.
Misschien door de lage verwachtingen viel de film eigenlijk wel goed mee. Ik heb me er goed mee geamuseerd en vond het een entertainende film.