Gardens of Stone (1987)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Francis Ford Coppola
met James Caan, Anjelica Huston en D.B Sweeney

Een kolonel leeft met het feit dat jonge soldaten naar Vietnam worden gestuurd. Continu wordt hem geweigerd om jonge soldaten op te leiden met zijn ervaring. Hij besluit om de zoon van een oude oorlogsvriend te helpen.

neo (crew)
nooit gedacht dat coppola na apocalypse now
nog een film over vietnam kon maken.de film is aan het begin erg goed,maar op het einde verloor ik de aandacht een beetje bij kijken.3 sterren

avatar van streeter
Coppola's zoon stierf tijdens het filmen, in een boot ongeluk (het was de schuld van de zoon van Ryan O'Neal, die ook in de film meespeelde, maar later opnieuw werd gecast).

De volgende ochtend ging Coppola gewoon door met filmen. Geen enkel idee hoe en waarom...

Film gisteren gezien en moet zeggen niet echt een speciale film of waarvan je zegt dat was nu eens een goeie.
De acteer prestaties vielen mee en dat was het dan voor mij.
Verhaal vrij saai en gebeurd maar weining vind ik.
2.5 sterren

orbit
Magere film, je zou niet zeggen dat dit van FFC was.. maar nou heeft de man ook wisselvallige films op zijn naam staan

avatar van Santino Corleone
Ik wil hem wel zien eigenlijk omdar James Caan erin speelt De berichten hier zeggen dat het niet echt een goeie was van FFC..

Ik heb de film lang geleden gezien. De film heeft destijds wel indruk op mij gemaakt. Misschien is hij wat saai of hadden we iets meer verwacht van de regisseur, maar het verhaal aan zich blijft aangrijpend.

avatar van nightbreed
Dit noem ik nog eens een fikse tegenvaller.
De film komt nooit op gang (zwak script) en het einde zie je al ver van tevoren aankomen.
Ik vond het acteerwerk ook verre van overtuigend.
Met pijn en moeite heb ik de film uitgekeken.

Van een film met een cast als deze had ik veel meer verwacht.
Het is een saaie bedoening en de prent is nooit echt overtuigend.
Bovendien zijn de vertolkingen, vooral van James Caan, ondermaats.
De enige die me een beetje kon bekoren was Angelica Huston, maar verder is dit een film om snel te vergeten.

avatar van Kr!kke
Het is wel goed dat er eens gefocust wordt op een totaal andere divisie van het leger, ver weg van het oorlogsgebied, maar erg boeiende scènes leverde dat in deze film niet op. Ook de acteerprestaties vond ik nu niet bepaald van een hoog niveau, zodat ik toch van een tegenvaller kan spreken (nochtans ben ik een enorme fan van het genre).

avatar van Uzza_Sparta
goede film van Coppola. Had ook veel beter gedaan in de boxoffice als ze de "oorlog" beschrijving hadden weggelaten
Eind jaren 80 ging de hype over Coppola's eerste vietnam oorlogsfilm sinds Apocalypse Now, en Caan en Coppola van The Godfather zijn weer samen aan het werken. Er werd weinig verteld over wat deze film echt over ging.
Hier heb je goede prestaties van o.a. James Caan en Mary Stuart Masterson.
Een goede drama en een aanrader.

Als anti-Vietnam-oorlogsfilm maakt deze prent weinig indruk.
Ging zelfs vervelen, temeer dat ook de acts niet bepaald overtuigend waren.

Een ingetogen en subtiel oorlogsdrama over jonge mensen met een toekomstperspectief die naar Vietnam gingen en daar sneuvelden en over verschillende relaties. De film werd met gevoel voor detail (militaire gebruiken en procedures) geregisseerd, de personages werden realistisch en met liefde neergezet en hun emoties kwamen gerechtvaardigd over.