ad

Geregisseerd door: Tony Krantz

Met onder meer: Bostin Christopher, Ashley Johnson en Daniel Stern

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Otis

Een jonge cheerleader wordt op een dag ontvoerd en bruut gemarteld door de psychopaat Otis. Maar op een gegeven moment weet de jongedame te ontsnappen en vlucht naar haar ouders, die ze het hele verhaal vertelt. Omdat de ouders geen vertrouwen hebben in het huidige rechtssysteem besluiten ze om zelf stappen te ondernemen. Ze gaan op zoek naar de man om het zaakje persoonlijk op te lossen. Maar alles loopt niet helemaal zoals gepland als zijn broer plotseling opduikt.

imageimage

NightSpirit

Ik vond hem wel geslaagd hoor. Heb me goed vermaakt met deze. Vond hem zelf een 2e keer kijken waard. Origineel verhaal, en toch typisch een horrorfilm. Fantastische rol van die profiler Hotchkiss. 4*

avatar van Hollywood007

Hollywood007

Leuke film maar ik heb toch enkele opmerkingen:

- Voor een horror-komedie hadden de grappen wat beter mogen zijn, soms waren de grappen echt wel leuk maar over het algemeen niet meer dan gewoon ok. Misschien lag dit aan mij, maar ik had gewoon beter verwacht. Aan te hoge verwachtingen kun je moeilijker voldoen.

- Agent Hotchkiss heeft mij de hele film door geirriteerd . Ik weet niet wat deze mens zijn bedoeling was, maar acteren noem ik het niet.

Ik zou dit verhaal wel eens willen terugzien als gewoon een horror. Bostin Christopher zou volgens mij echt wel een overtuigende psychopaat kunnen spelen.

Verder heb ik vooral genoten van Illeana Douglas. Ze was gewoon super als moordlustige moeder die uit is op wraak.

Dus alles samen : wel eens leuk om te zien maar voor mij persoonlijk niet echt een hoogvlieger.

avatar van Corcicus

Corcicus

• 1973 berichten

Gezellige horrorcomedy die evenwel wat grappiger had gemogen en evenzeer blonk de film niet uit in horror. De muziek was wat mij betreft bij momenten echt rotslecht en veel te ostentatief. Desondanks was dit toch een leuke kijkervaring.

avatar van supadragon8

supadragon8

geinig, niet veel meer dan dat. leuke karakter die Otis

avatar van SPT

SPT

Blijf dit toch een heel leuke komedie/horror vinden. Geweldige personages, leuke dialogen. Verveelt ook na de zoveelste keer herzien nog niet.

avatar van Rancid

Rancid

Van een horrorkomedie verwacht ik toch dat 'k soms minimaal eens moet glimlachen. Totaal humorloos, naar mijn smaak tenminste. En die FBT Hotchkiss was om te janken zo slecht en vervelend.

Tegenvaller. Wil iemand 'm van me kopen? 5 euro haha.

avatar van Shadowed

Shadowed

Mwa.

Otis wil dolgraag een aparte film zijn en lijkt daar soms van alles aan te doen. Krantz gaat zo apart mogelijk te werk met zijn film, en alhoewel Otis er weliswaar in slaagt om zich een beetje te onderscheiden van zijn genregenoten, schiet het in zijn geheel toch te vaak en te ver uit de bocht om er ook goed mee te worden.

Het acteerwerk is in ieder geval weinig verheffend en ik vond het jammer dat elk personage moest aanvoelen als een stripfiguur. Dit is dus een punt waar Krantz mee uit de bocht vliegt. Hij wil de personages zo gek en apart mogelijk maken, maar maakt het hier vooral mee mogelijk dat de serieuzere scenes compleet door de mand vallen en niet passend aanvoelen.

Verder wordt er wel heel omslachtig geprobeerd om er een komediefilm van te maken. De soundtrack voelt altijd luchtig aan, maar past nooit in de film. Het voelt erg aan als een amateuristische horrorkomedie waarbij de horror en de komedie nooit weten te mengen. Voornamelijk dus omdat de komedie te veel focus en aandacht krijgt, en het resultaat voelt er wat geforceerd door aan.

De regie zelf voelt passend en vlot aan, Otis gaat lang door maar is nooit echt saai te noemen. Krantz weet er dus wel in te slagen het geheel apart genoeg te maken om niet saai te worden, maar gaat daarbij niet de slordigheidfoutjes uit de weg. Die heb ik echter al in de vorige alinea beschreven, en hoef ik niet opnieuw te herhalen.

Wat ik wel nog in de regie mis is wat sterke editing en beter camerawerk. Hierdoor had het geheel echt goed het genre kunnen ontstijgen en had ik er ondanks de inhoudelijke matigheid nog een hoger cijfer aan kunnen geven. Het verhaal en verloop zijn apart genoeg om veel mee te kunnen doen, maar de ietwat beperkte regie zit dit nog in de weg.

Vermakelijk is het wel en het is allemaal aardig om te volgen. Echt voorspelbaar is het niet en daar zit de voornaamste kracht in van de film. Verder is dit een slordige, en ietwat vreemde (op de goede en slechte manier) film die wel genoeg potentie had, maar hier bij lange na niet naar op weet te leven. Extra punten voor het verloop en verhaal, maar verder is dit een gemiste kans.