Lost Boys: The Tribe (2008)

Alternatieve titel: Lost Boys 2

Verenigde Staten / Canada
Horror / Komedie

geregisseerd door P.J. Pesce
met Autumn Reeser, Tad Hilgenbrink en Corey Feldman

In het kleine plaatsje Luna Bay zorgen vampiers ervoor dat een ieder die hun in de weg staat snel uit de weg geruimd wordt. En in deze duistere periode komen Chris Emerson en zijn jonge zusje Nicole in het plaatsje, bij hun tante Jillian, te wonen. De problemen beginnen als Nicole verliefd raakt op een vampier en Chris er nu voor moet zorgen dat de vampiers vernietigd worden, voor zijn zus in gevaar komt. Hij gaat daarom hulp zoeken bij expert Edgar Frog.

avatar van Demi-Muis
Slechte film in vergelijking met het eerste deel. Een grote teleurstelling.

G to the J
Onwijs slechte film.. Slechte acteurs..
Verhaal is slecht.. Nja alles is slecht..!

Ik wil erbij horen.. oja toch niet.. wat wil je nou..?
Bij Devils lake fzo die scene.. onwijs.. :-0
En zoveel bloed uit die mond.. kwam niet meer bij van lachen.. Wat een nep

avatar van DieGo
Niet eens zo slecht als dat ik verwacht had.

Natuurlijk gaat het verhaal nergens over en er zitten inderdaad een stel debiele scènes in maar gelukkig wordt het allemaal met een dikke knipoog gemaakt. Zeker wanneer de surfboardmaker/vampierenjager geïntroduceerd wordt, die zó over de top was dat ik af en toe een glimlachje niet kon onderdrukken, wat wel gelijk de hoogtepunt van de film is.

Toch maar eens het origineel opzoeken.

avatar van xxc
xxc
Ik had hem slechter verwacht..

Ik heb deel 1 nooit gezien dus het verhaal is nieuw voor me..
De film keek lekker weg, de 90 minuten waren zo voorbij. Ook zaten er wel een aantal schrikmomenten tussen. Alleen wat was het jammer dat Corey Feldman verscheen zeg.. Ontzettend jammer!
Zijn overdreven zware stem, zijn 'weiwaterpistool'.. nee Corey had wat mij betreft beter thuis kunnen blijven..

Met de jongen, Tad Hilgenbrink, had ik ook vrij weinig.. Hij kwam gewoon niet echt overtuigend over.. Zijn 'zus' daarintegen.. die acteerde vrij goed.

Een mooi filmpje, die ik zeker vaker kan zien.. alleen dan als het kan.. zonder Corey.

avatar van eavymetal
De film kan in de verste verte niet tippen aan het eerste deel, en daarom vind ik het dan ook jammer dat ik mijn geld aan deze film heb verspild.

Ik heb de eerst film niet gezien, maar vond deze toch nog redelijk goed.
Alles is een beetje overdreven, zowel wat de vampiers betreft als de scènes die bloederig zijn, en met bloed wordt er wel veel gespild, liters zelfs.
Ik heb me wel kunnen vermaken met deze prent, verder niet te veel bij nadenken.

avatar van Nitrouz
Niet zo slecht als het gemiddelde doet vermoeden, maar niet zo goed als het origineel. The Lost Boys uit 1987 doet mij vooral denken aan geweldige muziek en een enorme hoeveelheid sfeer. Op zich was deze sequal ook best sfeervol.

De film bevat een hoop meer flauwe humor dan het eerste deel, en qua horror moet de liefhebber het vooral doen met wat gore, welke op zich niet echt speciaal is.
Het acteerwerk is redelijk matig, de hoofdrolspeler overtuigde niet echt, zijn zusje deed het iets beter. Edward Frog vond ik wel een tof personage, lekker over de top wel..

In zijn totaliteit is dit tweede deel in de inmiddels Lost Boys trilogie een mager filmpje. Een beetje gore, een slap verhaaltje en wat mager acteerwerk, niet meer niet minder. Maar ik heb me niet verveeld of geërgerd, wat mij geen hele lage score doet geven.

avatar van newG
Met een gemiddelde van 2,14 zou je echt een ongelooflijke k*tfilm verwachten, maar nee hoor.
We zien hier dan wel een standaard vampierenfilmpje,toch zijn er een aantal leuke actiescènes, zit er leuke humor in en is zelfs het acteren nog eens niet zo slecht. De enige rede voor ie 2.14 die ik kan bedenken is enkel het recycleren van de naam: The Lost Boys. En dat vind ik toch wel jammer, want ZO goed was het origineel nu ook weer niet...

3.5* Alleen al omwille van het geniale begin van de film

avatar van panax
niet best ........................
ondanks wat komische noten..............
en een grappig einde...............
haalt het niet bij het origineel !!!

avatar van panax
de eerste film is geweldig ,met kiefer sutherland
maar deze is bagger ,en bagger !!!!

avatar van dutchtuga
Pesce probeert het wel en komt qua sfeer sporadisch dicht bij het eerste deel, maar The Tribe is in alles minder dan The Lost Boys. Dit is naar verwachting natuurlijk, maar toch vraag je je telkens af waarom er bepaalde keuzes worden gemaakt in moderne horrorfilms. Zoals de versnelde beelden, wat een verschrikkelijk sfeerloze bedoening is dat zeg. Less is vaak more en daar kijken veel regisseurs overheen, helaas.