Manhandled (1949)

Misdaad / Film noir

geregisseerd door Lewis R. Foster
met Dorothy Lamour, Sterling Hayden en Dan Duryea

De kleine crimineel Karl Benson gebruikt en bedriegt verschillende onschuldige mensen om te overleven. Eén van Benson's slachtoffers is Merl Kramer, die er net op tijd achter komt, dat haar vriend Guy Bayard haar bedriegt. Guy wordt gezocht wegens juwelenroof door de verzekeringsagent Joe Cooper, die Merl onder druk zet.

Het begin zag er veelbelovend (spannend, duister en gestileerd) uit, maar al snel leek de regisseur de grip en de passie kwijt te raken en deze film noir misdaadthriller verviel in een traag overkomend (voelde veel langer dan de 97 minuten speeltijd), onevenwichtig en bombastisch verhaaltje. De zogenaamde komische noten werkten enkel tegendraads. Ook de cast sprong in eerste instantie in het oog maar kon dat niveau niet vasthouden.