Hamlet 2 (2008)

geregisseerd door Andrew Fleming
met Steve Coogan, David Arquette en Catherine Keener

Dana Marschz is een drama-leraar op een doodgewone middelbare school in een plaatsje in het Zuidwesten van de V.S. Hij besluit zich flink te onderscheiden en neemt zich voor een vervolg te schrijven op Hamlet, het wereldberoemde stuk van William Shakespeare. Met hulp van zijn leerlingen begint de onderneming zowaar een eigen leven te leiden in de media.

van de makers van South park dus het kan best nog wel een vette film worden

Geen Parker of Stone, maar de creative producer en schrijfster van de twee films en enkele afleveringen in de serie. Nogal een flauwe verkooptruc, alhoewel ze niet ongelijk hebben natuurlijk.

Tja, ik heb hem gezien op een crappy site, maar zelf daar was hij niet eens zo slecht. Het stukje met Rock Me Sexy Jesus was echt briljant. Er valt niet echt veel over te zeggen, maar zeker de moeite waard om eens te kijken.
Steve Coogan doet het zeker niet verkeerd, alleen vond ik de rest van de cast af en toe weinig inspirerend. Het einde was was wel leuk, maar ook alweer niet echt "outstanding." Misschien toch de moeite waard om hem ergens te kijken in goede kwaliteit. Is hij al op een of andere manier in Nederland te zien?
3 sterren.

avatar van Grotehaas
Gisteravond in de Sneak gezien.
Hilarisch, voor de pauze af en toe niet echt samenhangend, maar na de pauze wel.
Geen bijzonder script of wat dan ook, eigenlijk een beetje standaard, maar dat wordt meer dan goed gemaakt door af en toe fantastische grappen en goede hoofdrol voor Steve Coogan en een geweldige Elisabeth Shue.
(Zonder iets te verklappen: zelden zo leuk iemand zien zoenen 30 seconden voor het eind van de film als Elisabeth!!!)
Een film waar niet iedereen gecharmeerd van zal zijn, maar zeker de moeite waard.
Ik gaf gisteren een 7.8. Dat is op deze site een 4.0

woow.

Ik dacht, hehe van de makers van south park. Dit gaat lachen worden (btw huge SP fan). Ik zet hem op. Ik zeg oke hmm, eventjes geduld het zal wel komen.

Na 3 kwartiers, ik kan het niet meer aan ik zet em gewoon af !. Zo slecht is ie. Hij is niet grappig, het thema is voor mij persoonlijk gewoon niet intressant. (ok daar heb je trailers voor, maar die bekijk ik niet, soms verklappen die echt te veel !). Dus ja persoonlijk zeg ik, geen goede film. Ik bekijk zeker 15 films in de week en dit al gedurende een jaar, en dit was de 1ste keer dat ik een film in het midden afzet. Afrader ! (persoonlijk mening e mensen, voel je niet aangevallen als je hem wel goed vond, des te beter voor jou)

avatar van Niqk
appart filmpje, vond hem niet onaardig, maar ook zeker niet super..

avatar van otherfool
Leuke cast en plot. Ben wel benieuwd eigenlijk.

Heb de film halverwege uitgezet. kon het gewoon niet langer aanzien. Ik vond de grappen gewoon niet grappig,

avatar van otherfool
Deed me denken aan Nacho Libre; een leuke cast, een leuk plot en wachten maar op actie voor de lachspieren... die maar niet worden gekieteld.

Werkelijk elke grap slaat dood in Hamlet 2, er is nergens een leuk typetje te bekennen en het sentimentele slothalfuur maakt van deze draak een heuse stinker.

Zelden zo moeten doorbijten om een film af te kijken, simpelweg hopeloos mislukt en ook de enigzins leuke rolletjes voor Elisabeth Shue en Amy Poehler kunnen dit niet van de 0,5* houden.

ik denk dat ik nog nooit zo'n slechte film heb gezien. Echt zonde van je tijd!

avatar van Skrean
Ik vond het een geslaagde comedy, een echte feel-good.
De acteurs doen het allemaal goed met heerlijke zelfspot hier en daar.
Steve Coogan was erg grappig met af en toe rare bekke trekkerij.

avatar van ArcovandenBroek
Steve Coogan deed absoluut z'n best, maar de film wil maar niet op gang komen. De trailer vond ik al niet heel interessant, dus ben niet teleurgesteld de bioscoopzaal uitgelopen. Het laatste half uur maakt het nog een voldoende, al had ik graag nog wat repetities van de gezien.

avatar van Salto
Ik denk dat dit een echte cult-film gaat worden....

in amerika is het al uit ik heb de film zelf al gezien....maar het is niet echt zoals ik het verwacht had.

de trailer op southparkstudios.com was erg leuk maar als je de hele film ziet dan zitten er weinig leuke stukken bij.

op een gegeven moment wordt het ook wel een beetje langdradig en best saai. pas een beetje aan het eind is het pas wel een beetje leuk.

toen ze team america hadden gemaakt was het pas leuk maar deze film kan ik maar helaas grotendeels afkraken

Niet echt wat ik er van verwacht had, lang, saai, weinig humor veel voorzienbare acties, en vaak ook heel erg voorspelbaar.

Leuke film, beetje met een knipoog naar kijken.
Zitten echt leuke dingen tussen. en krijgt van mij 3 sterren.
Dit is ook zekker geen B film te noemen.. je moet er gewoon van houden.

avatar van LinkVink
Vermakelijke film, echt veel knipogen naar verschillende films en het eind is zoals een eind van een lachfilm hoort te zijn

avatar van Flipman
Deze film volgt zo'n strakke lijn! Uitgekauwde formule, erg jammer: mislukte leraar moet lesgeven aan een groep kansloze jongeren, die hem maar een doorspoeldrol vinden, uiteindelijk nemen ze zijn lessen iets serieuzer en gaan ze nog meer geloven in het project dan hijzelf, waarna ze een doorslaand succes boeken. Ik heb het allemaal al gezien. Ik denk dat de kijker zich moet vereenzelvigen met de recensent die Dana steeds afkraakt.

Ik wil niet zeggen dat de film geen komische momenten en/of karakters kent, maar verrassen is een woord dat door de makers nog moet worden uitgevonden. De gebeurtenissen zijn van mijlenver te zien aankomen, maar de setting is leuk. Toch niet meer waard dan een viertje. Erg jammer, want de opzet is aardig, als je het een beetje uit de conventionele uitwerking zou weghouden. Steve Coogan maakt de film het bekijken waard, maar redden kan hij hem helaas niet.

P.S.: Ik zocht Pam Brady op en had gelijk dat zij degene is die meewerkt(e) aan South Park en Team America: World Police. Zij is de enige connectie tussen die twee en deze film. Verwacht dus niet de humor van Parker en Stone.

avatar van De GeuS
Ik vond het best een geslaagd filmpje. Ik heb niet hardop gelachen, maar een glimlach kon ik zeker niet onderdrukken; 3*

avatar van IcU
IcU
Wat en onterecht lage score. Dit was echt een verassend geinig filmpje met een vermakelijke rol van Steve Coogan. Gewoon leuk.

avatar van breedbeeld
Ik vond het in elk geval geen tijdverspilling.
Slechts één keer hardop gelachen weliswaar maar leuk genoeg verder.
Niet in het minst vanwege Elisabeth Shue natuurlijk.Zo leuk om haar weer eens, al is het kort ,te zien.
Verder had ik het idee dat Coogan een soort Gene Wilder rol moest neerzetten.Deed ie wel aardig maar ik had liever the real McCoy gezien natuurlijk ( wat niet kon denk ik zo gezien zijn leeftijd ).

avatar van DonOswaldo
zeker geen hoogvlieger, en er hadden zeker wel meer grappen gemogen, maar toch zeker vermakelijk voor een keertje

deed me af en toe denken aan Dangerous Minds, de mensen die beiden gezien hebben snappen me wel denk ik

avatar van Blokland
Totaal niet grappig.

avatar van Aapje81
Ik heb echt van deze film genoten. Het is nu niet dat deze film bijzonder goed is maar de feel good factor was hier toch net even anders. Creativiteit, nonsence en toch ook hele subtiele humor kwamen erg leuk samen. Waarschijnlijk ben ik een van de weinigen maar dit tweede deel van Hamlet sprak mij zeer aan.

Erg leuke film

avatar van david bohm
Flink gelachen, geen doorsnee film en dito humor.

avatar van Freckles
Niet echt mijn ding.
2/3 keer moeten lachen,
niet genoeg voor mij.

avatar van DVD-T
Het enige leuke aan de film was de uitvoering zelf. Verder een niet erg interessant verhaal. Nogal standaard leraar wordt eerst niet geaccepteerd maar later wel highschool filmpje. De acteurs kunnen de film verder ook niet redden, maar vooral de niet werkende humor is dodelijk saai. Zit totaal geen goede timing in, zodat veel grappen op niets uitdraaien. Het einde is dan wel weer leuk gedaan met de musical uitvoering van Hamlet 2. Een film die je niet lang zal bijblijven.

In potentie best aardig, maar het gehele jasje waar de film in gestoken is werkt niet. De timing (in/en de montage) zijn vaak bijzonder matig, waardoor veel (beter: alle) grappen niet werken. De film mist ritme, sfeer, een 'ziel', terwijl met name Steve Coogan laat zien veel te kunnen.

avatar van james_cameron
Maffe, vuilgebekte komedie met een leuke hoofdrol van Coogan. Het eerste uur werkt prima, met veel geslaagde grappen en hilarische dialogen. Helaas gaat in de climax de film finaal onderuit, wanneer het daadwerkelijke toneelstuk 'Hamlet 2' wordt opgevoerd. Hier wordt alles veel te dik aangezet en te serieus in beeld gebracht, waardoor er weinig meer te lachen valt. Ook wordt één en ander veel te voorspelbaar en conventioneel afgewikkeld, waardoor de film op twee gedachten hinkt. Jammer, want met een meer gewaagde, meer anarchistische aanpak had de film veel leuker kunnen zijn.

Vond dit echt een goede komedie. Versta de slechte reacties ook helemaal niet. Sommige mensen hebben hier toch echt geen gevoel voor humor. Voor de South park fans is dit echt een goede film. Er zitten van die marginale elementen in zoals in de serie.

avatar van the new guy
Hilarische komedie die alleen maar doet waar hij voor bedoeld is: Grappig zijn.

avatar van Uzza_Sparta
niet slecht maar Steve Coogan heeft veel betere films gemaakt

avatar van BlueJudaskiss
Het script is los zand en Steve Coogan die op de Amerikaanse tour gaat vond ik niet altijd leuk, maar toch heeft dit wat. Sowieso word ik altijd erg vrolijk van films waarin alles en iedereen door de mangel wordt gehaald en niemand wordt gespaard. Ik vond dat de film meer slechte grappen had dan goeie, maar de goeie tellen dubbel want ik heb een paar keer heel erg hard gelachen. 4,0*