New Eden (1994)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Alan Metzger
met Stephen Baldwin, Lisa Bonet en Tobin Bell

Om gevangenisruimte te besparen, worden veroordeelden niet opgesloten, maar op een grote zandplaneet gedumpt. Van een groep van twaalf veroordeelden worden er tien direct bruut vermoord door de zogenaamde Sand Pirates. Alleen de aan elkaar geketende Adams en Kyne overleven. Kyne gaat de Sand Pirates achterna om zich bij hen aan te sluiten, terwijl Adams slaaf wordt bij een groep nomaden, die hij probeert te helpen door een irrigatiesysteem aan te leggen. Kyne heeft zich echter omhooggewerkt bij de Sand Pirates en eist een deel van de oogst op.

avatar van dray
Bij dit soort films vraag ik me toch altijd weer af: wie wordt er hier nu beter van? Totaal onnodige film.
Een extra * voor/door Lisa...