Nick and Norah's Infinite Playlist (2008)

Alternatieve titel: Nick & Norah's Infinite Playlist

Drama / Komedie

geregisseerd door Peter Sollett
met Michael Cera, Kat Dennings en Aaron Yoo

Nick (Michael Cera) en Norah (Kat Dennings) ontmoeten elkaar op een punk-concert. Hoewel ze behalve hun muzieksmaak niets gemeen hebben, vallen ze voor elkaar en zorgt de ontmoeting voor een bijzondere verandering in het leven van beide.

avatar van Brooklyn
Ook dat vond ik wel meevallen

avatar van Elineloves
Ik ben dan wel geen man, maar zou direct op haar vallen hoor.

avatar van rep_robert
En ik ook, wat een leuk koppeltje maakt ze met Cera in de film zeg.
Verder is het hele filmpje ook verrassend. De humor is af en toe schrikbarend leuk(kauwgom die de hele vriendengroep rondgaat en die Caterine is ook heerlijk debiel).
Voor de rest lekkere muziek wat goed werkt bij de film, al zou ik er in mijn vrije tijd niet naar luisterde en een lekkere(standaard) lovestory met de charismatische Cera en Dennings, die geknipt zijn voor deze rol.

Gewoon een leuke film, zonder veel poeha of pretenties en met goede muziek. Michael Cera en Kate Dennings zijn beide goed op dreef en dat geldt ook voor Ari Gaynor (Caroline).

melvddonk
Leuk tussendoortje.

Het is een standaard liefdesverhaaltje. Het verhaal is niet erg bijzonder, maar het is wel erg leuk uitgewerkt. De droge en vaak subtiele humor die erin verwerkt is werkte erg goed op mijn lachspieren.

De personages zijn leuk. Michael Cera is geknipt voor zijn rol en zet zijn personage erg leuk neer. Ook Kat Dennings doet het erg goed. Wat ik wel irritant vond (daar kon de film alleen niets aan doen) was dat ik steeds naar Kat Dennings zat te kijken en dacht: 'Waar ken ik haar nou van?'. Na een klein beetje speurwerk kwam ik erachter dat ik haar van Raise Your Voice kende. Daar was ze ook al erg leuk.

De chemie tussen Cera en Dennings was duidelijk aanwezig en dat maakte het allemaal erg prettig om naar te kijken. Ondanks het goede acteerwerk van de twee hoofdrolspelers moest de film het toch vooral hebben van de bijrollen. Ik vond het dronken vriendinnetje hilarisch! Steeds die terugkerende kauwgom ook. Ik heb me rot gelachen. Ook de twee jaloerse exen vond ik erg leuk. Toen Nick zijn exvriendinnetje buiten liet staan nadat ze een sexy dansje had gedaan kon ik mijn lach ook moeilijk onderdrukken.

Verder heeft de film ook erg leuke muziek, een fijne speelduur en een lekker sfeertje. Ik heb me dus prima vermaakt.

avatar van Number23
Het is waar wat ze over deze film zeggen, ik zat echt heel de film te wachten tot ze bij elkaar kwamen. Alle dingen die ertussen gebeurde leek het moment alleen maar uit te stellen. Maar toen t eenmaal zover was, was ik helemaal in harmonie haha.
Leuke bijpersonages zorgen voor een goede voldoende.

avatar van decicco
Geweldige acteur die Cera!

avatar van Noodless
Leuk tussendoortje die gelukkig in zijn genre nergens te melig of te flauw wordt.
Kat Dennings is een aangename ontdekking en Michael Cera stoorde mij althans niet.
6/10

avatar van nightbreed
Prachtige film met een leuk script en leuke karakters. Cera is een meester in het vertolken van de licht sukkelige droogkloot.

avatar van SaNDuTjE
Prima film met een luchtig verteld liefdesverhaal ondersteund door aardige cast en leuke muziek.

Cera heeft duidelijk geen enkele moeite met het spelen van de sullige Nick maar zorgt door wat komische momenten dat zijn rol interessant blijft. Deze rol en het verhaal in algemeen heeft wel wat weg van [i]Scott Pilgrim[i/]. Dennins en de rest van de cast zijn sympathiek maar geen van hen springt er uit. Leuke typetjes die op het randje van grappig balanceren maar er gelukkig zelden overheen gaan. De zoektocht naar de geheime band is een aardig idee maar eindigt jammer genoeg in een anti-climax, ook al is dat niet het werkelijke eind. Zoals verwacht valt alles door middel van wat komische scenes op z'n plaats en krijgt een ieder wat hem/haar toe komt lijkt de boodschap.

Geen hoogstaande film maar leuk om een keer gezien te hebben.

Buiten de bijzonder irritante en slechte bijrol van de alsmaar dronken vriendin een voorspelbaar maar ontzettend leuk filmpje

avatar van Pelagatti
Beetje een zo-zo filmpje. Niet slecht, maar interessant wordt hij helaas op geen enkel moment. Cera speelt wel weer heerlijk als zichzelf. Zijn sullige uitstraling met droge opmerkingen "that's unacceptable"...:) Heerlijk! Ik twijfel over Kat Dennings.. zij acteerde een beetje apart. Net alsof het geen acteren was (is dit positief of negatief?). Het had ook wel iets "puurs" namelijk. Ze komt alleen niet zo overtuigend over, mist wat pit o.i.d.

Toch zeker een voldoende en een must voor de Cera fans!

avatar van Pelagatti
timbo_ schreef:

Ja dat was inderdaad echt een rotte appel in de film...

Een vlot doorlopende film vol met allerlei avonturen en met als doel een geheim concert bij te wonen van een enorm populaire band. Een grappige speurtocht is het gevolg. Ik vond het wel apart dat men daar honderden kilometers door New York voor aflegt. Het verhaal is erg leuk, de uitvoering goed gedaan.
Ik zag weinig tot geen drama, wel komedie en wat romantiek.

Ik had wel wat moeite met enkele personages. Het dronken meisje vond ik niet overtuigend en over de top acteren. Ik ben alweer vergeten hoe ze heette, zó oninteressant Tris en Norah vond ik eigenlijk (ook) allebei b*tches op hun eigen manier, niet echt aangename karakters. Dat is dan wel weer goed gedaan, maar minder prettig om naar te kijken (Kat Dennings voor mij beter dan Alexis Dziena).
Nick (Michael Cera) was geweldig, en zijn vrienden vond ik echt grappig.

avatar van Thomas83
Erg leuk. De opbouw en uitkomst van de film zijn voorspelbaar, sommige personages ronduit vervelend en slecht uitgewerkt (Tris, Tal en die bezopen vriendin Caroline dan vooral), er zijn veel geforceerde en soms zelfs ronduit ridicule momenten en de film wil soms wel wat al te graag een soort van indie/hipster-achtig iets zijn, maar vond ik het een erg leuke film om te kijken.

Er zit een speciaal magisch sfeertje in dat me erg aanstaat. Ook de soundtrack bevalt me wel goed. Cera heeft echt weer zijn standaardrol, maar hij weet wel heel goed hoe je die rol moet spelen en er is echt sprake van chemie tussen hem en Kat Dennings. Wat een mooie meisje is dat ook, zonder een al te standaard mooi gezicht zeg maar.

Dziena zal wat eerder algemeen als mooi beschouwd worden en heeft ook wel een prachtig gezicht, maar verder maar een schriel meisje. die weinig persoonlijkheid lijkt te hebben. Dennings maakt met haar uitstraling de film juist zo leuk. Op zich wel grappig om Baruchel eens een gladde jongen te zien spelen, maar vond de rol nou niet echt bij hem passen. Verder leuk dat Devendra Banhart nog een cameo heeft. Een dikke 3.5*.

avatar van ILDIB
Gewoon een lekkere feelgood movie. Prima spel erbij.. Alleen die alcoholiste hadden ze weg mogen laten van me..

avatar van freek_93
Een lekkere comedy over stelletje tieners waarvan een paar wat liefdes problemen hebben. Tegelijkertijd proberen ze ook een band te vinden en doen zich er meer problemen voor! Met goede humor en een droogkloot als Cera vind ik dit een hele goede film! Zit ook goede muziek in!

avatar van Sarasani
Kat!!!

avatar van K. V.
Deze eens geprobeerd en 'k vond hem niet mis, maar jammer dat Michael Cera alweer z'n zelfde rolletje speelde. Het verhaal was niet mis, al dacht 'k wel dat het meer om de muziek ging gaan.
Verder deed de cast het wel prima en kwamen ze wel overtuigend over.
Eigenlijk vond 'k de extra's op de dvd eigenlijk erg goed, veel grappiger dan de film zelf.
Tja, prima om eens mee te pikken als hij eens op tv passeert, maar het zal wel een film zijn die me niet echt zal bijblijven.

avatar van mjk87
Best leuk. Nu is het wel dat ik dit allemaal typische filmpersonages vind, van die leuke mensen die ook van goede muziek houden; althans, in het echte leven kom ik ze niet tegen. Maar dat maakt me weinig uit bij dit soort films, ik voel me er thuis en het irriteert in ieder geval niet. De film had wel iets weg van American Graffiti en opvolgers door zich af te spelen in slechts één nacht, alleen gebeurt er in deze film net wat meer. Soms is het flauw, soms leuk maar het zorgt altijd voor voldoende tempo en afwisseling waardoor de prent niet kan vervelen. Dennings is daarnaast een leuke meid met die stem en die prachtlippen (zij is iemand die echt goed rode lipstick kan dragen, dat is maar weinig vrouwen gegeven) en zij is het die voor de chemie moet zorgen, want van Cera word ik niet heel wild. Een beetje zoutzak, zoals hij zich gedraagt, iets teveel het nerveuze jongetje spelen. Overigens had ik met zo een titel wel wat meer muziek verwacht, dat viel me dus wat tegen, al is de muziek die er is wel goed en mooi verwerkt in de film, denk alleen al aan die dansscène bij het licht van twee koplampen (klik.) Dat zijn echt momenten waar ik gelukkig van word. 3,5*.

avatar van AC1
AC1
Afgezet na 5 minutes. Vond de voorstelling van het blonde ex-liefje te typisch en karikaturaal. Het voorspelde weinig goeds. Ik dacht "Daar gaan we weer!" My loss? Wie zal het zeggen?

Niet direct een film die me kon boeien.
Flauw romantisch verhaal, de vertolkingen redelijk, maar de muziek dan weer niet veel waard.
Neen, niets voor mij..

avatar van MRDammann
Ik ben eigenlijk wel fan van dit soort films. Een combinatie van een coming of age-, romantische- en tienerfilm. Er zijn al veel klassiekers in dit filmgenre gemaakt. Daar hoort deze film eigenlijk niet bij, maar amusant is deze film zeker.

Aandoenlijk is het eerste woord dat in mij opkomt als ik denk aan deze film. Een film met Michael Cera. Cera is typisch zo'n acteur die maar één type rol tot nu toe kan spelen. Zo erg is dat niet, want het is een sympathieke rol.

De film is niet vernieuwend, niet speciaal, maar op sommige momenten toch wel grappig. Ik heb soms echt wel moeten lachen. Het verhaal is echt dun, maar dankzij de korte speelduur heb ik me niet kunnen vervelen.

Een leuk tussendoortje niets meer of minder.

avatar van Daan258
Helemaal geen slechte film. Vond het een heerlijke feel good filmpje.
Het verhaal was niet bijster maar ik heb me echt geen moment verveeld. En echt heel grappig was de film ook weer niet maar er zaten zeker een paar hele leuke scene's tussen. Met name de blonde dronken chick. Heb daar af en toe zeker goed om kunnen lachen.
Verder ook een erg leuke en goede cast met ook wat geinige kleine bijrolletjes van andere acteurs.
Gewoon uitstekend mee vermaakt.

Een dikke 3,0*

avatar van IH88
“You don't know what it's like to be straight, OK? It's... awful.”

Nick and Norah's Infinite Playlist is een leuke romcom die door de acteurs, de komische situaties en de muziek erg aangenaam is om naar te kijken. Het is nergens wereldschokkend en Cera speelt voor de duizendste keer hetzelfde typetje maar het werkt allemaal wel. Cera en Dennings hebben een geweldige chemie en hun gezamenlijke passie voor muziek wordt leuk gebracht.

De film draait eigenlijk om één nacht waarbij we een stel jongeren volgen die op zoek zijn naar de band Fluffy die ergens in New York zal optreden. Nick (Cera) is nog helemaal verliefd op zijn ex-vriendin maar als geoefende kijker van romantisch komedies weet je dat zodra Nick en Norah elkaar ontmoeten er geen weg terug meer is. Norah heeft ook nog een lastig vriendje die een klein struikelblok vormt en Nick en Norah zijn in het begin niet al te aardig voor elkaar maar vanaf het begin weet je, die twee gaan op een gegeven moment samen komen. Dennings speelt de zelfverzekerde en sarcastische Norah uitstekend al is het niet altijd gemakkelijk om alleen maar naar haar gezicht te staren... En natuurlijk speelt Cera in een band, houdt hij van emo rock en rijdt hij in een Yugo want er moet wel aan de tienerkomedie wetmatigheid van de hipster nerd worden voldaan. En Cera kan dat in zijn slaap spelen. De bijrollen worden bevolkt door lopende clichés (het homostel, de "gemakkelijke" vriendin, de jaloerse ex-vriendin, het arrogante vriendje etc.) maar de acteurs en actrices spelen hun rol naar behoren. Nick and Norah's Infinite Playlist is geen wereldschokkende cinema maar vermakelijk is het allemaal wel. En Cera en Dennings zijn aandoenlijk samen.

avatar van Zwolle84
Lief filmpje.

Nick & Norah's Infinite Playlist: ik had er nog nooit van gehoord, maar kocht de blu-ray voor een paar euro omdat ik dacht dat het een lekker eenvoudig, semi-dorky liefdesverhaaltje zou zijn. En dat is het ook exáct.

Nu is die kans natuurlijk sowieso al groot als Michael Cera erin speelt, ik heb het gevoel dat hij alleen maar gevoelige, ingetogen nerds speelt. En dat doet hij dan ook prima. Wat deze film nét boven het maaiveld doet uitsteken, is de heerlijke wisselwerking tussen hem en de mooie Kat (D)Dennings. Het klikt tussen die twee, dat straalt ervanaf. Daardoor zijn vrijwel al hun scènes samen heerlijk om naar te kijken.

Verder kleurt de film op een goede manier tussen de lijntjes. De toon is lekker lichtvoetig. Met hier en daar van die subtiele dingetjes die niet eens echt grappig zijn, maar wel aan de fijne sfeer bijdragen. Dat Nick in die studio zo nikserig een halve noot aanslaat op z'n gitaar wanneer Norah op hem afloopt in de studio bijvoorbeeld. Het maakt de karakters erg aaibaar.

Nick & Norah's Infinite Playlist is zeker geen hoogvlieger, maar dit soort films staat wel altijd garant voor een leuk tussendoortje. Die paar euro zijn prima besteed.

avatar van Ajax&Litmanen1
Sympathiek, maar ook weer niet zo heel bijzonder filmpje dat door de erg fijne chemie tussen Michael Cera en Kat Dennings prima zijn werk doet. Cera doet het sowieso wel goed in zijn nerd-rollen (ik vind hem in Arrested Development ook geweldig) en Dennings overtuigt ook. Leuke meid trouwens. Er zitten een paar erg fraaie momenten in, zoals het dansen in het licht van de koplampen. Visueel ziet alles er goed uit en de soundtrack is prima gekozen. Zoals ik al zei, niks bijzonders, maar wel onderhoudend.

avatar van 93.9
Redelijke film. Erg hipster, maar niet onsympathiek.