Adrift in Manhattan (2007)

geregisseerd door Alfredo De Villa
met Victor Rasuk, Elizabeth Peña en Dominic Chianese

Adrift in Manhattan is het verhaal van drie karakters die dagelijks de moed vinden om zich door de dagelijkse routine te worstelen door hun ontmoetingen met vreemde mensen. Rose, een oogarts die als verlamd door het leven gaat na de dood van haar kind, heeft een muur rond haar opgetrokken, levend in de onmogelijkheid om opnieuw toenadering te vinden tot haar echtgenoot of iemand anders. Totdat een bejaarde patiënt, een schilder die zijn zicht aan het verliezen is, haar praktijk onaangekondigd begint te bezoeken. Rose merkt op hoe alleen deze man is en spoort hem aan om zijn hand uit te steken naar iemand en hulp aan te nemen. Ondertussen fotografeert Simon, een laatbloeiende tiener met een dominante moeder, mensen van afstand met een geleende telelens. Op een dag loopt Rose, mooi en melancholisch, door het zicht van zijn camera.

avatar van kanjertje
Niet zo'n makkelijke maar wel razend goede film.
Hou echt van dit genre