The Big Picture (1989)

Alternatieve titel: The Temptation of Success

Komedie / Drama

geregisseerd door Christopher Guest
met Kevin Bacon, Emily Longstreth en J.T. Walsh

Producer Allen Habel neemt de pas afgestudeerde cineast Nick onder zijn hoede. Nick ziet kansen om een grote film te regisseren maar zal veel compromissen moeten sluiten.

gewoon een goede film.
kevin bacon voelt zich goed in zijn vel. (of zo lijk het toch)

Sai
Het begint meteen hilarisch met wat uiterst herkenbare amateurfilmpjes, maar daarna verdrinkt deze Hollywoodsatire hopeloos in relatiegebabbel. Af en toe wordt er nog wel lekker wat afgegeven op de industrie, maar erg scherp of erg grappig is het dan niet meer. Aan het einde komt de vaart er weer even in, en een film-over-film moet echt ontzettend kut zijn wil ik hem niet best wel tof vinden. Ik vond hem best wel tof. 6,5.

avatar van 93.9
Zeker een big picture!

Hoe heette deze film in Nederland op video ook alweer?

FisherKing
Heeft als alternatieve titel The Temptation of Success, maar bedoel je een Nederlandse titel ?

avatar van Co Jackso
Aardige film die helaas een paar keer behoorlijk in de fout gaat. Een aantal gebeurtenissen zijn mijn insziens te zwart of wit. Aan de ene kant lijkt de film een film voor volwassenen en aan de andere kant lijkt het wel een kinderfilm. Uiteindelijk blijft de film wel interessant, want het gaat tenslotte om de filmindustrie. Verder doet Kevin Bacon het ook niet slecht.

avatar van Purmerend
Vooral die stukjes die zich in Nick (Bacon) zijn hoofd afspelen zijn erg grappig. Ook met John Cleese en Teri Hatcher.

avatar van Filmfan_1997
Echt een super leuke film met Kevin Bacon in de hoofdrol,
ook niet te lang of te niet goed afgemaakt.

Een aanrader 4*

kappeuter (moderator)
Hier op dvd verschenen?

avatar van Biosguru
1 leuke grap: je kan de film niet in zwart wit maken omdat alle projectoren in kleur zijn tegenwoordig. Voor de rest droevig dit.

avatar van missl
Kevin Bacon speelt lekker. Het verhaaltje is wat mager maar met korte stukjes tussen het verhaal door blijft het vermakelijk.