• 8.663.520 stemmen

Releasedatum: 4 januari 1991

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Big Picture

"Film school prepared Nick for everything... everything but Hollywood."

Producer Allen Habel neemt de pas afgestudeerde cineast Nick onder zijn hoede. Nick ziet kansen om een grote film te regisseren maar zal veel compromissen moeten sluiten.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van jacom

jacom

• 2072 stemmen

gewoon een goede film.

kevin bacon voelt zich goed in zijn vel. (of zo lijk het toch)

avatar van Sai

Sai

Het begint meteen hilarisch met wat uiterst herkenbare amateurfilmpjes, maar daarna verdrinkt deze Hollywoodsatire hopeloos in relatiegebabbel. Af en toe wordt er nog wel lekker wat afgegeven op de industrie, maar erg scherp of erg grappig is het dan niet meer. Aan het einde komt de vaart er weer even in, en een film-over-film moet echt ontzettend kut zijn wil ik hem niet best wel tof vinden. Ik vond hem best wel tof. 6,5.

avatar van 93.9

93.9

Zeker een big picture!

avatar van Wouter

Wouter

Hoe heette deze film in Nederland op video ook alweer?

avatar van FisherKing

FisherKing

Heeft als alternatieve titel The Temptation of Success, maar bedoel je een Nederlandse titel ?

avatar van Co Jackso

Co Jackso

• 21924 berichten

Aardige film die helaas een paar keer behoorlijk in de fout gaat. Een aantal gebeurtenissen zijn mijn insziens te zwart of wit. Aan de ene kant lijkt de film een film voor volwassenen en aan de andere kant lijkt het wel een kinderfilm. Uiteindelijk blijft de film wel interessant, want het gaat tenslotte om de filmindustrie. Verder doet Kevin Bacon het ook niet slecht.

avatar van Purmerend

Purmerend

Vooral die stukjes die zich in Nick (Bacon) zijn hoofd afspelen zijn erg grappig. Ook met John Cleese en Teri Hatcher.

avatar van Filmfan_1997

Filmfan_1997

Echt een super leuke film met Kevin Bacon in de hoofdrol,

ook niet te lang of te niet goed afgemaakt.

Een aanrader 4*

kappeuter (crew films)

Hier op dvd verschenen?

avatar van Biosguru

Biosguru

1 leuke grap: je kan de film niet in zwart wit maken omdat alle projectoren in kleur zijn tegenwoordig. Voor de rest droevig dit.

avatar van missl

missl

Kevin Bacon speelt lekker. Het verhaaltje is wat mager maar met korte stukjes tussen het verhaal door blijft het vermakelijk.

scorsese

Matige film over een beginnend regisseur die een project van de grond probeert te krijgen. Dit regiedebuut van Christopher Guest is wat afwijkend van de rest van zijn oeuvre (meer een verhaal en minder improvisatie). Nogaln fragmentarisch en er zitten zeker wel wat leuke stukjes tussen, maar voor een satire op Hollywood mist het scherpte.