The Story of Louis Pasteur (1936)

Drama / Biografie

geregisseerd door William Dieterle
met Paul Muni, Josephine Hutchinson en Donald Woods

Biografische film over het leven van de beroemde Franse wetenschapper Louis Pasteur. Zijn collega's beschimpen hem en zijn ervan overtuigd dat zijn experimenten zonde van zowel de tijd als van het geld zijn. Hij verhuist naar het platteland waar hij zijn onderzoeken in alle rust kan voortzetten. Als de autoriteiten ontdekken dat de schapen in de streek waar hij woont als gevolg van zijn experimenten geheel vrij van ziektes zijn, veroorzaakt dit veel ophef in de Medische Academie, en Pasteur wordt uiteindelijk door zijn voormalige criticasters de hemel in geprezen vanwege zijn baanbrekende werk.

03:10 - 04:30 zaterdag nacht op de ard.

avatar van The One Ring
Het kan aan mij liggen, maar deze poster lijkt mij meer bij een ouderwetse horrorfilm passen, dan bij een biografie over een wetenschapper.

't was voor te vragen of jullie die film op dvd hebben?

Hoe kan ik deze film downloaden?? Ik heb hem nodig voor onze schoo

avatar van fappie
3 oscars gewonnen deze film, wss weinig bekeken .. mja hij is ook al vrij oud.. heb hem zelf ook nie geizen hoor hahaha;)

avatar van xgogax
Een van de beste biopics ooit , van William Dieterle ...

Interessante en goed gemaakte biopic van deze Franse wetenschapper.
Verwonderlijk toch dat dit de enige film is over deze man, toch niet onbelangrijk voor de Geneeskunde, en met genoeg belangrijke passages in zijn leven om een boeiende film te maken.
Merkwaardig is dat Louis Pasteur geen medicus was, maar wel een scheikundige, die na zijn suksesvolle onderzoeken, tot de Académie française werd toegelaten.
Paul Muni vertolkt overtuigend de rol van Pasteur