• 8.262.819 stemmen

The Story of Louis Pasteur (1936)

Drama / Biografie | 87 minuten

Genre: Drama / Biografie

Geregisseerd door: William Dieterle

Met onder meer: Paul Muni, Josephine Hutchinson en Donald Woods

Plot The Story of Louis Pasteur

"If This Story Didn't Have a Happy Ending YOU and YOU and YOU Might Not Be Alive Today to See It..."

Biografische film over het leven van de beroemde Franse wetenschapper Louis Pasteur. Zijn collega's beschimpen hem en zijn ervan overtuigd dat zijn experimenten zonde van zowel de tijd als van het geld zijn. Hij verhuist naar het platteland waar hij zijn onderzoeken in alle rust kan voortzetten. Als de autoriteiten ontdekken dat de schapen in de streek waar hij woont als gevolg van zijn experimenten geheel vrij van ziektes zijn, veroorzaakt dit veel ophef in de Medische Academie, en Pasteur wordt uiteindelijk door zijn voormalige criticasters de hemel in geprezen vanwege zijn baanbrekende werk.

image

Dr. Emile Roux

Dr. Rossignol

Dr. Radisse

Dr. Zaranoff

stinissen (crew films & series)

03:10 - 04:30 zaterdag nacht op de ard.

avatar van The One Ring

The One Ring

Het kan aan mij liggen, maar deze poster lijkt mij meer bij een ouderwetse horrorfilm passen, dan bij een biografie over een wetenschapper.

avatar van sannekeuhn

sannekeuhn

't was voor te vragen of jullie die film op dvd hebben?

avatar van fappie

fappie

• 2005 stemmen

3 oscars gewonnen deze film, wss weinig bekeken .. mja hij is ook al vrij oud.. heb hem zelf ook nie geizen hoor hahaha;)

avatar van ghostman

ghostman

Een van de beste biopics ooit , van William Dieterle ...

avatar van Movsin

Movsin

Interessante en goed gemaakte biopic van deze Franse wetenschapper.

Verwonderlijk toch dat dit de enige film is over deze man, toch niet onbelangrijk voor de Geneeskunde, en met genoeg belangrijke passages in zijn leven om een boeiende film te maken.

Merkwaardig is dat Louis Pasteur geen medicus was, maar wel een scheikundige, die na zijn suksesvolle onderzoeken, tot de Académie française werd toegelaten.

Paul Muni vertolkt overtuigend de rol van Pasteur