Joe versus the Volcano (1990)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door John Patrick Shanley
met Tom Hanks, Meg Ryan en Lloyd Bridges

In eerste instantie lijdt Joe onder een verrotte baas, een benauwd kantoor, slecht licht en smerige koffie. Na een bezoek aan de arts verandert zijn leven - of wat daar van overblijft - radicaal. Dat brengt hem er toe om - samen met Patricia - een wereldreis met hindernissen te ondernemen, die tenslotte zal moeten eindigen met een enorme sprong in een onvervalste vulkaan. Maar voor het zover is, vindt er natuurlijk nog heel wat plaats...

neo (crew)
de voorloper van sleeples in seattle ,maar dan een stuk minder. 2 sterren

Iets minder slecht dan "The Money Pit", maar nog altijd vrij rampzalig.
Wat heeft die Tom Hanks zich goed hersteld in de jaren '90 na al die oerslechte films in de 80's !!!
*' 1,5 op 5 *'

vic
deze is erg slecht maar ik zijn vroegere komedie's van de jaren 80 vond ik erg genietbaar

avatar van SuperSideSwipe
Goh valt me eigenlijk nu pas op dat die vrouw Meg Ryan was. Dat zou betekenen dat hij al drie keer samen met haar de hoofdrol in een film heeft gespeeld. (wellicht in nogmeer films die ik niet gezien heb).
Wat hebben die twee met elkaar?

Maar in ieder geval zijn ze hier minder grappig en leuk als in Sleapless in Seattle en voor zover ik heb begrepen ook in You've got Mail. (moet die laatste nog zien, heb hem wel al op DVD thuis).

Matige film verder.

avatar van Purmerend
Ondanks 2 redelijke acteurs (Tom Hanks, Meg Ryan) stelt de film of eigenlijk het verhaal niet zo veel voor. Toch hou ik het op 2*.

avatar van FullMoon
Waardeloze film met een waardeloos verhaal en waardeloos acteerprestatie.

avatar van FullMoon
Ik snap niet dat jullie deze film bijna een 2,5 kunnen geven... echt, dat doen jullie puur uit symphatie voor Tom Hanks... Dat slaat in feite nergens op. Omdat het Tom Hanks is gaat men al te graag een bagger van een film proberen goed te maken. De film verdient hoogstens een één naar mijn mening.

Wat je mening is van Tom Hanks, daar kan ik me ook in vinden. Die man wordt veel te veel bejubeld. Maar ik zou JOE VERSUS THE VOLCANO toch een 3 geven, hoor.

avatar van Esteban
'k Ga 'Joe versus the Volcano' geen quotering geven aangezien het véél te lang geleden is dat ik 'm zag. Wat me wel bij blijft, is dat deze me alles behalve kon bekoren.

Hoe graag ik Tom Hanks ook zie spelen, de man is geen komiek. Zijn sympathiek burgergehalte kan énorm in z'n voordeel spelen in licht komische films en dankzij z'n acteertalent kan hij ook moeiteloos bewegen in een satirische film als 'Charlie Wilsons War'. Eens er echter op de man word gerekend om zélf voor de humor te zorgen, lijkt het niet te lukken. Uitstekend acteur, geen raskomiek. En als ik me niet vergis was dat ook voelbaar in 'Volcano'.

avatar van matthijs_013
De eerste helft was wat saai en grimmig, maar uiteindelijk was de film redelijk vermakelijk - met name door de cast en de sfeervolle sets (vanaf de schipbreuk). Toch jammerlijk dat films zo niet meer gemaakt worden.

avatar van d3m0n
Komisch te zien dat zoveel mensen deze film een lage waardering geven, echter de film zit zo goed in elkaar dat het echt een hele bijzondere is.. een echte klassieker. Er wordt zelfs voorspelt in de film dat deze film niet de waardering zou krijgen die het verdiende. Ik ga niet zeggen wat het is, want dat moet je zelf maar uitvinden. Je zou daarom deze film net zo lang moeten bekijken totdat je het begrijpt.. en het gaat niet over een vent die in een vulkaan springt... het gaat veel verder dan dat.

Alles wat je ziet en hoort is voor een reden en je moet niet zomaar alles oppervlakkig aannemen. Deze film gaat over dezelfde mensen die nu deze film zo laag waarderen.. Joe was zoals U, alleen hij werd, door een "levensbedreigende" ziekte, wakker. Het pad naar zijn werk, zijn werk, de boeken in zijn bureau laden, de lamp, het gesprek met de dokter, de koffers.. etc. allemaal een veel diepere betekenis. Het is hierom eerder een spirituele film en daarom is hij ook zo bijzonder.. Joe zit in iedereen van ons. Tijd om wakker te worden.