Baby Blues (2008)

Alternatieve titel: Cradle Will Fall

Thriller

geregisseerd door Lars Jacobson en Amardeep Kaleka
met Colleen Porch, Ridge Canipe en Joel Bryant

Een gezin woont in een afgelegen boerderij. De vader - een vrachtwagenchauffeur - is weinig thuis. De moeder zorgt alleen voor hun vier kinderen en heeft psychische problemen. Wanneer de vader weer eens aan het werk gaat, draait de moeder helemaal door. Ze is vastbesloten om haar kinderen te vermoorden. Het is nu aan de 10-jarige Jimmy om zijn broertjes en zusje te beschermen.

avatar van 606
Wat een lage score hier voor deze zeer heftige film.
Wist niet dat een zenuwinzinking zoiets teweeg kon brengen.
Ik zat echt verbijsterd te kijken.
En dan nog te bedenken dat het werkelijk gebeurt is.
Acteren is ook erg goed, vooral de Moeder en de jongen Jimmy ik had echt met die jongen te doen, wat knap dat hij het gered heeft.

waar kan ik meer info vinden over de waar gebeurden feiten??

4 sterren

Goed.

Zeker een sfeervol filmpje, heeft ook niet echt lang nodig om op gang te komen. Al van bij de eerste scenes is het duidelijk dat er iets niet goed gaat met de moeder, een kwartiertje later ligt het eerste kindje al dood over een ballustrade.

Nadeel van deze snelle start is dat we redelijk snel overblijven met Jimmy. Geen klachten over het acteerwerk, moeder en zoon doen het beiden erg goed, maar je moet dat toch nog een halve film vullen met achtervolgingen en bijna-confrontaties.

De film weet de spanning wel vast te houden, af en toe gewoon erg effectieve scenes (de opgesloten moeder onder andere), maar over het geheel gezien duurt dit stuk toch net iets te lang. De film is al aardig kort, maar toch had het nog iets snediger gemogen.

Visueel best aangenaam, goeie soundtrack en fijn geacteerd. Film is bij momenten best spannend en lekker sfeervol en kent als kers op de taart ook nog een aardig ziek verloop. Mist net wat aan kracht om echt boven het gros uit te stijgen, maar verder niks op aan te merken.