Baby Blues (2008)

Alternatieve titel: Cradle Will Fall

Thriller

geregisseerd door Lars Jacobson en Amardeep Kaleka
met Colleen Porch, Ridge Canipe en Joel Bryant

Een gezin woont in een afgelegen boerderij. De vader - een vrachtwagenchauffeur - is weinig thuis. De moeder zorgt alleen voor hun vier kinderen en heeft psychische problemen. Wanneer de vader weer eens aan het werk gaat, draait de moeder helemaal door. Ze is vastbesloten om haar kinderen te vermoorden. Het is nu aan de 10-jarige Jimmy om zijn broertjes en zusje te beschermen.

Aardige film. Zeer goed geacteerd en de spanning blijft er goed in en best onvoorstelbaar dat het op waargebeurde feiten gemaakt is.

avatar van ralfsjam
tja, wat moet ik hier van zeggen... een film met goede en slechte kanten. de slechte kant is zo wie zo dat het een b-film is waar veel fouten in zitten en waar ik me dood aan zat te ergeren. en laten we het maar niet over het einde hebben. de goede kant is dat het een paar aardige shot's had. classieke horror shot's, dat wel, maar wel goed gedaan kwa licht enzo. duidelijk een film waar ze iets veel beters van hadden kunnen maken, want ook het verhaal was best leuk. de moeder was goed gecast en speelde met vlagen goed een gestoorde moeder, daar heeft ze echt een kop voor, maar het dochtertje was zeer irritant. ik geef hem een 2.5, niet meer. puur omdat de een film met potentie naar de kl*t*n hebben geholpen.

deze poster is niet de goede poster, is een andere film. ze moeten die met die poppenkop hebben, maar daar ge ik nog iets van zeggen!!

Colleen Porch, als de moeder zet een zier zieke moeder neer in een verder onderhoudende thriller.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Goed Thrillertje.. alleen was de film te kort.. en de personages niet echt goed uitgewerkt.. acteren was helemaal in orde en de film was zeker kijkbaar! Maar met deze *waargebeurde feiten* hadden ze meer kunnen doen...
3 sterren.

avatar van Alittleromance
Ik dacht na 'The girl next door (2007) en An American girl (2007)' die echt is gebeurt dat er niet nog zo'n films worden gemaakt. Wel deze is even ziekenlijk aluwel deze gelukkige geen echt verhaal is. Maar ik weet dat er in het echte leven al gevallen zijn gebeurt door ziekelijke mensen die hun kinderen afmaken. Voor zo'n mensen is de doodstraf niet meer dan normaal. Dat je kinderen zoiets kan aandoen. Als ik de film zag net als de hierboven geschreven films, denk ik als ik zoiets in het echt moest zien, dat ik zo'n moeder direct aanval en kapot maak.

avatar van 606
Wat een lage score hier voor deze zeer heftige film.
Wist niet dat een zenuwinzinking zoiets teweeg kon brengen.
Ik zat echt verbijsterd te kijken.
En dan nog te bedenken dat het werkelijk gebeurt is.
Acteren is ook erg goed, vooral de Moeder en de jongen Jimmy ik had echt met die jongen te doen, wat knap dat hij het gered heeft.

waar kan ik meer info vinden over de waar gebeurden feiten??

4 sterren

geronimo
Had 'm 3 * gegeven tot ik 't einde zag... Jammer... maar dan toch 2 sterren...

Goed.

Zeker een sfeervol filmpje, heeft ook niet echt lang nodig om op gang te komen. Al van bij de eerste scenes is het duidelijk dat er iets niet goed gaat met de moeder, een kwartiertje later ligt het eerste kindje al dood over een ballustrade.

Nadeel van deze snelle start is dat we redelijk snel overblijven met Jimmy. Geen klachten over het acteerwerk, moeder en zoon doen het beiden erg goed, maar je moet dat toch nog een halve film vullen met achtervolgingen en bijna-confrontaties.

De film weet de spanning wel vast te houden, af en toe gewoon erg effectieve scenes (de opgesloten moeder onder andere), maar over het geheel gezien duurt dit stuk toch net iets te lang. De film is al aardig kort, maar toch had het nog iets snediger gemogen.

Visueel best aangenaam, goeie soundtrack en fijn geacteerd. Film is bij momenten best spannend en lekker sfeervol en kent als kers op de taart ook nog een aardig ziek verloop. Mist net wat aan kracht om echt boven het gros uit te stijgen, maar verder niks op aan te merken.

wat een waardeloze vader