• 8.348.341 stemmen

Geregisseerd door: Donald Petrie

Met onder meer: Macaulay Culkin, Jonathan Hyde en Edward Herrmann

Releasedatum: 27 april 1995

Plot Ri¢hie Ri¢h

"An adventure so big... even the world's richest kid can't afford to miss it!"

Hij heeft een eigen achtbaan in zijn tuin, z'n eigen McDonalds en zijn ochtendgymnastiek doet hij samen met Claudia Schiffer: Richie Rich. Een leventje waar je alleen maar van kunt dromen. Maar daar komt verandering in door een stel gangsters die het voorzien hebben op het familiefortuin...

imageimageimageimageimage

avatar van skipy05

skipy05

Vroeger een paar keer gezien en toen vond ik deze altijd leuk. nu nog eens bezien en ik vind hem nog altijd goed. Leuk verhaal.

avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

Redelijke kinderfilm. Kan me nog herrineren dat deze vroeger veel op feestjes werd gedraaid en dat ik vooral gecharmeerd was van de fantasie die in de welvaart werd gestopt. Vooral halverwege vond ik hem wat minder, het sentiment over vriendschap en waarde van herrineringen ging er bij mij niet in en ik ervaarde het einde dan ook vooral als een anticlimax. Ri¢hie Ri¢h is leuk om eens gezien te hebben maar geen dierbaar jeugdsentiment.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Flauw kinderfilmpje. Maar op zich was het vroeger best wel een leuke/gezellige en vermakelijke film. Ik hou het maar bij een 3,0tje.

avatar van TheLionKingFan

TheLionKingFan

Superleuke film

Mooi verhaal

Goede personages

-_-

avatar van RSmovie91

RSmovie91

Vroeger vond ik deze film echt geweldig. Daarvoor geef ik hem nu een 3.

Maar misschien als ik hem nu weer zal zien dat ik van gedachte verander.

avatar van K. V.

K. V.

Leuk om deze film nog eens terug te zien. De familiefilm doet je even dromen als je al het geld van de wereld zou hebben. Een rollercoaster zou ‘k trouwens ook wel in m’n tuin willen hebben

De film was af en toe grappig en de sfeer in de film is heel luchtig, dus ideaal voor een familiefilm en is de moeite om eens te (her)bekijken.

avatar van Phantasm

Phantasm

Film met een leuk verhaal dat lekker wegkijkt.

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

Naast de Home Alone films was dit ook zo'n Macaulay Culkin film die ik in mijn kinderjaren veel zag.
Minder memorabele humor dan in de genoemde films, vooral omdat in die films het kat- en muisspel altijd zo vermakelijk was om te kijken.
Verder is het gegeven van een slechte adviseur/zakenman die uit is op het geld van de jonge jongen een beetje cliché.
De film speelt wel leuk in op de fantasie van (Amerikaanse) kinderen over wat je zou kunnen doen als je zoveel geld had. Voorbeelden hiervan zijn de rolldercoaster in de tuin, de eigen McDonald's, de helikopter en de squads.
Minder memorabel en classic dan de Home Alone films, maar nog steeds wel een vermakelijke familiefilm die tegenwoordig nog steeds wel de moeite van het (her)bekijken waard zou zijn.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Beetje een onterecht gemiddelde voor een film die bij momenten wel degelijk leuk is. Natuurlijk een kinderfilm waarbij vriendschap als een grotere rijkdom wordt voorgesteld dan geld. Culkin is hier inderdaad niet zo gedenkwaardig als in Home Alone; ik vond vooral die eer toegaan naar Jonathan Hyde als de butler Cadbury en naar die security guy Ferguson. Ik beschouw me niet als de doelgroep voor dit soort films, maar van wat ik ervan zag vond ik het wel een oerdegelijke kinderfilm vol lol en actie. Er is wellicht beter in dit genre, maar ook veel slechter. Dit was Culkins laatste film als kindster.

avatar van Jo1990

Jo1990

Wat een verschrikkelijke film. Je zal hier maar verplicht naar moeten kijken..