Ri¢hie Ri¢h (1994)

Alternatieve titel: Richie Rich

Komedie / Familie

geregisseerd door Donald Petrie
met Macaulay Culkin, Jonathan Hyde en Edward Herrmann

Hij heeft een eigen achtbaan in zijn tuin, z'n eigen McDonalds en zijn ochtendgymnastiek doet hij samen met Claudia Schiffer: Richie Rich. Een leventje waar je alleen maar van kunt dromen. Maar daar komt verandering in door een stel gangsters die het voorzien hebben op het familiefortuin...

Vroeger een paar keer gezien en toen vond ik deze altijd leuk. nu nog eens bezien en ik vind hem nog altijd goed. Leuk verhaal.

avatar van Drs. DAJA
Redelijke kinderfilm. Kan me nog herrineren dat deze vroeger veel op feestjes werd gedraaid en dat ik vooral gecharmeerd was van de fantasie die in de welvaart werd gestopt. Vooral halverwege vond ik hem wat minder, het sentiment over vriendschap en waarde van herrineringen ging er bij mij niet in en ik ervaarde het einde dan ook vooral als een anticlimax. Ri¢hie Ri¢h is leuk om eens gezien te hebben maar geen dierbaar jeugdsentiment.

avatar van movie acteurs
Flauw kinderfilmpje. Maar op zich was het vroeger best wel een leuke/gezellige en vermakelijke film. Ik hou het maar bij een 3,0tje.

avatar van TheLionKingFan
Superleuke film
Mooi verhaal
Goede personages
-_-

avatar van RSmovie91
Vroeger vond ik deze film echt geweldig. Daarvoor geef ik hem nu een 3.
Maar misschien als ik hem nu weer zal zien dat ik van gedachte verander.

avatar van K. V.
Leuk om deze film nog eens terug te zien. De familiefilm doet je even dromen als je al het geld van de wereld zou hebben. Een rollercoaster zou ‘k trouwens ook wel in m’n tuin willen hebben
De film was af en toe grappig en de sfeer in de film is heel luchtig, dus ideaal voor een familiefilm en is de moeite om eens te (her)bekijken.

avatar van Phantasm
Film met een leuk verhaal dat lekker wegkijkt.

avatar van Richard_Voorhees
Naast de Home Alone films was dit ook zo'n Macaulay Culkin film die ik in mijn kinderjaren veel zag.
Minder memorabele humor dan in de genoemde films, vooral omdat in die films het kat- en muisspel altijd zo vermakelijk was om te kijken.
Verder is het gegeven van een slechte adviseur/zakenman die uit is op het geld van de jonge jongen een beetje cliché.
De film speelt wel leuk in op de fantasie van (Amerikaanse) kinderen over wat je zou kunnen doen als je zoveel geld had. Voorbeelden hiervan zijn de rolldercoaster in de tuin, de eigen McDonald's, de helikopter en de squads.
Minder memorabel en classic dan de Home Alone films, maar nog steeds wel een vermakelijke familiefilm die tegenwoordig nog steeds wel de moeite van het (her)bekijken waard zou zijn.