Leo (2007)

Zweden

geregisseerd door Josef Fares
met Josef Fares, Jan Fares en Leonard Terfelt

Leo viert zijn dertigste verjaardag. Omgeven door famillie en vrienden proost hij op de toekomst. Wanneer het einde van het feest nadert, gebeurt er iets wat Leo's leven voor altijd zal veranderen.

avatar van johnrambo
Één van de betere films die ik de laatste tijd heb gezien.
Door regisseur Josef Fares die zelf ook nog een aardige rol speelt in deze film.
Hij valt onder drama, maar er zit voldoende spanning in deze film om van a tot z geboeid te blijven.
Voor mensen die niet gecharmeerd zijn van een echte drama zal deze ook goed gaan vallen.
Acteerwerk is zoals we gewend zijn van films door Josef Fares op nivo.
Het inleven in de karakters word langzaam opgebouwd, en na een half uurtje zat ik er volledig in.

Vreselijk deprimerende film waar je niet echt vrolijk van wordt , goed spel, goed verhaal kunnen er voor zorgen dat je van de film een bittere smaak er op na houdt.

avatar van Chuck Taylor
Ben toch wel benieuwd naar deze deprimerende film. Is het een deprimerende film waarin de hoofdpersonen steeds verder wegzakken in de narigheid ála Requiem For A Dream?

Chuck Taylor schreef:

Zo zou je het wel kunnen uitleggen

avatar van Safri
Inderdaad erg deprimerende en naargeestige film. Verhaal is vrij standaard en heeft voor mij geen diepere laag. Dat vind ik jammer. Mede door de sfeer en bijpassende soundtrack kom ik toch wel op een dikke 3 * uit.

Is die 15 juli tevens de koop dvd?

Lage ratings op imdb.

Ik vind de komische Fares films een stuk beter!

Is dit nu al op dvd?

Ik was toch niet helemaal tevreden over deze film. Het rauwe, de nare sfeer, de muziek en het acteerwerk zijn dik in orde. Prima setting. Maar ik vind dat de dramatische gebeurtenissen zich net iets teveel achter elkaar opstapelen. 'Too much', zou ik willen zeggen. Ik zeg niet dat het niet KAN, zoals het in deze film gaat, maar het komt wat geforceerd over. Verder werd ik ook niet blij met het 'wraak-gedeelte'. Hoe kwamen ze zo makkelijk op het spoor van de dader? Was die vent in de eerste wraak-scene uberhaupt de goede en wat is daar gebeurd? Dat is voor mij volstrekt onduidelijk, omdat de scene abrupt stopte.
Voor de rest geef ik het toch wel 3,5 *. Zijn wel mijn soort films dit.

Waar zag je hem merijn?

Ik heb deze gedownload..

Foei. Ik wacht nog even op de dvd.

avatar van OlafK
Na de geweldige leuke komedies Jalla Jalla! en Kopps, is er nu het allesbehalve komische Leo van regisseur Josef Fares.

De film heeft een speeltijd van 78 minuten en is daarmee aan de korte kant. In deze 78 minuten gebeurt echter zo enorm veel. Het is één en al ellende wat de klok slaat. Acteerprestaties zijn dik in orde, evenals de zeer beklemmende sfeer. Toch werd ik nergens écht in het verhaal meegezogen, misschien omdat het voor mij moeilijk was om me te identificeren met de hoofdpersoon Leo. In zeer korte tijd krijgt hij zoveel stront over zich heen, echt ongelofelijk.

Leo is geen slechte film, hoewel ik wel hoop dat Fares hierna weer verder gaat met zijn uitermate hilarische komedies.