Viaje al Centro de la Tierra (1977)

Alternatieve titels: Journey to the Center of the Earth | Jules Vernes's Journey to the Centre of the Earth | Fabulous Journey to the Center of the Earth | Where Time Began

Spanje
Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Juan Piquer Simón
met Kenneth More, Pep Munné en Ivonne Sentis

Een wetenschapper organiseert een fabelachtige expeditie naar het geografische centrum van de Aarde. In zijn reis wordt hij vergezeld door een jong koppel en een herder. Wanneer ze op hun bestemming arriveren komen ze in contact met prehistorische dinosauriërs en worden ze met veel gevaren geconfronteerd.

avatar van kirk douglas
vrij onbekende verfilming van het bekende verhaal. daar de film in spanje opgenomen is had ik eerder een trash-film verwacht.dat viel achteraf erg mee de spelers zijn vrij goed en het decor zit leuk in elkaar.
zo zijn er natuurlijk zoals in de meeste andere versies van de film weer een hele hoop reuze paddenstoelen te zien.de dinosauriers zien er wat knullig uit zijn echter erg mooi in elkaar gezet zo zie je het tegenwoordig niet meer met al die computer gemaakte troep.
al met al is dit een erg leuke film. waaraan men echter geen hoge eisen moet stellen.